Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö muutaman tunnin kalan suolaaminen tekemään siitä syötävää?

Vierailija
28.05.2023 |

Jos siis on jossain retkellä ja kalastelee ja sitten nylkee kalan ja ripottelee suolaa päälle kunnolla, niin onko se syötävää jo muutaman tunnin päästä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää

Vierailija
2/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, jos sen sitten kypsentää. Minulla gravattu kala pitää olla kunnolla suolattua, eli kaksi vuorokautta suolassa. Rakenteen pitää muuttua, se ei saa olla enää raakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kalasta. Jos on lapamatolaji, niin ei riitä mikään suolaus, vaan pitää joko kypsentää tai pakastaa ennen suolausta. Kalan voi paistaa suolattakin, jos on nälkä.

Vierailija
4/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järvikalaako raakana syöt?

Vierailija
5/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siika ja lohi etupäässä tulevat kyseeseen, sekä silakka.

Vierailija
6/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää, jos sen sitten kypsentää. Minulla gravattu kala pitää olla kunnolla suolattua, eli kaksi vuorokautta suolassa. Rakenteen pitää muuttua, se ei saa olla enää raakaa.

Ei kun idea oli se, että sitä ei siis kypsennetä ollenkaan, vaan syödään suolattuna parin tunnin päästä. Tämmöistä olisi kuulemma luvassa retkellä.

Vierailija
7/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kun idea oli se, että sitä ei siis kypsennetä ollenkaan, vaan syödään suolattuna parin tunnin päästä. Tämmöistä olisi kuulemma luvassa retkellä.

Eikö tämä tullut jo selväksi? Järvikalassa on tuolla tyylillä loisriski. Merikalassa vähäinen.

Järvikala raakana pakkasen kautta. Tai kypsennettynä.

Toki syödä voi raakana ja suolaamattakin, mutta jos tulee lapamato tai joku muu kiva kaveri, niin oma vika.

Vierailija
8/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauki, made, ahven, kiiski ja kuha tulee pakastaa. Muille riittää pelkkä suola

Vierailija
9/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kalan voi grillata vaikka heti. Olen siikaa grillattu saaressa heti. Suolaa vaan siihen ja folioon.

Vierailija
10/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön mies kirjoitti:

Sen kalan voi grillata vaikka heti. Olen siikaa grillattu saaressa heti. Suolaa vaan siihen ja folioon.

Luetunymmärtämisongelmia? 

Vierailija
11/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siika ja lohi etupäässä tulevat kyseeseen, sekä silakka.

Lohikalat ja silakan voi syödä raakana, joten ei tarvita edes suolaa.

Vierailija
12/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merivedestä kalastettua voit syödä vaikka raakana.

Järvikaloissa voi olla loisia jotka ei suolaamalla katoa mihinkään. Pitää pakastaa tai kuumentaa riittävän hyvin ennen syömistä.

Vierailija
13/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten valmis kun haisee naisen vehkeeltä kolo jota miehet haluaa

Vierailija
14/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla menolla luvassa on lapamato.

Vierailija
15/15 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kysely siltä naiselta jolla kala ui tuzzuun mökkin rannassa. No mut joo, on se syötävää mut pidempi suolaus tuo lisää makua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan