Päivittyykö Opintopolku viikonloppuna?
Liikkuvatko varasijat viikonloppuisin? Maanantaina olisi pääsykoe, mutta turha sinne on lähteä, jos pääseekin sisään todistusvalinnan varasijalta.
Kommentit (17)
Kuka niitä vkonloppuna päivittäisi.
Ei niissä toimistoissa ole ketään töissä, kuin vain arkipäivisin.
Ei Kelassakaan käsitellä toimeentulohakemuksia lauantaisin eikä sunnuntaisin.
Ei ne tiedot sinne Opintopolkuun ihan itsestään päivity, jonkun pitää syöttää ne sinne, ja seurata tuloksia.
Kannattaa mennä kaikkiin pääsykokeisiin, mihin pääsee, ettei jää kokonaan ilman opiskelupaikkaa.
Varasijalta pääseminen opiskelemaan on aina arpapeliä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka niitä vkonloppuna päivittäisi.
Ei niissä toimistoissa ole ketään töissä, kuin vain arkipäivisin.
Ei Kelassakaan käsitellä toimeentulohakemuksia lauantaisin eikä sunnuntaisin.
Ei ne tiedot sinne Opintopolkuun ihan itsestään päivity, jonkun pitää syöttää ne sinne, ja seurata tuloksia.
Eikö varasijat päivity automaattisesti, jos joku ottaa vastaan paikan ylemmältä hakukohteelta tai hylkää saadun paikan? Ei kai niitä käsin näpytellä?
Jos joku ottaa paikan vastaan ja päivittyy ohjelmallisesti.
Voiko vielä varasijalta 30 saada paikan?
Vierailija kirjoitti:
En toki tiedä, mistä alasta on kyse ja kuinka paljon sinne otetaan sisään, mutta jos otetaan 25-35, mikä on varmaan se yleisin, niin sijalta 30 on melko mahdotonta päästä sisään, ellei sitten käy ihan tosi hyvä mäihä ja kaikki valitut peruuttavat tulonsa.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluat suositulle alalle suosittuun kouluun niin aika heikolta näyttää. Jos olisit varasijalla 3 niin mahdollisuudet olisivat huomattavasti paremmat.
Siis onko toi paska päivittynyt jo tänään? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa mennä pääsykokeisiin.
Itse olen alkanut nyt epäillä, että tässä toisessa yhteishaussa varasijat eivät edes päivity, ennen kuin pääsykoetulokset ovat tulleet. Tämä siksi, että hyväksyä voi ainoastaan ensimmäisen hakutoiveensa mukaisen paikan. Kukaan ei voi siis "tippua" varasijalta, koska kukaan ei voi hyväksyä muuta kuin ensimmäisen hakutoiveensa. Jos taas on päässyt ensimmäiseen hakutoiveeseensa, ei ole varasijoilla muihin toiveisiin. Eli heinäkuussa sitten uusi vilkaisu varasijoihin, sitä ennen kannattaa tehdä parhaansa pääsykokeissa, ellei halua luottaa tuuriin.
Tarkennuksena siis vielä, että toisen hakutoiveensa voi toki hyväksyä, mutta vasta pääsykoetulosten tultua, viimeistään 7.7..
Olen ollut nyt varasijalla 9 2vkon ajan. Päivittyyköhän tiedot opintopolkuun vai eikö kuka mukaan ole perunut/siirtänyt aloitusta?
Turhauttavaa kytätä... olisi hyvä kun jossain näkyisi, milloin viimeksi päivitetty.
Varasijalla 17. ja eilen päättyi opiskelupaikkojen vastaanotto. Näkee sitten maanantaina, jos ei viikonloppuna..
Eipä näkynyt tänään, mulla lukee edelleen opintopolussa että kaikki paikat ei ole jaettu. Jaetaanko ne ihan 1.8 asti?
Ne päivittyy systeemiin automaattisesti, mutta aina jonkun pitää ne tulokset julkaista erikseen sinne opintopolkuun
Samaa pohdin minäkin.. Tosin itselläni on pääsykoe vasta keskiviikkona, mutta olen vain muuten kärsimätön :D 2.varasija..