Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä opettajille lahjaksi?

Vierailija
29.05.2023 |

Mitä aiotte laittaa lapsen mukaan lauantaina opeille vietäväksi?

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt jotakin niin suklaata/karkkia ja mieluiten vain pelkkä kiitoskortti. Ei mitään ihmeellistä oikeasti. Onnelliset lapset ovat paras kiitos.

Vierailija
82/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään krääsää, ei kynttilöitä, servettejä, kippoja, kuppeja, suklaata, itsetehtyjä ei mitään, eikä mitään koruväkerryksiä huh, siis pelkkä kiitos riittää, eikö se jo mene perille!

Lahjakortit kielletty Espoossa ja ei alkoholia voi lapselta ottaa.

Juuri näin. Kiitos, ei mitään lahjaa. Jos sellaisia tuotte, niin ne jää opettajainhuoneeseen kiertoon. Niin tekee moni muukin. Tämä tiedoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas punaviini,jonka aikuinen ojentaa opelle.

Vierailija
84/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Olen absolutisti, mutta en koe tarpeelliseksi sitä julistaa vanhemmille. En tuomitse muiden juomista, kynhan eivät aiheuta häiriötä muille. Mutta en halua myöskään tukea kenenkään alkoholinkäyttöä lahjoittamalla pulloja. Niimpä pistän kaikki lahjaksi saamani pullot vähin äänin roskiin. Aina ja poikkeuksetta. En halua nolata lahjan antajaa kieltäytymällä lahjasta, hän kuitenkin tarkoittaa hyvää, joten kiitän kauniisti. Voisitte kuitenkin miettiä, miten korrektia on laittaa lapsi tuomaan viinapuöloa opettajalle. Pelkkä kiitos tai vaikkapa kortti ilahduttaisi enemmän.

P.S. Muutaman opettajan tiedän, joilla jää putki päälle joka kevät ja pahimmillan heidän omat lapsensa joutuvat kärsimään viinanhuuruisia jouluja, joten tässäkin mielessä olisi syytä miettiä alkoholilahjan järkevyyttä ihmiselle, jota ei kunnolla tunne.

Alkoholin käyttö on ihmisen omalla vastuulla. Jos olet absolutisti (melko harvinaista) etkä halua alkoholia lahjaksi (hyvin yleinen lahja) ja kuitenkin saat sitä jatkuvasti, ehkä kannattaisi harkita kertoa olevasi absolutisti. Monta luontevaa tilannetta tähän on kyllä lasten kanssa.

Olen eri, mutta myös opettaja ja absolutisti sekä vegaani. Nämä ovat kuitenkin mielestäni henkilökohtaisia asioita, jotka eivät kuulu oppilaille ja heidän huoltajilleen. Otan lahjat kiitollisena vastaan, mutta kaadan alkoholin kotona viemäriin ja eläinperäiset ruoat annan tuttavilleni. Läheiseni tietävät elintapani ja se riittää. Yleisluonteisesti saatan toki jutella oppilaiden kanssa, että on erilaisia ihmisiä, joilla on erilaisia elämänkatsomuksia/filosofia jne, varsinkin jos ovat suuntaamassa asiakaspalvelualalle.

Vierailija
85/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laadukas punaviini,jonka aikuinen ojentaa opelle.

Onko jotkut nykyopettajat juoppoja, jotka opettavat vielä lapsiamme koulussa, jos noin viinan tuska?

Jos oppilaita luokassa 26 oppilasta ja opettajat toivovat kevään päättäjäisiin ja joululahjaksi jokaiselta 26 oppilaalta "laadukkaita" viinejä litkittäjäksi, vuodessa se tekee jo yhteensä 52 pulloa ja kulutus on vähintäin pullo viikossa eli 10 annosta. Ja omat ostot päälle.

Vierailija
86/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen hinku vanhemmilla on tuoda lahjoja opettajille ja hoitajille?

Me teemme työtämme siinä missä muutkin.

Sitäpaitsi, koen tilanteet aina nöyryyttävinä, kun osa kantaa rinta rottingilla tuomisia ja suurin osa katselee tilannetta kengänkärkiä tutkien.

Jättäkää jo ne lahjomiset ja kaikilla parempi mieli.

Vierailija
87/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope kirjoitti:

Olen absolutisti, mutta en koe tarpeelliseksi sitä julistaa vanhemmille. En tuomitse muiden juomista, kynhan eivät aiheuta häiriötä muille. Mutta en halua myöskään tukea kenenkään alkoholinkäyttöä lahjoittamalla pulloja. Niimpä pistän kaikki lahjaksi saamani pullot vähin äänin roskiin. Aina ja poikkeuksetta. En halua nolata lahjan antajaa kieltäytymällä lahjasta, hän kuitenkin tarkoittaa hyvää, joten kiitän kauniisti. Voisitte kuitenkin miettiä, miten korrektia on laittaa lapsi tuomaan viinapuöloa opettajalle. Pelkkä kiitos tai vaikkapa kortti ilahduttaisi enemmän.

P.S. Muutaman opettajan tiedän, joilla jää putki päälle joka kevät ja pahimmillan heidän omat lapsensa joutuvat kärsimään viinanhuuruisia jouluja, joten tässäkin mielessä olisi syytä miettiä alkoholilahjan järkevyyttä ihmiselle, jota ei kunnolla tunne.

Alkoholin käyttö on ihmisen omalla vastuulla. Jos olet absolutisti (melko harvinaista) etkä halua alkoholia lahjaksi (hyvin yleinen lahja) ja kuitenkin saat sitä jatkuvasti, ehkä kannattaisi harkita kertoa olevasi absolutisti. Monta luontevaa tilannetta tähän on kyllä lasten kanssa.

Alkoholi ei todella ole yleinen lahja, ei edes liike-elämässä enää moneen kymmeneen vuoteen, eikä yritykset voi edes vähentää sitä liikekuluissaan.

Ei edes rakennusalalla, jossa vanhan perinteen mukaan työntekijät ja urakoitsijat saivat ennen "harjannostajais" pullot, mutta siitäkin luovuttiin jo 90-luvulla.

Vierailija
88/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on ekaluokkalainen ja itse haluaa kovasti viedä jotain. Itsekkäästi ajattelen lähinnä lapseni tunteita tässä asiassa enkä opettajan mutta en minä mitään sontaa halua lapsen vievän lahjaksi

Ap

Vierailija
89/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on ekaluokkalainen ja itse haluaa kovasti viedä jotain. Itsekkäästi ajattelen lähinnä lapseni tunteita tässä asiassa enkä opettajan mutta en minä mitään sontaa halua lapsen vievän lahjaksi

Ap

Anna lapsellesi punainen omena vietäväksi. Perinteisistä perinteisin lahja.

Vierailija
90/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin opettajilla on kummallinen asenne, toivovat lahjaksi laadukkaita ja kalliita viinejä ja muita tavaroita, jotka maksavat useamman kympin per oppilas eli lahjojen arvo vuodessa voi olla tuhansia euroja.

Samaan aikaan, saman työnantajan palveluksessa ja virkasuhteessa esim. kaupungin rakennustarkastaja ei uskalla juoda asiakkaan tarjoamia kahvia, ettei syyte ja tuomio rapsahda lahjuksen vastaanottamisesta tai korruptiosta.

Näitäkin on nimittäin käsitelty käräjillä. Onko yksikään opettaja joutunut lahjuksen vastaanottamisesta käräjille? Tuskin.

Vierailija
91/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Meidän kolme lastamme ovat muistannet, joskus opettajaansa itse kirjoittamallaan lyhyellä kirjeellä tai runolla. Ja se on täytynyt mahtua A5 arkille. Tai ollaan kirjoitettu Wilmaan.

Ja joskus on lapsen hyvä kokea pettymyksiä, vaikka kuinka kovasti tykkäisi antaa lahjan.

Koskaan ei ole ollut tavaralahjaa tai kukkia.

Et kait itsekkään tykkäisi, jos saisivat vuodessa 50-52 lahjaa, niin kuin jotkut opettajat saavat.

Joissakin kouluissa opettajat eivät saa edes vastaanottaa lahjoja.

Vierailija
92/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempani olivat ala-asteen opettajia ja etenkin anoppi, joka opetti eka- ja tokaluokkia sai aina paljon kaikkea. Voin sanoa, että kirppareilla on myyty aika monta kivaa pikku kynttilää, jotka on jouluna saatu. Ja niiden kukkien kanssakin tuskailtiin, että mihin ne saa. Kuvittelisin, että lämmin kiitos lämmitti eniten.

Vierailija
93/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsen itsensä tekemä kortti. T.ope

Vierailija
94/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Lapsen itsensä tekemä kortti. T.ope

Joka menee roskikseen.

Vierailija
95/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden tonnin matkalahjakortti ollaan yleensä annettu. Pysyy meidän Pildevi-Merdelialla numerot hyvinä.

Vierailija
96/103 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti joku koriste-esine, jolla ei vahingossakaan ole mitään funktiota. Myös joku pehmolelu on hyvä tai lapsen kuva kehystettynä, niin ei pääse opella sitten lapsukaisemme pärstä unohtumaan kesälomalla.

Vierailija
97/103 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
98/103 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis ruusu ja kortti.

Vierailija
99/103 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva jos ope on tullut kevätjuhlapäivänä pyörällä koululle. Mitäs sitten.

Vierailija
100/103 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lahjat opettajille ei ole tätä päivää. Tulee mieleen 50luku kun köyhän töllin lapsi pääsi kansakoulusta. perähikiällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi