Voiko synnytyksen jälkeen saada minkäänlaista nukahtamislääkettä, jos imettää?
Kommentit (8)
nukahdin melkein samantien kun minut oli ommeltu ja päästiin oman perheen kesken huoneeseen... Sit heräsin syöttämään vauvan ja nukuin taas :) Isä piti vauvaa sylissä mun nukkuessa... Mutta eri asia tietysti jos joutuu heti johonkin monen hengen huoneeseen jossa vauvat huutaa. Me saatiin olla ihanan rauhassa, mä ainakin rentouduin saman tien. Ei ihme että vauvastakin tuli rauhallinen ja " helppo" . Sai niin hyvän alun elämälle.
mulle määrättiin neuvolasta (neuvolalääkäri) nukahtamislääkkeitä tarvittaessa otettavaksi vaikka imetin täysillä. Eikä vaikuttanut vauvaan mitenkään.
Vierailija:
nukahdin melkein samantien kun minut oli ommeltu ja päästiin oman perheen kesken huoneeseen... Sit heräsin syöttämään vauvan ja nukuin taas :) Isä piti vauvaa sylissä mun nukkuessa... Mutta eri asia tietysti jos joutuu heti johonkin monen hengen huoneeseen jossa vauvat huutaa. Me saatiin olla ihanan rauhassa, mä ainakin rentouduin saman tien. Ei ihme että vauvastakin tuli rauhallinen ja " helppo" . Sai niin hyvän alun elämälle.
Geeneillä ei ole mitään merkitystä lapsen luonteessa, pelkästään sillä, pääseekö synnärillä perhehuoneeseen...
Hyvä, että sulla on noin hyvät unenlahjat. Itselleni synnytys oli niin kova ponnistus ja jännä tilanne, että endorfiinit ja adrenaliinit piti pitkään valveilla :DDD
tottakai geeneilläkin omat vaikutuksensa mutta mä uskon vakaasti että on myös äidin mielialalla ja sillä mitä vauva aistii ympärillään. eli perhehuone auttoi meillä!
Ja oli mullakin kova ponnistus ja jännät paikat, mutta uni vaan tuli, minkäs teet.
Vierailija:
tottakai geeneilläkin omat vaikutuksensa mutta mä uskon vakaasti että on myös äidin mielialalla ja sillä mitä vauva aistii ympärillään. eli perhehuone auttoi meillä!Ja oli mullakin kova ponnistus ja jännät paikat, mutta uni vaan tuli, minkäs teet.
niin hän sanoi ettei kannata mitään lääkkeitä ottaa...niinpä tyydyin kamomillateehen:-)
Ainakin muistelen että nimi meni noin. Se on joku rauhoituslääke, ei varsinainen nukahtamislääke. Mä ainakin näin painajaisia ja nukuin huonosti monta yötä, elimistö oli niin ylikierroksilla ja erityisesti kun maito nousi.
Tietty riippuu henkilökunnasta, antaako ne lääkettä, kun lääkkeen otettua ei kai vauvaa anneta vierihoitoon. Mulle ei joku kätilö antanut, kun sanoi vaan että vauva pitää pitää vieressä, ja vuoron vaihduttua seuraava antoi lääkkeen ilman muuta... En tiedä sitten, mitkä on perustelut millekin päätökselle.
En tosin käyttänyt sitä, mutta sain sitä kätilöltä varuiksi. Merkkiä en tiedä, koska annostelivat valmiiksi astiaan.