Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin teki mieli " huomauttaa" kaverille vauvan/lastenhoidosta?

Vierailija
05.12.2006 |

Meni aluks vika paikkaan..

Niin, Missä tilanteessa.

Ja pystyitkö pitämään suusi kiinni?

Aloitan: Kaveri pisti kesällä toppapuvun vauvalle. Ja vauvan koppaan unille.

..pidin suuni kiinni.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
06.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskään minä en voi täysin ymmärtää miksi lapsille syötetään vain yhtä ja ainoaa (?) uskontoa! Eikö olisi paljon parempi, että lapselle kerrottaisiin eri uskonnoista, kerrottaisiin tarinoita vaikka sitten Jeesuksesta mutta sen lisäksi kerrottaisiin miten muissa uskonnoissa käsitetään mikäkin asia ja ylipäänsä että maailmassa on erilaisia uskontoja ja mikään niistä ei ole oikea. Näin lapsi oppisi ymmärtämään, että on erilaisia ihmisiä ja erilaisia uskontoja. Minun mielestäni vaan on aivopesua tuputtaa yhtä ja samaa uskontoa TOTUUTENA, vaikka tosiasiassa niin ei ole. Sen varmaan ymmärtää jokainen " uskovainenkin" .

Mielestäni nykymaailmassa lapsen pitäisi ymmärtää kuinka erilaisesti ihmiset ajattelevat eri asioista ja miksi esim. kouluissa näkee huntupäisiä lapsia. Jokainen lapsi voisi sitten näiden pohjalta muodostaa itse oman maailmankuvansa, kun pystyy pohtimaan asioita tarkemmin - isompana. Ei se, että koti on uskonnoton, ole mitään tekemistä sen kanssa että koti olisi arvoton tai jos ei kuulu kirkkoon, ei uskoisi mihinkään. Eiköhän usko ole ihan henkilökohtainen asia, eikä siihen tarvita kirkkoa. En ymmärrä mitä sinä tarkoitat arvotyhjiöllä! Se, että opettaa lapsille hyviä tapoja, kunnioittamaan luontoa, eläimiä ja toisia ihmisiä, ei tarkoita sitä että pitäisi lukea Raamattua. Itse asiassa olen huomannut, että ns. uskovaisten perheissä lapset käyttäytyvät paljon huonommin ja ovat itsekkäämpiä kuin perheessä, jossa ei höpötetä uskontojuttuja vaan opetetaan enemmän niitä hyviä tapoja ja toisten ihmisten - erilaistenkin- kunnioittamista.

Vierailija
2/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikuinen lapsesi ei takuulla nauttinut enemmän mummon kuin äidin seurasta viikonlopun ajan. Tuosta nauttivat varmasti mummo ja äiti, mutta lapsen etua ei kyllä ajeta jättäessä parikuinen mummolaan kokonaiseksi viikonlopuksi. Ei lapselle ole ihan sama että missä sylissä se on tai saako ruokaa pullosta vai tissistä.

Ja tuo on se mistä on ihan turha väittää. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä eikä sille mitään mahda.

Niin ja oikeutusta en minä ole penännyt vaan itsehän tuon tarjosit eikä ole eka kerta kun AV:lla näkyy tuo argumentti, että meidän mummo on tosi läheinen lapselle siksi että on ollut yökylässä. Kai se tekee äidille jotenkin paremman mielen (eli on äidille oikeutus). Jos ei oikeutusta tarvi niin älä tarjoa.

t: asiasta puhunut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämänkin ketjun perusteella sanon, että on.

Vierailija
4/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei se kelpaa, mitä " tarjotaan" , niin ei sitten mitään.

Vierailija:

lapsi olisi halunnut mennä citymarkettiin, koska siellä myydään leluja. Äiti halusi Lidliin, koska ei halunnut tälläkertaa lelua ostaa. Lapsi alkoi huutaa Lidlin parkkipaikalla, koska oli eri mieltä minne kauppaan mennään. Äiti ei sitten vienyt kumpaankaan kauppaan vaan he palasivat kotiin tyhjin käsin. En kommentoinut tähän mitään, mutta toivottavasti oma lapseni 5-vuotiaana vaikuta tällaisiin asioihin perheessämme.

Vierailija
5/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielletyiksi ja muodotaa jo pienenä hyvin erikoisia omia tulkintoja asioista. Edustipa itse millaista katsomusta tahansa, on lapsen kanssa hyvä keskustella oman perheen arvoista, asenteista ja maailmankatsomuksesta.

(Tämän takia päiväkodeissa ja kouluissakin annetaan uskontokasvatusta)

Vierailija
6/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi takuulla nautti yhtä paljon mummun kuin äidinkin seurasta, miksi ei olisi nauttinut jos ruokaa ja hellää huolenpitoa sai molemmilta? Lapsi oli joka tapauksessa pulloruokinnalla, joten mitä väliä sillä pitääkö pulloa äiti vai mummu?

Mitä jos kyseessä olisi ollut lapsen isä? Olisiko silloin mielestäsi voinut jättää viikonlopuksi? Mitä jos mummu on yhtä tuttu lapselle kuin isä/äiti, ts. näkee lasta joka ikinen päivä ja osallistuu tämän elämään syntymästä lähtien? Miksi lapsi ei silloin voisi olla tämän luona viikonlopun yli?

Aika mustavalkoinen maailma sulla. En kaipaa oikeutusta enkä parempaa mieltä tästä asiasta, jotenkin vaan huvittaa nuo kauhistelut täällä. Ihan kuin yökylään jättö läheiselle ihmiselle olisi pahinta mitä lapselle voi julma äiti tehdä.

Olen itsekin ollut yhtä läheinen oman mummoni kanssa, kyläillyt pitkiä aikoja siellä jo vauvana. Mummo onkin mulle edelleen kuin toinen äiti, enkä koe kovin paljoa traumatisoituneeni vaikka äiti onkin jättänyt yökylään pikkuvauvana.

Naurettavaa vouhotusta.

Vierailija:

Kolmikuinen lapsesi ei takuulla nauttinut enemmän mummon kuin äidin seurasta viikonlopun ajan. Tuosta nauttivat varmasti mummo ja äiti, mutta lapsen etua ei kyllä ajeta jättäessä parikuinen mummolaan kokonaiseksi viikonlopuksi. Ei lapselle ole ihan sama että missä sylissä se on tai saako ruokaa pullosta vai tissistä.

Ja tuo on se mistä on ihan turha väittää. Jos et ymmärrä niin et ymmärrä eikä sille mitään mahda.

Niin ja oikeutusta en minä ole penännyt vaan itsehän tuon tarjosit eikä ole eka kerta kun AV:lla näkyy tuo argumentti, että meidän mummo on tosi läheinen lapselle siksi että on ollut yökylässä. Kai se tekee äidille jotenkin paremman mielen (eli on äidille oikeutus). Jos ei oikeutusta tarvi niin älä tarjoa.

t: asiasta puhunut

Vierailija
7/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutaa ja möykkää sekä vaatii huomiota aina kun tapaamme. Ja vanhemmat eivät puutu asiaan mitenkään. Muutenkin lapsi puhuu töykeästi ja on koko ajan jotain vaatimassa. Vanhemmat vaan nauravat.

Vierailija
8/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sen jälkeen hysteerisesti siitä eteenpäin. Nyt sama äiti kyselee nettikeskusteluissa miksi poika kakkii ja pissaa housuunsa vielä viisivuotiaana.

Lapsi on myös hyperujo, koska ei ole ollut tekemisissä muiden lasten kanssa - päiväkotiin ei kuulemma olel hyvä viedä lasta.

Vierailija
9/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kompromisseja tehdään toisenlaisista asioista. Esim. laitatko sinisen vai punaisen paidan? Ts. annetaan vaihtoehto.

Vierailija
10/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Naurettavaa vouhotusta.

Kuten sanottua, kun et tajua niin et tajua. Tämä asia on sellainen jossa näkemykset on äideillä tosi kaukana toisistaan, silti jotkut haluaa ruveta väittämään. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

Vierailija
11/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kompromisseja tehdään toisenlaisista asioista. Esim. laitatko sinisen vai punaisen paidan? Ts. annetaan vaihtoehto.

Vierailija
12/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: joku joka ei muista millä nrolla vastas.

Vierailija
13/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsi on nyt kolmivuotias ja pitää mummua ja pappaa yhtä tärkeinä kuin meitä vanhempiakin.

Jos kolmekuiselta voitaisiin kysyä oletko äidin vai mummon kanssa viikonlopun, niin mitäpä luulisitte vauvan vastaavan..?

En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että vauva laitetaan useammaksi päiväksi eroon vanhemmistaan, ellei mitään todella pakottavaa tarvetta siihen ole. Yökyläillä ehtii myöhemminkin, mutta kunnollista vakaata perusturvallisuutta ei sitten myöhemmin enää niin vain luodakaan.

Ei varmaan yhdestä yökyläilystä vauvankaan maailma lopullisesti järky jos perusasiat kunnossa, mutta ei se ole mikään ideaali tilanne, ettei vauva " välitä" missä on yötä ja kenen kanssa, tai että vauvalle isovanhemmat ovat yhtä tärkeitä kuin ensisijaiset hoitajat!

Vierailija
14/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vouhotus" ei oikein kuvaa sitä mieltä jolla olen vastaillut. Vouhottajat ovat toisaalla. Minä vain en ymmärrä tuota. Kuten sanottua, onnea vaan elämääsi.

59 rupeaa katsomaan nyt leffaa, heipat.

Vierailija
15/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysypä 5-vuotiaalta, että muistatko kuinka äiti sun kolmikuisena " hylkäs" yhdeksi yöksi tai viikonlopuksi mummulaan, mahtaisko muistaa?

t: se jonka siskonlapsia ollaan huostaanottamassa

Vierailija
16/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Vouhotus" ei oikein kuvaa sitä mieltä jolla olen vastaillut. Vouhottajat ovat toisaalla. Minä vain en ymmärrä tuota. Kuten sanottua, onnea vaan elämääsi.

59 rupeaa katsomaan nyt leffaa, heipat.

Vierailija
17/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole pystynyt esittämään mulle yhtäkään järkevää syytä, miksi tämä asia olisi kuten esität. Et myöskään ole vastannut argumentteihini. Toistat vaan että en tajua.

Mulla on äitiini erittäin hyvä ja läheinen suhde, on aina ollut. Kuten todettu, olen tosi läheinen myös mummoni kanssa. Kerroin, että olen ollut pikkuvauvasta saakka päiviä ja öitä mummolassa, pitkiäkin aikoja. Miksi en ole vieraantunut äidistäni ja kokenut turvattomuutta? Vaikka mua on kuitenkin niin järkyttävällä tavalla laiminlyöty lapsena? Varmaan osaat jotenkin tämän selittää, koska olet niin varma asiastasi?

55

Vierailija:

[/quote]

Kuten sanottua, kun et tajua niin et tajua. Tämä asia on sellainen jossa näkemykset on äideillä tosi kaukana toisistaan, silti jotkut haluaa ruveta väittämään. Onnea vaan valitsemallasi tiellä.

[/quote]

Vierailija
18/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen suolatasapaino heittää häränpyllyä jos ei saa suoloja.

Mehua voi antaa ehkä maistiaisiksi, mutta ei muuta.

OTTAKAA SELVÄÄ!!

Vierailija
19/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa yksi kirjoittaa, että hänen siskonsa lapsia ollaan huostaanottamassa. Tämä siis varmasti tarkoittaa, että lasten asiat ovat ihan karmeassa jamassa. Toinen moralisoi täysillä sitä, kun lapsi jätetään tutulle rakastavalle mummolle yökylään.

Vierailija
20/72 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ketjussa yksi kirjoittaa, että hänen siskonsa lapsia ollaan huostaanottamassa. Tämä siis varmasti tarkoittaa, että lasten asiat ovat ihan karmeassa jamassa. Toinen moralisoi täysillä sitä, kun lapsi jätetään tutulle rakastavalle mummolle yökylään.

yleensäkin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän