Tajusin että mun sisustustyyli on aika raskas ja huonolla tavalla vanhanaikainen
Vanhoja tummia puuhuonekaluja, tai uustuotantoa joka on vanhanaikaista tyyliä. Isoja mattoja, yleensä sellaisia persialaisia kirjavia. Muotokieleltään raskaat sohvat. Paksut tummat verhot. Tummia tapetteja. Taulut sellaisia ns mummomaisia maisemia yms joissa kultakehykset. Olen nelikymppinen mutta sisustuksen perusteella joku voisi luulla että täällä asuu 70+ ikäiset ihmiset.
Toisaalta viihdyn mutta sitten välillä vähän kateellisena katselen sisustusohjelmien koteja jotka on täydellinen sekoitusta sellaista kepeyttä mitä kaipaan omaankin kotiini ja kuitenkin ne ovat tunnelmallisia ja värikkäitä. En kuitenkaan osaa toteuttaa sellaista omaan kotiini.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan vähän sama, mutta pidän kämpän lähes tyhjänä, kun en viitsi ostaa mitään, kun se ei sitten kuitenkaan ole hyvä, vaikka ei mulla edes ole mitään, minkä kanssa pitäisi sopia yhteen. Kaipaisin juuri tuota, "täydellistä sekoitusta", mutta en vaan osaa. Seinätkin ovat olleet valkoiset ties miten kauan, kun en uskalla muuta, kun sitten menisi kuitenkin pieleen.
Mulla on erityisesti taulut yms seinälle laitettavat jutut ongelma. Ihan liikaa on kaikenlaista sekamelskaa mitä on tullut kirppareilta kerättyä jotka ei toimi yhdessä kun yrittää tehdä jotain kollaasia. Ne ei näytä sellaisilta rennon tyylikkäiltä kun yhdistelee vaan juuri siltä että kaikki nurkista löytyvä roju on kerätty yhdelle seinälle kun yritän sommitella niitä esille. Sitten on niitä yksittäisiä kultaraamimaisemia mitkä on aika pompöösejä.
ApJospa ottaisit kaikki pois seinältä ja lajittelisit ne tyypeittäin? Löytyisikö kokonaisuutta joka olisi tyyliltään tai värimaailmaltaan yhtenevä? (Loput voit laittaa kirppikselle tai halutessasi varastoon odottamaan sitä, että haluatkin vaihtaa tyyliä.)
Kontrastit on tärkeitä. Niillä tuodaan taulu esille. Tapetti on eri asia.
Mitä tarkoitat? Ap
Meillä on kanssa aika vanhanaikainen sisustus. Ei tosin ihan niin paha kuin ap:lla. Mutta on täällä kaikkea kasarilta lähtien. Pinnat on hyväkuntoiset ja tuoreet. Värimaailman pyrin pitämään hillittynä.
Ja ei kiinnosta. Tämä on meidän koti. Pääasia, että itse viihdymme ja täällä on kotoisaa. Monet tavarat on aikanaan ajatuksella joku ostanut, uudemmat itse. En ymmärrä kertakäyttökulttuuria, jossa vedetään uusiksi kaikki sisustus ja heitetään hyvät menemään.
Muuten kuulostaa kivalta, mutta ottaisin pois kokonaan verhot, taulut ja ne virkatut liinat. Sitten lisäisin verhojen tilalle jonkun viherkasvin ja jos on pakko, yhden virkatun liinan johonkin.
Verhot keräävät vain pölyä ja tekeväyöt tunkkaiseksi ja taulut samoin, minkä lisäksi ns sisustustaulut eivät ole edes taidetta. Tulisi avarampaa, modernimpaa ja valoisampaa näin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten kuulostaa kivalta, mutta ottaisin pois kokonaan verhot, taulut ja ne virkatut liinat. Sitten lisäisin verhojen tilalle jonkun viherkasvin ja jos on pakko, yhden virkatun liinan johonkin.
Verhot keräävät vain pölyä ja tekeväyöt tunkkaiseksi ja taulut samoin, minkä lisäksi ns sisustustaulut eivät ole edes taidetta. Tulisi avarampaa, modernimpaa ja valoisampaa näin.
olet varmaankin minimalisti. Tyhjät seinät ovat tylsät. Verhot tekevät tunkkaiseksi vain jos hankit tunkkaiset verhot. Ohuet valkoiset verhot eivät ole tunkkaiset.
Kontrastit on tärkeitä. Niillä tuodaan taulu esille. Tapetti on eri asia.