Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä mies ei suostu yksin menemään yo-juhliin?

Vierailija
29.05.2023 |

En nyt itse taas sinne jaksaisi lähteä ja näytellä iloista useamman tunnin. Meneekö teillä juhliin aina koko perhe?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies haluaa sinut sinne kantamaan sosiaalista vastuuta sen sijaan, että opettelisi itse edes alkeellisimmat juhltakäytöstavat.

Et taida ymmärtää lukemaasi? Mieshän halusi juhliin eli hän haluaa kantaa sosiaalisen vastuun ja häneltä onnistuvat käytöstavat mutta nainen haluaa jäädä kotiin, kun häneltä nämä eivät onnistu.

Huvittavaa miten tällä palstalla saadaan kaikki asiat kääntymään, kun olette täynnä miesvihaa.

Täällä on viime aikoina ollut hurjasti ihmisiä joilla sakkaa rankasti luetun ymmärtäminen, niin kuin sinullakin.  Nimenomaan on kyse siitä, että miehen pitäisi mennä juhliin, jonne ei halua mennä jos ei saa ap:ta puskuriksi koska mies ei näköjään ole sosiaalisesti kovin lahjakas. Ap:ta ei koko juhla kiinnosta eikä se liity häneen vaan miehen sosiaalisiin vastuisiin, joten hänellä ei ole mitään velvoitetta sinne ilmestyä muuriksi. Olet täysin lahjaton ymmärtämään ihmisten käytöstä ja niiden motiiveja. Ymmärrätkö sitä?

En minäkään haluaisi mennä ystäväni lapsen YO-juhliin ja selitellä jotain ympäripyöreää siitä miten puolisoni ei vain millään ehtinyt paikalle vaikka se ei ole totta.

Ja jos minä olisin ystäväsi, ihmettelisin miksi olisit alkujaankaan ollut raahaamassa paikalle puolisoasi.

Sinusta on siis hassua jos YO-juhliin, häihin, ristiäisiin tms. tulee puolisoita mukaan?

Sinulleko oikeasti kaikki tuntemasi ihmiset ovat niin samalla viivalla, että kaikki kutsut koskevat heitä ja heidän perhettään? 

Vierailija
42/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis joku miehen sukulainen kyseessä? Ei kai sua siellä tarvita jos yo on suht tuntematon sulle? Vai onko mies niin epäsosiaalinen että tarvitsee sut puskuriksi?

Miehen kaverin tytär pääsee ylioppilaaksi. Kyllä me molemmat tämä perhe tunnetaan. Mieheni mielestä aina pitää mennä juhliin koko perheen kanssa, en tiedä minkä takia.

Koska on sosiaalinen normi että sinne mennään pariskuntana jos ei ole jotain aivan erityistä syytä että toinen jää pois (sairaus, työmatka tms.). Nyt sinä olet jäämässä pois koska et jaksa eikä huvita. Ja se ei ole normaalisti hyväksyttävä syy jäädä pois.

MItä ajattelit että se ylioppilas tai hänen vanhempansa ajattelevat jos kuulevat että sinua ei juuri kiinnosta heidän juhlansa tai lapsensa suuri päivä?

Se ylioppilas on miehen kaverin tytär. Mitään normia ei ole, että ap:n sinne pitäisi mennä.

Ei tietysti jos ollaan moukkia. Mutta muuten kyllä.

Se ylioppilas ei ole millään tavalla ap:lle läheinen, eikä edes hänen vanhempansa. Mikään etiketti ei edellytä sinne siis ap:ta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska mies haluaa sinut sinne kantamaan sosiaalista vastuuta sen sijaan, että opettelisi itse edes alkeellisimmat juhltakäytöstavat.

Minä olen parikymmenen vuoden aikana ollut monissa eri juhlissa. En vaan enää jaksaisi.

Samoin. Olen ihan tarpeeksi niitä nähnyt. Menkööt nuoret. 

Vierailija
44/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et taida ymmärtää lukemaasi? Mieshän halusi juhliin eli hän haluaa kantaa sosiaalisen vastuun ja häneltä onnistuvat käytöstavat mutta nainen haluaa jäädä kotiin, kun häneltä nämä eivät onnistu.

Huvittavaa miten tällä palstalla saadaan kaikki asiat kääntymään, kun olette täynnä miesvihaa.

Kas, miesvihakiimanarttu on tänääkin aloittanut aikaisin ulinansa.

Vierailija
45/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kohteliasta olisi koko perheenä mennä. Välillä on vaan pakko jaksaa näitä tylsiä perhe-juhlia.

Vierailija
46/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kohteliasta olisi koko perheenä mennä. Välillä on vaan pakko jaksaa näitä tylsiä perhe-juhlia.

Se vaan ei ole perhejuhla, kun miehen kaverin tytär pääsee ylioppilaaksi.

Vierailija
47/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinhan minä toki mennä. Näyttelen sitten taas muutaman tunnin

Vierailija
48/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonka molemmat tuntee. Niin kuuluu hyviin tapoihin mennä, ainakin täällä melkein maalla. Niihin mennään jos ei kunnon estettä ole. Voihan se isoissa kaupungeissa olla jo erilaista.

Vierailija
49/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tuttavapiiri, joten mies menee yksin. Tietysti

Vierailija
50/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloisen työpaikkani pomo ja lähiesihenkilöni kävivät lapseni lakkiaissa. Olisin pitänyt lievästi outona, jos he olisivat tuoneet myös puolisonsa. Ap:n tapauksessa sama, miehen kaverin lapsi.

Vierailija
51/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos miehesi sitä toivoo että menette perheenä, niin miksi et menisi mukaan? Ei ole iso toive mieheltä. Minkä voit hyvin toteuttaa kyllä.

Vierailija
52/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonka molemmat tuntee. Niin kuuluu hyviin tapoihin mennä, ainakin täällä melkein maalla. Niihin mennään jos ei kunnon estettä ole. Voihan se isoissa kaupungeissa olla jo erilaista.

Edelleenkään se tunteminen ei tee kenestäkään vielä niin läheistä, että pitäisi juhliin mennä.

Vierailija
53/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valehtelisin kylmästi, että olen flunssassa. Varsinkin, jos olisin väsynyt ja ehkä masentunutkin enkä haluaisi puolitutuille avautua. Ei sellaisesta puhuminen ole helppoa läheisillekään ihmisille.

Ihan ilman huonoa omaatuntoa jää vain kotiin. Mies menee, jos menee, älä sinä siitä huolta kanna.

Vierailija
54/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos miehesi sitä toivoo että menette perheenä, niin miksi et menisi mukaan? Ei ole iso toive mieheltä. Minkä voit hyvin toteuttaa kyllä.

Niin. Ajattelin mennä. Jaksan kyllä näytellä muutaman tunnin.

Vierailija
55/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin mukana miehen kaverin pojan juhlissa. Miehet, jotka oli kavereita keskenään. meni ulos juttelemaan omiaan ja mä jäin olohuoneeseen ihmettelemään kun itselleni tuntemattomat ihmiset mm. perheen sukulaiset ja äidin kaverit juttelivat keskenään. Onneksi jossain vaiheessa pojan mummolla oli pelisilmää ja tuli juttelemaan kanssani niitä näitä.

Vierailija
56/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silti ihan vaan miehen kaverin tytär, ei mikään perhetuttu, joka olisi koko perheen juhlittava.

Vierailija
57/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ottanut puolisoa mukaan, kun olen piipahtanut työkaverien lasten yo-juhlissa. Vaikka mies kyllä tuntee työkaverini, kun olen pitkään samassa työpaikassa ollut.

Vierailija
58/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kenenkään ole pakko mennä. Jos tässä on kyse miehen kaverin tyttärestä, en ymmärrä ollenkaan, miksi sinun sinne pitäisi mennä.

Et ilmeisesti miesvihan sokaisemana osaa lukea?

"Kyllä me molemmat tämä perhe tunnetaan." 

Mutta totta kenenkään ei ole pakko mennä ja muistakaa tämä myös silloin, kun miehenne ei halua mennä.

Sinä nyt olet niin omien itkupotkuraivareidesi sokaisema, ettet itse ymmärrä lukemaasi edelleenkään. Se, että tuntee jonkun, ei tee vielä kenestäkään niin läheistä, että olisi mitään velvollisuutta osallistua juhliin.

Itse olin juuri kaverini lapsen rippijuhlissa. Mieheni tuntee myös kaverin perheineen, mutta ei olisi tullut mieleen edes ajatella, että hänen olisi pitänyt tulla paikalle. Kai olet nyt kiukkuinen myös siitä, että mieheni jätti tulematta näihin juhliin?

Velvollisuus ja sosiaalinen normi ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
59/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on viime aikoina ollut hurjasti ihmisiä joilla sakkaa rankasti luetun ymmärtäminen, niin kuin sinullakin.  Nimenomaan on kyse siitä, että miehen pitäisi mennä juhliin, jonne ei halua mennä jos ei saa ap:ta puskuriksi koska mies ei näköjään ole sosiaalisesti kovin lahjakas. Ap:ta ei koko juhla kiinnosta eikä se liity häneen vaan miehen sosiaalisiin vastuisiin, joten hänellä ei ole mitään velvoitetta sinne ilmestyä muuriksi. Olet täysin lahjaton ymmärtämään ihmisten käytöstä ja niiden motiiveja. Ymmärrätkö sitä?

En minäkään haluaisi mennä ystäväni lapsen YO-juhliin ja selitellä jotain ympäripyöreää siitä miten puolisoni ei vain millään ehtinyt paikalle vaikka se ei ole totta.

Ja jos minä olisin ystäväsi, ihmettelisin miksi olisit alkujaankaan ollut raahaamassa paikalle puolisoasi.

Sinusta on siis hassua jos YO-juhliin, häihin, ristiäisiin tms. tulee puolisoita mukaan?

Sinulleko oikeasti kaikki tuntemasi ihmiset ovat niin samalla viivalla, että kaikki kutsut koskevat heitä ja heidän perhettään? 

Yleisesti ottaen kyllä. Toki jos jonkun kumppani on ihan tuore tapaus tai seurustelu ei ole kovin tiivistä niin ei silloin ole oletusta juhliin tulosta. Mutta ihmettelisin kyllä jos 20 vuotta yhdessä ollut aviopari ei tulisi yhdessä.

Vierailija
60/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on silti ihan vaan miehen kaverin tytär, ei mikään perhetuttu, joka olisi koko perheen juhlittava.

Tässä on varmaan eri käytäntöjä eri ihmisillä mutta minusta jos on niin hyvä kaveri että kutsuu tyttären ylioppilasjuliin niin silloin myös puoliso yleensä tulee mukaan. Jos taas ei ole ihan paras kaveri niin silloin ei kutsuta edes sitä kaveria. Mutta toki on juhlia joihin kutsutaan kaikki kummin kaimat jolloin ei ole niin tarkkaa. Mutta pienempiin juhliin joissa on vähän tarkemmin valittu niin silloin kutsu on ikäänkuin "isompi asia" jolloin se puolisokin kuuluu mukaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan