Te naiset, jotka haluatte omia lapsia, niin mikä siihen on syynä?
Miksi hankkia lapsia, kun elämä lapsettomana on kaikin puolin helpompaa? Ja jos välttämättä haluaa lapsen, niin miksi lisätä tätä maailman paisuvaa miljardien ihmispopulaatiota, kun samaan aikaan on niin valtavasti huonoissa oloissa eläviä lapsia adoptoitavaksi?
Kommentit (59)
Elämä on taistelua geenien eloonjäämisestä
Halusin aikuisena perheen, koska lapsena minulla ei ollut kunnon eli ydinperhettä. Onhan tässä kaikenlaista haastetta ollut, mutta vaikka perhe vie, se tuo moninkertaisesti takaisin. Moni hengaa aikuisenakin vanhempiensa kanssa, haluan itselleni ystävän. Mieli menee äärirajoille, tässä oppii itsestäänkin kaikkea. Ilman lapsia elämäni olisi aika tylsää, vaikka huolettomampaa. Lasten kanssa on mukava puuhailla asioita ja mennä uusiin paikkoihin. Saa sellaisia kokemuksia, joita ei muuten saisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia. Ihminen on eläin siinä kuin muutkin ja ainoa tarkoitus täällä olemiseen on lisääntyminen. Olen vain lenkki ketjussa ja lisääntyminen on biologinen tarve siirtää geenejäni eteenpäin.
Ei luonnossakaan kaikki lisäänny
No millä tavalla ne on olemassa jos ne ei lisäänny?Ei käy mun järkeen mitenkään.
Jos eläimillä olisi käytössä ehkäisy, ei nekään tekisi lapsia. Onneksi ihmisillä on
Olipa v"tun tyhmä kommentti.
Syntyvyys olisi saatava Suomessa nousuun. Täällä syntyy liian vähän lapsia. Sillä mitä muualla tapahtuu ei ole väliä (vaikka syntyvyys on romahtanut kaikkialla). Suomi tarvitsee suomalaisia vauvoja!
.
Ilmastovalhe!
Koin,että minulla olisi annettavaa lapsille. Halusin järjestää yhteisiä juttuja,niin kuin omatkin vanhemmat ovat minulle järjestäneet. Halusin toimia oppaana elämään näillä sielulle, tarjota rakastavan ja välittävän kodin, ottaa vastuuta toisesta ihmisestä. En koe olevani onnellinen, jos elän pelkästään itselleni. On siinä myös itsekkäitä syitä. Olin yksinäinen ja lapset tuo siihen helpotusta. On joku kenen kanssa mennä leffaan, pyöräilemään, uimaan, retkelle, jutella syvällisiä. Minä todella nautin lapsiperhearjesta ja yksinhuoltajuudesta
On hirveää maanpetosta, kun vihervassarit yrittävät saada Suomen naiset luopumaan lasten hankinnasta!
.
Millaisen hirviön sanoma on sellainen?
Näivettäjät!
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankkia lapsia, kun elämä lapsettomana on kaikin puolin helpompaa?
.
Elämä on taistelua eloonjäämisestä rotujen välillä. Sen ei kuulu olla helppoa.
.
Ja jos välttämättä haluaa lapsen, niin miksi lisätä tätä maailman paisuvaa miljardien ihmispopulaatiota, kun samaan aikaan on niin valtavasti huonoissa oloissa eläviä lapsia adoptoitavaksi?
.
Omien geenien levitys kiinnostaa. Mielestäni tummat pitäisi steriloida...
.
Ja sitten maailmassa ei ole liikaa suomalaisia. Niitä on liian vähän. Olen älykäs joten jokainen lapseni hyödyttää maailmaa ja tuonsiihen toivoa. Valkoiset ihmiset eivät ole saastaa vaan valo jonka ympärillä on pimeys ja kuolema!
Juuri näin ja tätä kysyttiin
Ilmeisesti kaikki mielipiteet ei käy
Milloin tajusit, että ilmastovalhe ja väestömäärävalhe ovat Venäjän ja Kiinan propagandaa, jonka tarkoitus näivettää länsi? Syntyvyys on saatava Suomessa nousuun
Miksi hankkia lapsia, kun elämä lapsettomana on kaikin puolin helpompaa?
.
Elämä on taistelua eloonjäämisestä rotujen välillä. Sen ei kuulu olla helppoa.
.
Ja jos välttämättä haluaa lapsen, niin miksi lisätä tätä maailman paisuvaa miljardien ihmispopulaatiota, kun samaan aikaan on niin valtavasti huonoissa oloissa eläviä lapsia adoptoitavaksi?
.
Omien geenien levitys kiinnostaa. Mielestäni tummat pitäisi steriloida...
.
Ja sitten maailmassa ei ole liikaa suomalaisia. Niitä on liian vähän. Olen älykäs joten jokainen lapseni hyödyttää maailmaa ja tuonsiihen toivoa. Valkoiset ihmiset eivät ole saastaa vaan valo jonka ympärillä on pimeys ja kuolema!
Vierailija kirjoitti:
On hirveää maanpetosta, kun vihervassarit yrittävät saada Suomen naiset luopumaan lasten hankinnasta!
.
Millaisen hirviön sanoma on sellainen?
Näivettäjät!
En ota poliittisesti kantaa, mutta keskeisin syy tahattomaan lapsettomuuteen useilla on ollut sitoutumiskyvyttömät miehet. Nuoruutta venytetään reilusti ja naista pidetään ikään kuin löysässä hirressä lapsitoiveineen suhteessa. Ikä tulee naisilla vastaan nopeammin ja pettymys on melko valtava kun kumppani päättää jättää vaikka lähempänä neljääkymppiä.
Onneksi naiset voi nykyään hankkia niitä yksinkin, vaikka surullista se on..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia. Ihminen on eläin siinä kuin muutkin ja ainoa tarkoitus täällä olemiseen on lisääntyminen. Olen vain lenkki ketjussa ja lisääntyminen on biologinen tarve siirtää geenejäni eteenpäin.
Missä eläinlajeissa on yksilöitä, jotka tarkoituksella jäävät vaille poikasia/jälkeläisiä?
Kaikissa :D
No varmasti pystyt laittamaan tähän 3 tutkimusta (nimi ja tekijä riittää, jos ei ole linkkiä), joista asia selviää. Biologit kun eivät ole vielä löytäneet tarkoituksella vailla jälkeläisiä olevia eläinyksilöitä eli jos jää ilman poikasia, niin kyse ei ole omasta halusta vaan viasta tai vammasta. Me olemme kaikki joko saaliita tai saalistajia ja poikasten tuottaminen saaliiksi tai saalistajiksi on ainoa tehtävämme.
Kyllähän toi kerrottiin jo koulun biologia tunneilla jos olit kuulolla!
Olin kuulolla ja minulle väitettiin, että ei ole eläinlajia, jossa jälkeläisten hankkiminen olisi valinta. Minulle väitettiin, että kyse on puhtaasti tarpeesta lisääntyä, perusbiologiasta.
Jostain syystä eurooppalainen valkoinen rotu haluaa kuolla
.
Mutta en voi käsittää miksi
.
En voi
Elämäni on ollut lapsettomanakin välillä hyvin vaikeaa.
Toisekseen mitä tulee noihin huonoihin oloihin ajattelen, että lapsissa on tulevaisuus. Lapseni serkku asuu yhdessä maailman köyhimmistä maista ja kukaan ei voi tietää, ketkä lopulta muuttavat tuon maan suuntaa. Eivät ehkä lapseni ja serkkunsa, mutta ehkä jonkun heistä jälkeläiset.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla taas riidanhaastamisketju. Valitse sinä vela elämäntyyliksesi, anna muiden valita omansa.
Elämän helppous ei myöskään ole kaikilla se tärkein tavoite, moni kokee sellaisen tylsäksi. Ei viitsi ponnistella minkään päämäärän eteen, kaikesta helpoimman kautta? Itse koen elämän mielekkääksi kun toteutan itseäni työssä, tuo on vaatinut paljon opiskelua ja monia "ei-helppoja" valintoja: ulkomaille muuttamisia, uusien kulttuurien ja kielten opettelua jne. Valitsin myös haluta lapsia ja sain kaksi. Lasten haluaminen on melkoisen luonnollinen halu, eipä sitä tarvitse perustella. Evolutiivisesti ajatellen halu siirtää omia geenejä eteenpäin, kulttuurisesti kuulua sukupolvine ketjuun ja jatkaa sitä seuraavalla ketjun silmukalla.
Kysy itseltäsi miksi sinua muiden valinnat kiinnostavat - tai miksi haluaisit tällaisesta asiasta kiistellä? Jokaisen omia valintoja.
Ei välttämättä ole riidanhaastamisketju, vaikka vähän epäilen että voi olla.
Sulla on hyviä pointteja eli : Anna muiden valita oma elämäntyylinsä. Kysy itseltäsi miksi sinua muiden valinnat kiinnostavat, jokaisen omia valintoja.
Noin kun ihan jokainen ajattelisi, niin kiistoja ei tässä lapsiasiassa niin paljoa olisi. Velathan yrittävät juuri samoilla sanoilla kertoa, että antaa tosiaan jokaisen elää ja valita kuten parhaaksi näkee eikä muiden kuulu siitä narista, silti usein saa osakseen kummastelua ja ihan vihaakin.
Lasten haluaminen on melkoisen luonnollinen halu, eipä sitä tarvitse perustella. Tuollako se oikeutetaan, miksi velojen pitää aina perustella oma valintansa? Eikö sekin ole luonnollinen halu, jos ei halua lapsia, halu elää omanlaista elämää?
En haasta riitaa, sulla oli hyvää asiaa kommentissa. Jäi vain kiinnostamaan miksi toisten ei tarvitse perustella valintaansa mutta toisten yleensä täytyy.
Vierailija kirjoitti:
Toisekseen mitä tulee noihin huonoihin oloihin ajattelen, että lapsissa on tulevaisuus. Lapseni serkku asuu yhdessä maailman köyhimmistä maista ja kukaan ei voi tietää, ketkä lopulta muuttavat tuon maan suuntaa. Eivät ehkä lapseni ja serkkunsa, mutta ehkä jonkun heistä jälkeläiset.
Lapsesi serkku?
Vaikka sinulla ei ole lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä eläinlajeissa on yksilöitä, jotka tarkoituksella jäävät vaille poikasia/jälkeläisiä?
No miten nyt määritellään "tarkoituksella", mut esim. vaikka mangustit elävät laumoissa, joissa vain yksi pari lisääntyy ja muut eivät. Eikä ne muut ole mitenkään sairaita tai muuten viallisia.
Samoin vaikka mehiläisistä vain kuningatar lisääntyy, muut eivät. Susilaumassakaan kaikki ei lisäänny. Ja niin edelleen.
Toki kun useimmilla eläimillä ei ole yhtä mutkikkaita sosiokulttuurisia järjestelmiä eikä samanlaista yksilöllisyyden konseptia kuin ihmisillä, niin aika usein ne lisääntymättömätkin yksilöt osallistuu poikasten hoitoon ja suojeluun suoremmin kuin veroja maksamalla.
t.Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi serkku?
Vaikka sinulla ei ole lapsia
;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten nyt määritellään "tarkoituksella", mut esim. vaikka mangustit elävät laumoissa, joissa vain yksi pari lisääntyy ja muut eivät. Eikä ne muut ole mitenkään sairaita tai muuten viallisia.
Samoin vaikka mehiläisistä vain kuningatar lisääntyy, muut eivät. Susilaumassakaan kaikki ei lisäänny. Ja niin edelleen.
Toki kun useimmilla eläimillä ei ole yhtä mutkikkaita sosiokulttuurisia järjestelmiä eikä samanlaista yksilöllisyyden konseptia kuin ihmisillä, niin aika usein ne lisääntymättömätkin yksilöt osallistuu poikasten hoitoon ja suojeluun suoremmin kuin veroja maksamalla.
t.Eri
No voihan iso VI%%U
Jos eläimillä olisi käytössä ehkäisy, ei nekään tekisi lapsia. Onneksi ihmisillä on