Mies ei halua kesällä tehdä mitään yhteistä
Meillä on pienet lapset. Olin pitkin kevättä ehdotellut erilaisia perheen yhteisiä tekemisiä kesälle, pienempiä ja vähän isompiakin. Ei kuitenkaan mitään kallista. Mies ei ollut niihin vastaillut muuta kuin joojoo. Eli en tiennyt mitä oikeasti ajattelee. Nyt sitten sanoi että ei aio mihinkään niistä meidän kanssa ryhtyä. Ei siis edes parin tunnin päiväretkeen. Eikä ehdottanut muuta tilalle. Tulkitsin, että ei vain kiinnosta. Kuinka paljon pitää sietää avioliitossa tällaista teidän mielestä? Kaikki sanoo minulle että älä eroa, mutta mikä parisuhde tällainen on, ei mikään.
Kommentit (38)
Mies on ehkä kulunut ja väsynyt? Tarvii huilausta ja latausta. Ei kukaan oo mikään jaksamisen loputon lähde.
Aloituspostauksesta saan tuntemuksen että teidän perheessä vain sinulla ja lapsilla on merkitystä.
Mies on itsekseen tai kavereiden kanssa helpommin, kun se ei ole lisäkuormitus vaan saa ladattua.
Sen sijaan että tiuskisit täällä "kuinka paljon tämmöistä pitää sietää?" niin voisit miettiä että se kumppani on myös ihminen, jolla on omat tarpeensa ja voimavaransa. Arvaan että vaadit mieheltä jatkuvasti jotain. Jokainen vaatimus ja kritisointi on pois miehen jaksamisen ämpäristä ja miehillä se ämpäri täyttyy takaisin hiitaaastiii.
Vierailija kirjoitti:
Joo, miehiähän se ei haittaa että se oma nainen lopettaa kommunikointiyrityksetkin.
Nehän ottaa sen itsetyytyväisinä oikein hyvin vastaan ja luulevat, että nyt on onni talossa kun "se ei enää nalkuta".Eikä ne käsitä että kun nainen ei enää jaksa edes yrittää parantaa suhdetta, loppulaskenta on jo tosi pitkällä.
Jos kommunikaatio ei naisen miljardista yrittämisestä huolimatta toimi eikä miestä kiinnosta vuosiin tai vuosikymmeneen mikään huonoa seksiä syvällisempi vuorovaikutus naisensa kanssa, niin kyllähän se lopun hiljaisuus on kuolemanhiljaisuutta.
Aivan kummallista, jos tämän maailman on joku järki luonut, että miten huonosti ihmismiehet on varusteltu toimivaa ja pitkäkestoista parisuhdetta varten. Puuttuu olennaisia ominaisuuksia täysin tai ne on hyvin vajaat ainakin.
No, jospa se on sitten vain se siittäminen se tärkein asia uroksella. Luulisi, että jälkeläisten hyvinvointi (ja sitä kautta myös itsensä ja lasten äidin) olisi myös lisääntymisstrategiassa oleellista.
Empaattinen, epäitsekäs, toiset huomioon ottava, ahkera, rakastava ja rakkautensa näyttävä raitis ja savuton mies on oikeasti mahdottomuus, yksisarvinen. Naisissa meitä on paljon enemmän. Itsekin siis. Mutta en enää odota miehiltä mitään. Yhtään mitään.
Jos miehet edes kuuntelisivat naisia. Mutta ei. Ei. Ei millään oteta vakavasti. Sitten uhriudutaan ja yllätytään erosta. "Kun oon töissä käynyt enkä oo (joka päivä) ryypännyt".
Ei se vain riitä, jos se omissa töissä käyminen on se ainoa parisuhteen eteen tehty asia. Käyväthän sinkutkin töissä. Sinkkuna, uskomatonta kyllä, miehetkin tekevät kotitöitä.
Minäkin olisin mielellään parisuhteessa ja asuisin yksissä, saati olisin vanhempi, jos voisin olla mies ja isä.
Olipas nasevasti kirjoitettu, samaa mieltä kanssasi👍🏻
Kuinka pieniä lapset ovat. Entä ulkomaanmatka? Joku lapsille sopiva kohde. Kammoaako mies sitäkin vai innostuu. Ei jaksa lapsiperhearkea? Montako lasta oikein on.
Hei minä voin lähtee kanssasi jonnekkin reissuun mökille vaikka tai korkeasaareen retkelle.
Sinulla on oikeus pettää jos miestä ei kiinnosta mikän tekeminen yhdessä eikä seksi.
Vierailija kirjoitti:
Mies on ehkä kulunut ja väsynyt? Tarvii huilausta ja latausta. Ei kukaan oo mikään jaksamisen loputon lähde.
Aloituspostauksesta saan tuntemuksen että teidän perheessä vain sinulla ja lapsilla on merkitystä.
Mies on itsekseen tai kavereiden kanssa helpommin, kun se ei ole lisäkuormitus vaan saa ladattua.
Sen sijaan että tiuskisit täällä "kuinka paljon tämmöistä pitää sietää?" niin voisit miettiä että se kumppani on myös ihminen, jolla on omat tarpeensa ja voimavaransa. Arvaan että vaadit mieheltä jatkuvasti jotain. Jokainen vaatimus ja kritisointi on pois miehen jaksamisen ämpäristä ja miehillä se ämpäri täyttyy takaisin hiitaaastiii.
Miksi isältä pitää vaatia sitä, että hän viettää aikaa omien lapsiensa kanssa? Tekeehän aloittajakin niin, eikä tarvitse kenenkään sitä vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isältä pitää vaatia sitä, että hän viettää aikaa omien lapsiensa kanssa? Tekeehän aloittajakin niin, eikä tarvitse kenenkään sitä vaatia.
Maailma vaatii miehiltä kokoajan ihan helvetisti. Kyllä se kuluttaa ja aina ei voimat riitä. Tuntuu olevan naisille mahdoton konsepti että miehelläkin voi olla hankalaa.
Menisit ap itse töihin niin tietäisit, mitä se nykyään vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan hän olla töistä niin väsynyt että haluaa tällä hetkellä päästä vaan lepäämään. Toivotaan että kiinnostuu perheestään loman edetessä.
Häntä ei kiinnosta edes tunnin yhteinen reissu tuossa aika lähellä olevaan kotieläinpuistoon. Ei voi niin väsynyt töistä olla ettei edes koko kesänä sellaista suostuisi. Eikä valita töistä, joten en usko että työt nyt on syynä mihinkään.
Ap
Ei kiinnosta = eri asia, kuin suostuuko siihen. Luuletko, että minua kiinnostaa lähteä anoppilaan noiden kanssa, mutta menen silti.
Nyt vaan sitten keksimään myös lomalle sitä omaa menemistä ja mies on lasten kanssa. Käy yksin vaikka kylpylässä ja ole yön yli.
Teet kaikenlaista kesällä yksin ja kippaat lapset miehelle. Sitten jos kiukuttelee siitä niin eroat.
Kiltti mies kirjoitti:
Sinulla on oikeus pettää jos miestä ei kiinnosta mikän tekeminen yhdessä eikä seksi.
Ei, vaan ensin erotaan ja sitten aletaan seurustella muiden kanssa. Missä moraalisi on "kiltti" mies??
Siis miksi naisen tulisi keksiä miehelle tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Kysy mitä mies haluaa tehdä perheen kanssa kesällä. Vai olettaako hän että sinä hoidat lapset ja hän itse tekee mitä huvittaa ja katoilee?
Eiköhän olen selvää, että juuri tuota olettaa. Jos ap kerran on ehdottanut monta asiaa ja kaikkeen mies sanoi ei kiinnosta, niin jos häntä oikeasti perhe kiinnostaisi niin kyllä hän olisi itse ehdottanut tilalle jotain. Ei sellaista tarvitse miehestä nyhtää. Tai siis jos tarvitsee, niin se kyllä kertoo tilanteesta aina paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minunkaan mies ei halua erota. Kysyin.
Ap
Riittää, jos sinä haluat. Jos olisi minun mieheni, eroaisin.
Ehkä olette eri tyyppisiä. Onko aina ollut sellaista vai muuttunut jossain vaiheessa?
Älä anna ainakaan toisen pilata suunnitelmiasi. Jääköön kotiin jos ei kiinnosta.
En tiedä, mutta onko sinulla ystäviä, tuttuja joiden kanssa voisit suunnitella jotain tekemistä?
Miten itse koet tilanteen? Kannattaa olla rehellinen itselleen, eikä antaa muiden vaikuttaa liikaa asioihin.
Mitä iloa tuollaisesta miehestä on kenelläkään? Ehkä jollekin kotihiirelle, joka ei halua koskaan tehdä mitään. Minä en tee mitään kumppanilla, josta ei ole seuraa ollenkaan ja jonka kanssa ei voi tehdä asioita. Eroaisin siis. Mieti mitä haluat kumppaniltasi ja päätä sen perusteella jäätkö vai etsitkö jonkun, joka oikeasti nauttii sun seurasta ja haluaa viettää aikaa yhdessä.
No onko miehelläsi omia menoja? Vai nahjustaako päivästä toiseen kotona tekemättä mitään?