Oma tili ja kortti lapselle, mihin pankkiin?
Mihin pankkiin kannattaa avata oma tili lapselle, että hän saa oman pankkikortin?
Meillä toinen vanhempi on S-Pankin asiakas ja hän on myös asiakasomistaja. Toisella vanhemmalla on S-etukortin rinnakkaiskortti, mutta ei tiliä ja asiakkuutta S-pankissa, vaan muunlaiset järjestelyt omille pankkiasioille.
Nyt S-Pankin asiakkaana oleva vanhempi kävi lapsen kanssa S-pankissa ja olisi halunnut avata tilin ja hankkia kortin lapselle, mutta tämä ei asiakaspalvelijan mukaan onnistu, ellei toinenkin vanhempi liity S-Pankin asiakkaaksi. Emme oikein tiedä mitä järkeä siinä olisi, koska toisella vanhemmalla on jo hyvin toimivat omat pankki asiakkuudet. Nyt lapsi ei kuitenkaan saanut tiliä S-pankkiin. En aivan tajua S-pankin asiakkuusstrategiaa 🙄, mutta ehkä jokatapauksessa kivampi saada lapsi asiakkaaksi sellaiseen pankiin, jossa on parempi asiakaspalvelu, joten en vaivaa enää päätäni S-pankilla. 😆
Mikä pankki olisi paras, kun avataan lapselle oma tili omaan pankkiin ilman, että vanhemmilla on asiakkuuksia kyseisessä pankissa?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me saatiin lapselle tili S-pankkiin, kun vain minä olen sen asiakas. Mies oli mukana, kun tili avattiin. Tästä on nyt jokunen vuosi aikaa. kivasti lapsenkin kortilla tekemät ostokset tuottavat maksutapaetua.
Meidän tilanteessa oli nyt se ero, että toinen vanhempi ei ollut paikalla, vaan oli pelkästään kirjoittanut valtakirjan (S-pankin omalle lomakepohjalle).
Mutta hyvä kuulla, että teille on onnistunut tilin avaaminen lapselle samantyylisessä tilanteessa kuin mitä me yritettiin. Olin jo aika ihmeissäni, että onko mulla jotenkin kummallinen ajatusmalli, kun väitän, että nyt ei tämä meidän lapsen S-pankissa asiointi mennyt ihan niinkuin piti.
Kiitos kommentista! Oli hyvä kuulla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta että lapsella olisi tili jossain random-pankissa ja vanhemmat muualla.
Osaatko sisäistää asiaa? Justhan ap. kertoi ettei onnistu S-pankissa, jos vain toisella on siellä tili. Pakkohan se on sitten olla eri pankki.
Ap:n oma pankki ei selvinnyt, sinne menisin ilman muuta.
Toisen vanhemman pankki on muista syistä sellainen, että emme halua avata lapselle tiliä sinne.
Ap
No etkö juuri kehunut että kaikki sujuu siellä niin jouhevasti?
En. 😆 En ole kirjoittanut toisesta pankista mitään muuta kuin sen, että emme halua avata sinne tiliä lapselle muista syistä.
Tämä palsta on kyllä aina niin hauska. Mistähän mulle tuli edes mieleen kysyä täältä. 😅
Ap
"koska toisella vanhemmalla on jo hyvin toimivat omat pankki asiakkuudet"
Vierailija kirjoitti:
Kyllä me saatiin lapselle tili S-pankkiin, kun vain minä olen sen asiakas. Mies oli mukana, kun tili avattiin. Tästä on nyt jokunen vuosi aikaa. kivasti lapsenkin kortilla tekemät ostokset tuottavat maksutapaetua.
Tietäähän lapsesi että näet ostohistoriasta aivan kaiken mitä kanta-asiakaskortilla on ostettu. Että osaa ostaa teininä kondominsa k-kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti sellainen pankki, jossa huoltajallakin on tili, jotta saa siirrettyä lapselle rahaa viiveettä.
Meillä on nordea ja hyvä on ollut. Tilin pystyi avaamaan kotoa ja kortit tuli kotiin, kun molemmilla vanhemmilla oli tilit. Sitten piti käydä konttorissa, kun haluttiin käyttää varkkopankkitunnuksia tunnistautumiseen muuallakin esim kanta ja nettitikaukset.
Nyt en ymmärrä. Itse olemme Nordean asiakkaita ja kortit ym. tulleet kotiin. Miksi ihmeessä teidän piti käydä konttorissa verkkopankkitunnuksien vuoksi?
Nordea on muuten tosi kallis noiden maksujen suhteen. Pitäisi vaihtaa pankkia oikeastaan.
Ilman muuta OP, menee 10 euroa/kk "palvelumaksuihin" ja lapsen rahat katoaa itsestään ja voi tulla sit vielä tilinylitys maksukin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti sellainen pankki, jossa huoltajallakin on tili, jotta saa siirrettyä lapselle rahaa viiveettä.
Meillä on nordea ja hyvä on ollut. Tilin pystyi avaamaan kotoa ja kortit tuli kotiin, kun molemmilla vanhemmilla oli tilit. Sitten piti käydä konttorissa, kun haluttiin käyttää varkkopankkitunnuksia tunnistautumiseen muuallakin esim kanta ja nettitikaukset.
Nyt en ymmärrä. Itse olemme Nordean asiakkaita ja kortit ym. tulleet kotiin. Miksi ihmeessä teidän piti käydä konttorissa verkkopankkitunnuksien vuoksi?
Nordea on muuten tosi kallis noiden maksujen suhteen. Pitäisi vaihtaa pankkia oikeastaan.
Nordeassa voi avata 15-vuotiaalle jo ihan oman tilin verkkopankkitunnuksineen. Se edellyttää käyntiä pankissa.
-Eri
Minun tili Op:ssa,miehen Nordeassa. Sain avattua lasten tilit ja sain heille kortit Op:ssa , oli mieheltä valtakirja.
Spankissa ei oo palvelumaksuja, siitä hyvä pannkki.
Kuittitasoista tietoa ei näe kuin omaa S-Etukorttiaan käyttänyt henkilö itse, tietosuojasyistä. Asiakasomistajatalouden pääjäsen näkee bonustapahtumissa vain bonusta kerryttäneen euromääräisen summan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nordeassa voi avata 15-vuotiaalle jo ihan oman tilin verkkopankkitunnuksineen. Se edellyttää käyntiä pankissa.
-Eri
Ei edellytä. Sen voi hoidella ihan verkossa.
Olisi itsellekin ollut käsittämätöntä, että olisimme lähteneet porukalla yli 50 km:n päähän, jossa lähin Nordea-konttori tuollaisen asian takia.
Homman voi hoitaa verkossa. Lue Nordean sivulta ohjeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset sai verkkopankkitunnukset ihan netin kautta ja kortitkin, mutta piti käydä erikseen vielä konttorilla tunnistautumassa, jotta tunnuksilla pystyi kirjautumaan muihin paikkoihin kuin pankkiin. Kai tällä ehkäistään se, että pankki näkee asiakkaan ja huomioi sen, että kyseessä on oikeutoimikelpoinen ihminen eikä esim vakavasti kehitysvammainen, jolloin huoltajat voivat käyttää pankkitunnuksia väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta että lapsella olisi tili jossain random-pankissa ja vanhemmat muualla.
Osaatko sisäistää asiaa? Justhan ap. kertoi ettei onnistu S-pankissa, jos vain toisella on siellä tili. Pakkohan se on sitten olla eri pankki.
Ap:n oma pankki ei selvinnyt, sinne menisin ilman muuta.
Toisen vanhemman pankki on muista syistä sellainen, että emme halua avata lapselle tiliä sinne.
Ap
No etkö juuri kehunut että kaikki sujuu siellä niin jouhevasti?
En. 😆 En ole kirjoittanut toisesta pankista mitään muuta kuin sen, että emme halua avata sinne tiliä lapselle muista syistä.
Tämä palsta on kyllä aina niin hauska. Mistähän mulle tuli edes mieleen kysyä täältä. 😅
Ap
"koska toisella vanhemmalla on jo hyvin toimivat omat pankki asiakkuudet"
Toisessa pakissa on sen toisen vanhemman kannalta hyvin toimivat asiakkuudet, mutta en sanonut, että siellä kaikki toimii niin jouhevasti. Jos nyt täytyy epäolennaisuuksiin lähteä, niin se, miksi toinen pankki sopii toiselle vanhemmalle, liittyy hänen työnantajaansa.
Ja kuten jo sanottu, emme halua muista syistä lasta ko. pankin asiakkaaksi.
Ap
S-ryhmän asiakasneuvoja kirjoitti:
Kuittitasoista tietoa ei näe kuin omaa S-Etukorttiaan käyttänyt henkilö itse, tietosuojasyistä. Asiakasomistajatalouden pääjäsen näkee bonustapahtumissa vain bonusta kerryttäneen euromääräisen summan.
Harmi, että en itse ollut paikalla enää siinä vaiheessa, kun S-ryhmän asiakaneuvoja oli käväisemässä, koska olisi ollut mielenkiintoista kuulla hänen selityksensä siihen, menikö tämä asiakaspalvelutilanne ihan niin kuin olisi pitänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Lapsenkin tilin voi avata verkkopankissa, kun toinen vanhempi on S-pankin asiakas. Siellä on nyt ollut joku uuvatti asiakaspalvelussa.
No jo on outoa. Eihän tällaisita asiakaspalvelijoista sitten ole S-pankille muuta kuin haittaa. 😆
Olis vaan itse pitänyt tehdä, mutta me hölmöt käväistiin valtakirjan kanssa paikan päällä. 😅
Ap
Kyllä on hankalaa. Toisella vanhemmalla niin kamala pankki ettei sinne voi avata tiliä mutta s-pankkiinkaan hän ei voi mennä. Pelkääkö että naapurit ja tutut näkee, ja luulee hänen olevan köyhä?
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta OP, menee 10 euroa/kk "palvelumaksuihin" ja lapsen rahat katoaa itsestään ja voi tulla sit vielä tilinylitys maksukin!
Palvelumaksut kuitataan bonuksilla. Käyttötili on maksuton alle 26-vuotiaille, nettitunnuksia pieni lapsi tuskin vielä tarvitsee.
Ehkä pankkivirkailija oli
a) pihalla kuin lumiukko
b) tarkoittintuota ettei toinen vanhempi pääse tilin tietoihin käsiksi (kärjistäen toinen voisi säästää lapsen tilille x summan joka kk ja toinen tuhlaisi heti sen summan)
C) koitti vähännhuijaamalla saada provikat uudesta asiakkaasta
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, että ap on tässä se joka on pihalla. Jos tili on haluttu sellaiseksi, että siihen on molemmilla vanhemmilöa oikeudet, niin eihän se tietenkään onnistu ilman että molemmat vanhemmat ovat pankin asiakkaita.
Kyllä onnistuu! Itselläni ja puolisollani on eri pankit, ja lapsillamme on taas ihan eri pankki kuin meillä vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäähän lapsesi että näet ostohistoriasta aivan kaiken mitä kanta-asiakaskortilla on ostettu. Että osaa ostaa teininä kondominsa k-kaupasta.
Eikä näe. Näkee ainoastaan mistä on ostettu jotain bonuksia kerryttävää ja millä summalla ja milloin. Ennen näki K-kaupastakin plussatunnuksilla nuo tiedot, mutta nykyään näkyy vain kokonaissumma plussaa kerryttävistä ilman mitään kuka, mitä ja mistä tietoja. Omista ostoksista näkyy tarkat tiedot.
Onhan ap. lapsellasi voimassa oleva passi tai henkilökortti, että saa sen pankkikorttinsa?
Lapsenkin tilin voi avata verkkopankissa, kun toinen vanhempi on S-pankin asiakas. Siellä on nyt ollut joku uuvatti asiakaspalvelussa.