Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten kestätte lapsettomuuden?

Vierailija
27.05.2023 |

Olen 44-vuotias nainen, jolla ei ole lapsia. Alkaa näyttämään siltä, ettei niitä tulekaan. Olo on tyhjä ja merkityksetön. Suren asiaa myös omien vanhempien puolesta. Olen ainoa lapsi, joten jos minusta ei tule äitiä, ei heistä tule isovanhempia. Odotan kauhulla sitä, kun vanhempani kuolevat ja minä jään yksin. Miten vietän kaikki juhlapyhät? Joulujen viettäminen yksin tuntuu kamalalta. Välillä tuntuu siltä, että olen täysin epäonnistunut elämässäni kun en ole päässyt lisääntymään. Nuorena koettu keskenmenokin kummittelee mielessä. Miten te tulette toimeen lapsettomuuden kanssa?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulíulí

Vierailija
2/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän? Nautin tästä. Välillä meinaa palaa käämi bussissa, kun sisään tulee älämölölapsia, mutta sitten mietin miten älämölöä ei tarvitse kotona kuunnella. Raha ja aika riittää kaikkeen mihin haluan ja mulla on kaikki mahdollisuudet tehdä ihan mitä haluan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli?

Vierailija
4/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan hakea kumppanuusvanhempaa Itä-Euroopan ja Balkanin maista. Tinderin naisten puolella on kiitettävästi naisia. Bulgariassa/Puolassa saa edullisinta hoitoa lapsettomuusklinikalla.

Vierailija
5/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin rauhallisesta elämästä ja siististö kodista. Ei ole kakkavaippoja, kihomatorumbaa, treenikuskaamisia eikä teiniuhmaa mikään ikävä.

Keskity elämön hyviin puoliin, älä siihen mitä puuttuu.

Vierailija
6/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ja vielä ,että olet ainoa lapsi. On äitejä, jotka on tullut vanhempana äideiksi, lähes viisikymppisinäkin.  Olisko siis vielä toivoa?

Vierailija
7/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeetahan se on mutta minkäs sille voi. Onneksi vain kaksi ihmistä on esittänyt mulle niin loukkaavan kysysmyksen että miksi sinulla ei ole lapsia. Hävetkää! Suurimmalla osalla olisi lapsia jos olisi onnistunut.

Vierailija
8/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukille ottaa. Jumala auttaa kestämään.

Itselliset naiset voivat kai saada lapsettomuushoitoja 45v. asti yksityisellä puolella, vai onkohan ikäraja noussut? Jonoista en tiedä. Myös sijaislapsen saaminen voisi olla mahdollista, siihen on kursseja. Mikä sitten olisi oma tilanteesi, voimavarat ym. Voimia sinulle, Ap!

Vierailija
9/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan hakea kumppanuusvanhempaa Itä-Euroopan ja Balkanin maista. Tinderin naisten puolella on kiitettävästi naisia. Bulgariassa/Puolassa saa edullisinta hoitoa lapsettomuusklinikalla.

Minulla on mielikuva, ettei siellä naispareja pidetä niin tavoiteltavana?

Vierailija
10/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen kun vaihtoehtoja ei ole. Elän ja asun yksin. Itse olen iloinen siitä, että olen saanut mahdollisuuden olla ja elää kummina. Ei se tietenkään ole missään nimessä sama asia kuin oma lapsi mutta olen otatnut kummiuteni, jonkinlaisena "luooto aikuisen" roolina. Valehtelisn, jos väittäsin, että en ole koskaan kokenut kateutta heitä kohtaan jotka ovat onnistuneet saamaan lapsia tai jotka elävät parisuhteessa mutta toisaalta eipä tällainen kateus mitään auta. Mutta mukava kuitenkin saada lukea, että en ole ainoa, joka kipuilee lapsettomuuden ja toki senkin kanssa, ettei ole rinnalla omaa kumppania, jonka kanssa jakaa ja kokea yhdessä asioita.

Vierailija
11/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien ei tarvitse lisääntyä. 😊😄

Vierailija
12/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tunne se olla mies ilman moottoripyörää, mutta kyllähän tämä elämä menee ilmankin.

Onneksi voi harrastaa muutakin .

Vierailija
13/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään mietin, että usko Jumalaan ja hänen johdatukseensa auttaa jaksamaan, tai ei pelkästään jaksamaan vaan jopa iloitsemaan elämästä täysin siemauksin. Syvällä minussa on usko, että tämän kuuluu mennä juuri näin. Mulla on myös sellainen työ, jossa autan ihmisiä, välillä lapsiakin, myös tämä tuo tunnetta, että mun elämällä on merkitystä ja jätän muistijälkiä myös tuleviin polviin. Työssäni näen myös vanhuksia, enemmän tai vähemmän yksinäisyyttä tuntuvat kokevan he kaikki, eikä lapsien määrä siihen tunnu vaikuttavan - enemmän tuurista kiinni. 

Lapsettomien ystäväpariskuntien seura auttaa myös jaksamaan sitä hylkimistä, jota yhteisö lapsettomiin kohdistaa. Mies ja kissa luo tunteen "meidän perheestä", vaikkei olekaan lapsia.

Tsemppiä sinulle, ap, ja muille lapsettomille! <3

Vierailija
14/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä koen sellasen naisen joka ei tuu raskaaks ni epäviehättävänä. Raskaana oleva nainen tai äiti ylipäätään on viehättävä. Primitiivistä.

Vierailija
15/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kestän? Nautin tästä. Välillä meinaa palaa käämi bussissa, kun sisään tulee älämölölapsia, mutta sitten mietin miten älämölöä ei tarvitse kotona kuunnella. Raha ja aika riittää kaikkeen mihin haluan ja mulla on kaikki mahdollisuudet tehdä ihan mitä haluan.

Minäminäminä vanha piika :D

Sulla menevät nyt termit sekaisin. Vanha piika viittaa naiseen, joka ei ole naimisissa. Ei liity mitenkään lapsiin.

Vierailija
16/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän on kaksi vaihtoehtoa: surkuttelet asiaa loppuelämäsi tai otat/yrität ainakin ottaa ilon irti joka päivä kaikesta mahdollisesta :)

Vierailija
17/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n olisi pitänyt käsitellä tämä asia 20 vuotta sitten, kun oli vielä hedelmällinen.

Vierailija
18/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän oikein mainiosti, koska olen vapaaehtoisesti lapseton. Tämä on minulle oikea tapa elää.

Vierailija
19/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä koen sellasen naisen joka ei tuu raskaaks ni epäviehättävänä. Raskaana oleva nainen tai äiti ylipäätään on viehättävä. Primitiivistä.

Hyvä, että tiedostat itsekin olevasi luolamiestasoa.

Vierailija
20/33 |
27.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt, että voisin olla sijaisäiti tai adoptoida, mutta mitkä ovat sinkkunaisen mahdollisuudet?