Syke-sarjan hassut mokat tai epäjohdonmukaisuudet?
Kommentit (39)
Olen sairaanhoitajaopiskelija. Mun silmään tälleen päällisin puolin näytti uskottavalta sairaalakohtaukset.
Sykkeen ekoissa jaksoissa jo ihmettelin miksi pitää esim käytävällä jo selittää tärkeitä asioita ja lääkäri antaa hoito-ohjeet vain suullisesti. Tässähän on suuri virheen mahdollisuus, kun ei kirjaa niitä ylös.
Ja tietysti kaikki tunteellisuus ja draama. Liioiteltua.
Kun Lenita vastas lennonjohdossa puhelimeen, oli se puhelu aina paljon lyhyempi kuin se, mitä kertoi hoitajille.
Casting on kyllä harvinaisen hyvin onnistunut!
Vierailija kirjoitti:
Sykkeen ekoissa jaksoissa jo ihmettelin miksi pitää esim käytävällä jo selittää tärkeitä asioita ja lääkäri antaa hoito-ohjeet vain suullisesti. Tässähän on suuri virheen mahdollisuus, kun ei kirjaa niitä ylös.
Ja tietysti kaikki tunteellisuus ja draama. Liioiteltua.
Kävellen puhuminen on yleinen tyylikeino, vrt. West Wing.
Sosiaalityöntekijänä pisti silmään monet lastensuojeluun liittyvät hupsuudet, hauskimpana tietysti se, kun anestesialääkäri Nortamo teki "pikahuostaanoton".
Vierailija kirjoitti:
Kun Lenita vastas lennonjohdossa puhelimeen, oli se puhelu aina paljon lyhyempi kuin se, mitä kertoi hoitajille.
Lisäksi hän sanoo soittajan lopetettua vain "selvä" ja sulkee puhelimen.
Sairaanhoitaja Sonja oli ekoissa jaksoissa ihan eri niminen, potilaan omaista näytteli.
Itse olen lastensuojelun sosionomi ja jaksaa ihmetyttää, millaiset henkilöt on laitettu näyttelemään lastensuojeluviranomaisia. Klassisia sossutanttoja kaikki 😂. Eipäs kentällä juuri sellaisia näy. Vai oonkohan itse sokeutunut asialle.
Välillä perheen lapsia ei näy viikkokausiin.
Kun an us ommeltiin umpeen tarpeettomana
Että on olevinaan kova kiire, silti ehditään joukolla pällistelemään ties mitä.
Miks leikkaussalissa maskit on aina löysästi kiinni?
Oikeassa elämässä vältetään viimeiseen asti sitä, että omat työntekijät ovat työpaikkansa potilaina.
Vierailija kirjoitti:
Oikeassa elämässä vältetään viimeiseen asti sitä, että omat työntekijät ovat työpaikkansa potilaina.
Niinpä. Mutta offtopiccina, olen hoitanut yhden sarjan hoitajan sukulaista.
Missä päin Marleena asui?