Mikä muka tekee elämästä elämisen arvoista?
Miten muut asian näkee? Onko jotain varsinaisia syitä elää?
Kommentit (47)
Jos uskoo johonkin materialistiseen maailmankuvaan, jossa ollaan vaan tahdottomia biologisia robotteja, niin eipä silloin varmaan mikään. Ihmisen sisäinen puoli voi antaa paljonkin merkitystä, mutta sitä ennen ihmisen on kiinnostuttava siittä. On niin helppo mennä ulkoisen maailman mukana, mutta laittaspa silmät kii ja tuntis vaan olevansa elossa, sydämensyke ja hengitys, niin siinä itsessään saattaa löytyäkin merkitystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeasaan.
Elämän evoluution mukanaan tuoma tarkoitus on lisääntyä, tuottaa lisää elmää.
Ihmiset ovat outoja otuksia ja miettivät elämän tarkoitusta vaikka koko heidän elämänsä on vähempiarvoinen kuin hyttysen pieru itämeressä tai maapallon merkitys ääretömässä avaruudessa.
Kun tämän tajuaa, oman merkityksettömyytensä, voi ottaakin senjälkeen rennosti ja lakata miettimästä elämän tarkoitusta.
Sillä ei ole mitään takrkoitusta kuin naida synnyttää ja kuolla pois.
Eiks suurimmalle osalle olisi helpompaa vain tappaa itsensä? Miksi kärsiä tässä paskassa maailmassa jossa naiset vihaavat miehiä?
Kerro itse. Olethan sinäkin yhä elossa. Vai kuulutko siihen pienempään osaan, jonka jostain syystä kannattaa elää?
Elämä itsessään. Me eletään täällä loppujen lopuksi aika lyhyt hetki ja itse koen sen ainutlaatuiseksi.
Vaikka kärsin kroonisesta kivusta niin elämä vie voiton. Haluan kokea tämän kaiken, tehdä hyvää tuleville sukupolville niin kauan kun täällä olen.
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeasaan.
Ihmiset ovat outoja otuksia ja miettivät elämän tarkoitusta vaikka koko heidän elämänsä on vähempiarvoinen kuin hyttysen pieru itämeressä tai maapallon merkitys ääretömässä avaruudessa.
Kun tämän tajuaa, oman merkityksettömyytensä, voi ottaakin senjälkeen rennosti ja lakata miettimästä elämän tarkoitusta.
Ei käy kateeksi ateistien elämä.
Maxwelll kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeasaan.
Ei käy kateeksi ateistien elämä.
Olen uskossa, mutta edelleen allekirjoitan eilen pienessä pierussa kirjoittamani tekstin.
Elämän tarkoitus on tuottaa lisää elämää.
Lisääntykää ja täyttäkää maa ;-)
Vierailija kirjoitti:
Henkisyyden kehittäminen, opettele käymään vuoropuheluja hyvien kirjojen kanssa. Sellainen avaa ovia, joista ei aiemmin tiennyt mitään.
Tämä kiinnostaa minua. Olisiko sulla jotain kirjavinkkejä?
Kalja tekee. Muutama pullo päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeasaan.
Eiks suurimmalle osalle olisi helpompaa vain tappaa itsensä? Miksi kärsiä tässä paskassa maailmassa jossa naiset vihaavat miehiä?
Muistetaan nyt se, että naisten miesviha on miesten käytöksen tulosta. Kyllä tekin syyn saisitte olla meille vihaisia jos poistettaisiin miehiltä oikeus omaan tiliin ja toimeentuloon kun menevät naimisiin, sinkkuna teidän valvojanne olisi oma äitinne joka myös päättäisi siitä saatteko työskennellä, poistettaisiin äänioikeus, poistettaisiin oikeus ottaa lainaa ilman vaimon lupaa, sallittaisiin miehen raiskaaminen avioliitossa ja tuutattaisiin eetteriin 24/7 mielikuvia siitä miten miehet on heikkolahjainen ja naisen alapuolella oleva otus josta ei ihan vielä ole päästy selvyyteen onko sillä sielu. Tehtäisiin uskonto jossa naisjumala sanoo, että naisten pitääkin riistää miehiä ja se on maailman järjestys, koska miehen tulee palvella naista. Puhumattakaan siitä, että kaikki lääkkeet suunniteltaisiin naisille ja testattaisiin naisilla joten mikään lääke ei sopisi teille. Lääkärissä myös kaikki vaivanne kuitattaisiin sillä, että se johtuu kiveksistänne jotka tekee teistä hysteerisen ja siksi ette ole mikään järkiolento. Saisitte ihan oikean syyn vihata meitä, sen sijaan että vihaatte meitä nyt siksi, että ette voi rajoittamasti käyttää kehojamme omaksi hyödyksenne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku henkinen hyvä tavoite tai kirjan lukeminen. Kirjan kirjoittaminen. Joillakin kai fyysisiä päämääriä. Mikä sattuu innostamaan, eikä ole muotivillitys.
Kirjan lukeminen olisi syy elää? Aika säälittävää.
Valitaan tarpeeksi hyvä kirja. No keksipä parempi, odotan!
Totta!
Luen parhaillaan 7 sisaruksen Atlaksen tarinaa. On mahtavaa uppoutua äänikirjaan ja kadota hetkeksi ihan muuallle:) Olen huono rauhoittumaan ja pysähtymään ja äänikirjat on pelastaneet minut. Mahtavaa!!
Mutta itsellekin perhe, lapset ja lastenlapset, ystävät, omat kodit ja niiden puutarhat ja maailman ihmeiden näkeminen livenä on tehnyt elämästä elämisen arvoista kivuista ja vaivoista huolimatta. Aamu-uinnit lähijärvellä.... mun ja mun ystäväni paratiisi ja täydellinen päivän aloitus!
Elämä itsessään on jo arvokasta, se että hengittää, nukkuu, syö ja paskoo riittää hyvin syyksi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku henkinen hyvä tavoite tai kirjan lukeminen. Kirjan kirjoittaminen. Joillakin kai fyysisiä päämääriä. Mikä sattuu innostamaan, eikä ole muotivillitys.
Kirjan lukeminen olisi syy elää? Aika säälittävää.
Valitaan tarpeeksi hyvä kirja. No keksipä parempi, odotan!
Raamattu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä oikeasaan.
Muistetaan nyt se, että naisten miesviha on miesten käytöksen tulosta. Kyllä tekin syyn saisitte olla meille vihaisia jos poistettaisiin miehiltä oikeus omaan tiliin ja toimeentuloon kun menevät naimisiin, sinkkuna teidän valvojanne olisi oma äitinne joka myös päättäisi siitä saatteko työskennellä, poistettaisiin äänioikeus, poistettaisiin oikeus ottaa lainaa ilman vaimon lupaa, sallittaisiin miehen raiskaaminen avioliitossa ja tuutattaisiin eetteriin 24/7 mielikuvia siitä miten miehet on heikkolahjainen ja naisen alapuolella oleva otus josta ei ihan vielä ole päästy selvyyteen onko sillä sielu. Tehtäisiin uskonto jossa naisjumala sanoo, että naisten pitääkin riistää miehiä ja se on maailman järjestys, koska miehen tulee palvella naista. Puhumattakaan siitä, että kaikki lääkkeet suunniteltaisiin naisille ja testattaisiin naisilla joten mikään lääke ei sopisi teille. Lääkärissä myös kaikki vaivanne kuitattaisiin sillä, että se johtuu kiveksistänne jotka tekee teistä hysteerisen ja siksi ette ole mikään järkiolento. Saisitte ihan oikean syyn vihata meitä, sen sijaan että vihaatte meitä nyt siksi, että ette voi rajoittamasti käyttää kehojamme omaksi hyödyksenne.
Nimeä ne miehet jotka ovat tuon tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Omalla kohdallani perhe. Lapset, ihana mies ja myös koira. SKuten myös sukulaiset, ystävät ja lomamatkat.
Entä jos tsunami pyyhkäisisi läheisesi pois. Miksi elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämän tarkoituksen toteuttaminen.
Mikä se on? Kerro totuus.[/quote
Valmiin suunnitelman huomioiminen.
Löydä yksikin syy nousta aamulla sängystä. Se riittää.
Kyllä kirjan lukeminen on syy elää! Siis ihan mahtavaa hautautua sohvan nurkkaan ja hypätä mukaan uusiin maailmoihin. Ei tietysti pelkästään. Lukemisen vastapainoksi pitää päästä lenkille ja kuunnella linnunlaulua. Linnunlaulun kuuleminen on syy elää. Ja lintujen näkeminen ja tunnistaminen. Kukkivien tuomien tuoksu, ja syreenien, on syy elää. Ja koiran kanssa lenkkeily. Jollain toisella se voi olla kissajuttu enemmin. Tai hevoset. Ja mökin luonto. Elämä on niin ihanaa, että joskus tekisi mieli vain nauraa ääneen kädet levällään ja pyöriä jossain metsätiellä! Itse asiassa mä joskus teenkin niin... Ja mä olen sentään työtön.
se kun lakkaa välittämästä ulkopuolisista paineista. On ja elää omalla tavallaan eikä niin kuin muut ajattelevat, että pitäisi elää.
Mikä se on? Kerro totuus.