Saako kansaneläkkeellä oleva lainaa leikkaukseen?
Kysymys otsikossa. Minulla olisi leikkaus edessä joka tehdään yksityisellä mutta rahaa on niukasti tietenkin koska olen lopullisella työkyvyttömyyseläkkeellä. Luottotiedot kunnossa.
Kommentit (8)
Mistä me se tiedettäis? Ano pankistasi, pankki sen päättää. Ylipäätään typerää ottaa lainaa asiaan jonka yhteiskuntakin voi hoitaa. Voit olla oikeutettu toimeentulotukeen ja toimeentulotuen asiakkaana kaikki terveyskustannukset kustantaa sulle Kela. Ja ei, toimeentulotuen asiakkuus EI edellytä esimerkiksi oman asunnon myymistä.
Ei Kela korvaa yksityisen lääkärin hoitoja tai leikkauksia etkä saa toimeentulotukea sellaiseen. Vain jos julkisen kautta päädyt hoitoon.
Etkö pääse julkisella puolella? Minulla julkinen on toiminut todella hyvin. Kaksi leikkausta on tehty vuoden aikana. Leikkausta joutuu odottamaan puoli vuotta. Ekaan olisin päässyt jo neljässä kuukaudessa, mutta en voinut ottaa aikaa vastaan. Leikkaus nukutuksineen maksoi 137 euroa per kerta. Lisäksi tuli lääkärikäynnit ennen leikkausta ja pari kertaa leikkauksen jälkeen 44 euroa per käynti.
Luulen, että luoton saanti on kiinni mm siitä, asuuko vuokralla vai omistusasunnossa.
Pankki ei ole mikään humanitäärinen laitos. Et saa sieltä lainaa leikkaukseen sen todennäköisemmin kuin vaikka Karibian-lomaan. Jos leikkaus on sinulle välttämätön, saat sen julkisella puolella yhteiskunnan varoin. Jos ei, sinulla pitää olla itselläsi varaa siihen.
Luoton saanti on kiinni siitä, pystytkö maksamaan lainasi takaisin. Pankkisi tekee laskelman.
Leikataanko muka eläkeläisiä enää? Eihän eläkeläinen enää tuota mitään, sehän olisi vain kulu. Eläkkeitä leikataan, tässä kai vähän sekoittui kaksi asiaa.
Vaikea ottaa kantaa. Oma pankki kertoo, voitko saada ja kuinka paljon. Onhan sinulla säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa. Kysy pankista.