"Pitkät" selkälihakset koko ajan jumissa, vaikea hengittääkin.
Siitä keskiselän reunoilta.
Joskus hieroja auttaa ehkä päivän, pari. Sitten jumittaa uudestaan.Mikä avuksi?
Kommentit (21)
Burana. Ota tolppa tai ovenkarmi, ja kokeile hieroa selkää siihen varovasti. Ponnista jaloilla hieman jotta saat liikkeen aikaan. Älä hiero selkärankaa (luut, nivelet) tai liian läheltä sitä. Vaikka aika keskellä on lihaksia, joita voi katsoa. Jos hieroo liikaa se voi kipeyttää lisää? Niskaa tukeva tyyny, vitamiinit? Kävely joskus, pienet lenkit.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta. Istumisen vähentäminen.
Ergonominen asento, keskellä, ei vinossa. Ja ei nuoki eteenpäin liikaa. Proteiinia ruokavalioon päivittäin broileri, kana, maito tai muu.
Vierailija kirjoitti:
Burana. Ota tolppa tai ovenkarmi, ja kokeile hieroa selkää siihen varovasti. Ponnista jaloilla hieman jotta saat liikkeen aikaan. Älä hiero selkärankaa (luut, nivelet) tai liian läheltä sitä. Vaikka aika keskellä on lihaksia, joita voi katsoa. Jos hieroo liikaa se voi kipeyttää lisää? Niskaa tukeva tyyny, vitamiinit? Kävely joskus, pienet lenkit.
Näillä hoidetaan oiretta, mutta ei sen aiheuttajaa.
Vierailija kirjoitti:
Istun kyllä aika paljon :( Kyllä kävelylläkin käyn, mutta ehkä se ei riitä.
Lihaskunto huonona, se paranee ku jumppaa.
Kävely nyt ei oikeen riitä mihinkään,koskaan.
Voi olla väärä hengitystekniikka, liian pinnallista. Stressiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla väärä hengitystekniikka, liian pinnallista. Stressiä.
Stressiäkin kyllä on.
E-pilleritkin voi aiheuttaa, itsellä loppui raskashengitys, kun pillerit lopetin.
Mulla ihan sama, toisen puolen selkälihas naksuu ja natisee kun sitä yrittää venyttää, ei kuitenkaan veny. Käyn salilla ja hölkkään, mutta ei oo korjannut tätä vaivaa. Taitaa olla synnynnäistä kiertämää rangassa, niin aiheuttaa epätasapainoa kroppaan.
Hieroja ja kiropraktikko auttaa hetkellisesti, mutta on enemmän krooninen ongelma
Fysioterapeutti. Eri jumppaliikkeet, itselle mieluisat löytyy kyllä kun tutkii ja etsii. Selkäliiton sivut jumpat, sun muut. Stressitekijöiden vähentäminen. Työergonomia. Hengitysharjoitukset. Jooga. Yms yms. Sen eteen pitää vain tehdä töitä.
Minulla on vastaavaan auttanut sauvakävely, myös kaula- ja rintalihasten venyttely. Pahimpiin jumitiloihin olen saanut lääkäriltä lihasrelaksantteja. Liikuntana myös jumppapallo ja -keppi.
Fasettilukko? Fyssari osaa naksauttaa.
seiso enemmän, istu vähemmän
koita venytellä etenkin ns. takaketjun lihaksia, voi olla, että ne ovat jännittyneet niin paljon istumisesta, että ongelma säteilee selkään
Vierailija kirjoitti:
Mulla ihan sama, toisen puolen selkälihas naksuu ja natisee kun sitä yrittää venyttää, ei kuitenkaan veny. Käyn salilla ja hölkkään, mutta ei oo korjannut tätä vaivaa. Taitaa olla synnynnäistä kiertämää rangassa, niin aiheuttaa epätasapainoa kroppaan.
Hieroja ja kiropraktikko auttaa hetkellisesti, mutta on enemmän krooninen ongelma
Mä sain pätevää apua Ortonin OMT-terapeutilta. Hän paneutui juurisyihin ja sain toimivat kuntoutusohjeet.
Venyttely, kädet lattiaan jalat suorina seisten. Käsin roikkuminen tangossa.
Täällä on sama ongelma ollut sitten koronarajoitusten, alkoi etätöissä. Ei ole auttanut täällä mainitut toimet ollenkaan, on harjoiteltu, käyty hierojalla, kiripraktikolla, manuaalisessa hoidossa ja popsittu sirdaludia. Nyt ajattelin käydä ottamassa relaksanttipiikin suoraan lihakseen, mulla kipukohta on hyvin pistemäinen.