Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt taitaa tuo Nokialainen puhelin vedellä viimeisiään. Kannattaako ostaa käytetty älypuhelin?

Vierailija
27.05.2023 |

Minulla on siis (tähän saakka) hyvin palvellut Nokia 206.
Oletteko siis ostaneet käytetyn j huolletun puhelimen?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla. Uusia ostetaan.

Vierailija
2/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olla. Uusia ostetaan.

Olen huomannut. Ja mitä kalliinpi, sen parempi.

Itse jos käyn tuossa kaupassa 50 metrin päässä niin ei tarvitse sillä matkalla tutkia, että olisko joku tykännyt kuvastani, jossa keikistelen p*rse tyrkyllä.

Eipä semmoisia kuvia olekaan. 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swappien kautta tuli Saksasta. iPhone 8 maksoi parisataa. Ei moittimista tähän mennessä.

Vierailija
4/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Midare.

Vierailija
5/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahaa, niin kannattaa ostaa käytetty. Jos ei ole, niin kuukausimaksulla uusi omalta tai muulta teleoperaattorilta. Ei kannata ostaa ihan halvinta, jonka joutuu vaihtamaan parin vuoden päästä, vaan kannattaa ottaa sellainen jossa on pitkä tuki ja vaihtoarvoa.

Vierailija
6/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Swappielta ei kannata missään nimessä ostaa. Tavallinen porukka ei ymmärrä mitä paskaa ne saa sieltä käteensä. Niitten puhelimet ovat rikkinäisiä iphoneja jotka on korjattu itä euroopan halpamaissa kiinalaisilla piraattikomponenteillä. On todella suuri riski saada puhelin josta ei tule muuta kuin ongelmia.

Käytettyä ei kannata ostaa koska puhelimet saavat vain tietyn määrän päivityksiä. Sitten kun ne loppuvat puhelinta ei ole enää turvallista käyttää. Jos huonosti käy, niin joku hakkeri tyhjentää pankkitilit.

Vierailija
7/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiakin saa parilla sadalla.

Vierailija
8/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rahaa, niin kannattaa ostaa käytetty. Jos ei ole, niin kuukausimaksulla uusi omalta tai muulta teleoperaattorilta. Ei kannata ostaa ihan halvinta, jonka joutuu vaihtamaan parin vuoden päästä, vaan kannattaa ottaa sellainen jossa on pitkä tuki ja vaihtoarvoa.

Ei ole rahasta kiinni. En vaan haluaisi laittaa paljoa niinkin turhaan kapineeseen kuin puhelin. Läppärillä hoituu tarpeelliset asiat.

- ap

Vierailija
9/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuden nokialaisen saa parilla kympillä.

Vierailija
10/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kolme vuotta sitten 30 eurolla käytetyn älypuhelimen, joka uutena oli maksanut alle 100 euroa. Onhan se aavistuksen verran hitaampi kuin 1000 euron iphone, mutta minulle riittää mainiosti. Kamerakin on todella hyvä. Minulla on kymmenkunta hyvää järjestelmäkameraa, mutta ne jäävät usein hopeamitalille. 

Vierailija
11/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaikki puhelimet on ollu Nokian puhelimia ja niin nykyinenkin on. En sortunut edes Lumiaan, vaan sinnittelin nokialaisella 5 vuotta odotellen, että niiden valmistaminen jatkuu taas. 

Nokian puhelimissa on vaihtoehtoja niillekin, jotka ei kaipaa älykännykkää. Meillä on autossa Nokian puhelin, joka on uusversio 3110-mallista ja siinä kestää lataus kuukauden verran. Me käytetään sitä vain taloyhtiön autohallin oven avaamiseen, eli aina kun tullaan halliin, soitetaan sillä tiettyyn numeroon. Joku 60€ se uutena maksoi, jos oikein muistan.

Vierailija
12/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla se sun puhelin vetää viimeisiään, ap? En muista että itsellä olisi yksikään puhelin varsinaisesti hajonnut. Latausliittimen kanssa on voinut olla ongelmia ja akku on väsähtänyt, mutta akunhan saa vaihdettua ja huollossa ne kontaktiongelmatkin voi hoitua. 

Vierailija
13/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahasta kiinni. En vaan haluaisi laittaa paljoa niinkin turhaan kapineeseen kuin puhelin. Läppärillä hoituu tarpeelliset asiat.

- ap

Ymmärrän, mutta jos joka tapauksessa joutuu älypuhelimen ottamaan, niin kannattaa siitä ottaa myös hyöty irti. Palvelut ja verkkosivut optimoidaan jatkuvasti enemmän älylaitteille ja tuki läppäreille heikkenee. Esim. monet pankki asiat hoituu näppärämmin puhelin sovelluksen kautta kuin tietokoneella. Nykyään oletetaan, että kaikilla olisi älypuhelin, joten jodenkin asioiden hoitaminen on hankalaa ilman sellaista.

Vierailija
14/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kolme vuotta sitten 30 eurolla käytetyn älypuhelimen, joka uutena oli maksanut alle 100 euroa. Onhan se aavistuksen verran hitaampi kuin 1000 euron iphone, mutta minulle riittää mainiosti. Kamerakin on todella hyvä. Minulla on kymmenkunta hyvää järjestelmäkameraa, mutta ne jäävät usein hopeamitalille. 

Jos sinulla on useita järjestelmäkameroita, mutta ne häviävät 100e puhelimelle, niin vika on käyttäjässä, ei laitteissa. Jos ottaa automaattiasetuksilla jpg kuvia, niin varmista että laatu on asetettu korkeaksi.

Vierailija
15/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

just kattelin pari päivää sitten, mitä puhelimia gigantissa on. Siellä oli joku perus Nokia (äly) oliko C32 tarjouksessa 99:-. Näihinhän saa kummin sen 2 vuoden takuun. Itse ostin alkuvuodesta sen hetkisen halvimman Nokian ja on pelittänyt.

Vierailija
16/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä tavalla se sun puhelin vetää viimeisiään, ap? En muista että itsellä olisi yksikään puhelin varsinaisesti hajonnut. Latausliittimen kanssa on voinut olla ongelmia ja akku on väsähtänyt, mutta akunhan saa vaihdettua ja huollossa ne kontaktiongelmatkin voi hoitua. 

Se sammuilee itsekseen. Ei haittaisi itseäni, mutta jos lastenlapset on kotonani niin pakko on minuun saada yhteys.

- ap

Vierailija
17/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on useita järjestelmäkameroita, mutta ne häviävät 100e puhelimelle, niin vika on käyttäjässä, ei laitteissa. Jos ottaa automaattiasetuksilla jpg kuvia, niin varmista että laatu on asetettu korkeaksi.

Ei ole mummolla järjestelmäkameroita. Yhtäkään.

- ap

Vierailija
18/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se käytetty on tarpeeksi uusi ja toimiva niin mikä ettei kun saa halvemmalla. Kovin vanhaa älypuhelinta ei kannata ostaa koska niihin ei tule enää järjestelmäpäivityksiä.

Vierailija
19/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ostaa älypuhelinta?

Vierailija
20/22 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyssä älypuhelimessa ongelmana on se että todennäköisesti se jää melko nopeasti päivitysten ulkopuolelle ja sitten on puhelin tietoturvasyistä uusittava kuitenkin, viimeistään sitten kun esim. pankkisovellus lakkaa toimimasta.

Eikö akku pidä enää virtoja vai sammuileeko se muutenvaan?

Mulla on vielä tallessa Nokia C1 01 joka muistaakseni on samoilta ajoilta, ei ole enää sim korttia sille joten ei puhelimena ole ollut enää vuosikausiin, mutta toimii esim. herätyskellona varmistuksena ja siinä on FM radiokin, kuulokkeiden johto toimii antennina, kätevän pieni esim. lenkillä jos haluaa kuunnella radiota tai soitteleehan se mp3 musiikkiakin. Ei ole ainakaan vielä ollut mitään itsekseen sammuilemisia.

Onkohan puhelimesi akun kontaktipinnat hapettuneet tms. mikä ehkä aiheuttaisi virtakatkoksia?