Kirppis: hinnoittelu valmiiksi vai ilmoitus kysyttäessä?
Jos käyt esim. puistokirppiksillä, tykkäätkö asiakkaana että tuotteet on hinnoiteltu valmiiksi näkyvästi vai että joudut kysymään jokaisesta mielenkiintoisesta hinnan myyjältä?
Entä myyjänä, kummin menee paremmin kaupaksi?
Tinkiähän saa molemmissa tapauksissa
Kommentit (27)
Kysyttäessä, teitenkin.
Ainostaan itsepalvelukirppiksillä hinta laitetaan näkyviin.
T: Kirppis-etiketti
Ilman muuta hinnoiteltu. En ikinä osta mitään hinnoittelematonta, koska en viitsi ryhtyä kyselemään jokaisen kiinnostavan tuotteen hintaa. Lisäksi hinta voi olla jollekin tuotteelle niin tyrmistyttävä, että en enää saman myyjän toisen tuotteen hintaa kysele, vaan poistun vähin äänin.
Itse en ainakaan jaksaisi joka ainoasta hintaa kysyä, tulee se tunne että hinnoitellaan pärstäkertoimen mukaan.
Suomalaisten perusluonne huomioiden hinnat valmiiksi.
Hinnoittelu paljastaa myös ovatko myyjän hinnat ihan eri sfääreissä, kun ostajan.
Valmiiks hinnoiteltu tietenkin.
Kamaa on maailma täpösen täynnä, mutta hinnasta on useimmiten kiinni, ostetaanko sitä.
Itse en jaksa hinnoitella puistokirppikselle vaan ilmoitan hinnan reippasti heti kun huomaan jonkun kiinnostuvan jostain, lähtee heti keskustelu käyntiin ja ostaja voi tingata jos haluaa.
Ei joka tuotteeseen tarvitse hintaa laittaa vaan laittaa hintahaarukan näkyviin. Silloin ostaja heti näkee kannattaako edes vilkaista jos hinnat on utopistisia
En varmasti ala yksitellen hintoja kyselemään. Hinnat esille tai saat pitää romusi.
Niin, jos haluaa romunsa pitää ja viedä takaisin komeroihinsa, niin ei tarvitse laittaa hintaa.
En itsekään ryhdy kyselemään jokaisen tuotteen hintaa, johan nyt olisikin.
Yleensä on ollut ilman hintaa ja se on ollut ihan ok. Toki jos on kovin ruuhkaista, niin harmittaa, jos on joutunut pitkään odottamaan vastausta ja sitten hinta on liikaa. Eniten toivon, että kokohaarukka on selvästi merkitty näkyviin, etenkin lasten vaatteiden kohdalla, esimerkiksi lasten vaatteet koot 68-80.
Vierailija kirjoitti:
Kysyttäessä, teitenkin.
Ainostaan itsepalvelukirppiksillä hinta laitetaan näkyviin.
T: Kirppis-etiketti
Tämä.
En ole ikinä törmännyt, että olisi hinnoiteltu valmiiksi puistokirppiksellä. Kunhan hinta on mietitty etukäteen, niin se riittää. Monesti myyjä alkaa kysyttäessä arpoa, että oisko euron. Selkeää on, jos miettii etukäteen että paidat on esimerkiksi 1-2 euroa.
Mä en kehtaa kysyä hintaa, jos he hinta kirpaiseekin niin paljon, että en kehtaakaan sitä ostaa.
Helpompi olisi ostaa, jos näkisi tuotteen hinnan.
Suomessa pitää olla hinnat aina näkyvissä.
Mä en ole koskaan saanut kontaktia esineen myyjään, että paskat noista puistokirppiksistä.
Nyt selvisi miksi puistokirppiksiltä tekee niin hyviä löytöjä: puolet ei uskalla kysyä hintoja.
En osta, ellei hinta näy. Vihaan basaarimeininkiä. Yök.
Usein meen noista ohi vaan kiireessä, joten jos hinnat ei oo näkyvissä niin en osta yhtään mitään. Jos olis niin saattaisin ostaa.
Valmiiksi hinnoiteltu on asiakasystävällistä ja jos siinä tuotteista kiinnostuneille sanoo olevan tinkimisvaraa niin luulisi kaupan käyvän.