Kokemuksia syyhypunkista?
Onko täällä ihmisillä kokemuksia syyhypunkista? Miten kovaa syyhyn aiheuttama kutina on? Onko se sietämättömän kovaa ja jatkuvaa vaiko epäsäännöllisesti ilmestyvää ja kohtalaista? Mitä muutoksia syyhy ihossanne aiheutti? Ja miten kauan jouduitte taudista kärsimään?
Minut on lääkäri tutkinut runsaat pari viikkoa sitten ja todennut tällöin että oireeni ei ole tyypillistä syyhyn oiretta, mutta olen tästä silti epävarma. Ihoni on toki muutenkin kuiva ja kutiseva mutta viime aikoina tuntuu että kutina on lisääntynyt. Lisäksi minulla on kehossani ainakin neljä sellaista alunperin kutisevaa rakkulaa jotka eivät enää kauheasti onneksi kutise kovin mutta jäljet ovat iholle edelleen näkyvissä ja paranemisprosessi niiden suhteen tuntuu olevan kohtalaisen hidas.
Ja kyllä, olen menossa asiasta uudelleen lääkäriin mutta kiinnostaisi kuulla teidän kokemuksia syyhystä, koska netistä siitä on vaikeaa löytää yksityiskohtaista tietoa.
Kommentit (2)
Kannattaa käydä uudestaan lääkärissä. Myös hyttysten puremat kutisee toisilla paljon ja saattavat kasvaa isoiksi rakkuloiksi jotka parantavat hitaasti.
Aiheestahan on täällä ennestään pitkä keskustelu. Löytyy varmaan tuolla hakutoiminnolla.