Vaimoni sanoi yllättäen että ei rakasta minua
Ollaan oltu yhdessä 25 vuotta.. en ymmärrä kun en mitään pahaa ole mielestäni tehnyt.. onko muille käynyt näin? En ole mikään ihmemies mutta asiat olen hoitanut ja talolainan yksin maksanut ja mielestäni hyvä elämä ollut... hänestä minulla ei ole pahaa sanottavaa.. ihana ihminen ollut kaikin puolin mutta onko tämä joku vaihe naisilla vai miten tässä pitäisi toimia ? Paha olo on..
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa tästä tarinasta mieleen eräs tuttavapariskunta, jotka erosivat miehen miehestä yllättäen myös 5-kymppisinä 30 vuoden suhteen jälkeen. Mies ruikutti tutuille, että ihan yllättäen vaimo tahtoi erota, vaikka kaikki oli (miehen mielestä) hyvin.
Heilläkin mies maksoi asuntolainan, vaimo ruuat ja muut juoksevat kulut. Vaimon versio oli se, että hänellä tuli mitta täyteen, kun lapset muuttivat omilleen. Mies ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä, vaimo on yrittänyt saada muutosta siihen hyvällä ja pahalla, asiallisesti keskustelemalla, raivoamalla, mutta ei. Vaimo on yrittäjä ja pitkän päivän jälkeen tuli kahdeksan maissa kotiin, mies oli tullut normitöistään neljän maissa ja makasi sohvalla ja kysyi ensimmäiseksi mitä ruokaa? Kun vaimo halusi erota, mies olisi halunnut mennä pariterapiaan, mutta vaimo totesi, että liian myöhäistä, siinä ei terapiat auta, kun hän olisi tarvinnut apua viimeiset 25 vuotta perheen pyörittämiseen. Ero tuli.
Katso peiliin, ap/
olen yrittäjä vaimoni on kotona ..terv AP
Onko vaimosi syrjäytynyt kun ei käy töissä? Vai työskenteleekö kotoa mäsin?
Onko joku aihe, mistä vaimo on ap:lle "nalkuttanut"? Se mitä moni mies pitää "nalkutuksena", eikä viitsi kuunnella, on vaimo kertomassa, mikä suhteessa on vakavasti vikana hänen mielestään. Niistä aiheista voi löytyä tyytymättömyyden syy.
Miksi miehet kuvittelee, että talon maksaminen tai sen korjaaminen, nurmikonleikkuu tai lumityöt ovat jotain parisuhteen hoitoa? Ihan kuin nainen ei tekisi kotitöitä. Itse ainakin kaipaisin mieheltäni huomiota, sitä että hän oikeasti olisi kiinnostunut asioistani ja meillä olisi hyviä keskusteluita. Se, että muistaa vaimon olemassa olon siinä kohtaa kun alkaa pusseja pakottaa, ei ole parisuhteen hoitamista. Naisia ärsyttää olla "äiti" myös puolisolle, joka sanoo että kyllä mä tekisin kotitöitä kun vaan sanot mitä pitää tehdä. Aikuisen pitäisi itse osata tarttua kotitöihin ilman ohjeistusta. Vaimo voi olla myös kyllästynyt miehen saamattomuuteen, liikkumattomuuteen tai jatkuvaan väsymykseen, juomiseen tai liialliseen harrastamiseen eli poissaoloon. Siinä ei paksu lompakko auta, jos vaimoa ei huomioi ja on itsekäs. Tämä ei tarkoita sitä, ettei naisissa olisi mitään vikaa. On kyllä ja tiedän sen myös naisena itsekin. Ap ihmetteli miksi vaimo ilmoitti ettei rakasta häntä enää. Edellä on arvailuja syistä. Vaimo saattaa kyllä edelleen rakastaa, mutta on niin pettynyt ja kyllästynyt ettei tunne sillä hetkellä rakkautta.
No miksi pitäisi rakastaa? Eikö kiintymys, ystävyys riitä?
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuleepa tästä tarinasta mieleen eräs tuttavapariskunta, jotka erosivat miehen miehestä yllättäen myös 5-kymppisinä 30 vuoden suhteen jälkeen. Mies ruikutti tutuille, että ihan yllättäen vaimo tahtoi erota, vaikka kaikki oli (miehen mielestä) hyvin.
Heilläkin mies maksoi asuntolainan, vaimo ruuat ja muut juoksevat kulut. Vaimon versio oli se, että hänellä tuli mitta täyteen, kun lapset muuttivat omilleen. Mies ei ole koskaan tehnyt mitään kotitöitä, vaimo on yrittänyt saada muutosta siihen hyvällä ja pahalla, asiallisesti keskustelemalla, raivoamalla, mutta ei. Vaimo on yrittäjä ja pitkän päivän jälkeen tuli kahdeksan maissa kotiin, mies oli tullut normitöistään neljän maissa ja makasi sohvalla ja kysyi ensimmäiseksi mitä ruokaa? Kun vaimo halusi erota, mies olisi halunnut mennä pariterapiaan, mutta vaimo totesi, että liian myöhäistä, siinä ei terapiat auta, kun hän olisi tarvinnut apua viimeiset 25 vuotta perheen pyörittämiseen. Ero tuli.
Katso peiliin, ap/
olen yrittäjä vaimoni on kotona ..terv AP
Ja vaimo makaa sohvalla, kun tulet töistä ja patistelee ruuan laittoon? Tuskin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet kuvittelee, että talon maksaminen tai sen korjaaminen, nurmikonleikkuu tai lumityöt ovat jotain parisuhteen hoitoa? Ihan kuin nainen ei tekisi kotitöitä. Itse ainakin kaipaisin mieheltäni huomiota, sitä että hän oikeasti olisi kiinnostunut asioistani ja meillä olisi hyviä keskusteluita. Se, että muistaa vaimon olemassa olon siinä kohtaa kun alkaa pusseja pakottaa, ei ole parisuhteen hoitamista. Naisia ärsyttää olla "äiti" myös puolisolle, joka sanoo että kyllä mä tekisin kotitöitä kun vaan sanot mitä pitää tehdä. Aikuisen pitäisi itse osata tarttua kotitöihin ilman ohjeistusta. Vaimo voi olla myös kyllästynyt miehen saamattomuuteen, liikkumattomuuteen tai jatkuvaan väsymykseen, juomiseen tai liialliseen harrastamiseen eli poissaoloon. Siinä ei paksu lompakko auta, jos vaimoa ei huomioi ja on itsekäs. Tämä ei tarkoita sitä, ettei naisissa olisi mitään vikaa. On kyllä ja tiedän sen myös naisena itsekin. Ap ihmetteli miksi vaimo ilmoitti ettei rakasta häntä enää. Edellä on arvailuja syistä. Vaimo saattaa kyllä edelleen rakastaa, mutta on niin pettynyt ja kyllästynyt ettei tunne sillä hetkellä rakkautta.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan riitä.
Miksei? Rakastaminen kuulostaa joltain erityisherkkien lässynlässyn jutulta.
Vierailija kirjoitti:
olen samaa mieltä että ei se talolainan maksaminen oo mikään iso juttu mutta kun ei oikein muuta saavutuksia oo niin sen kirjoitin ..kyllä mää kotona oon kaikki asiat tehny ja rakentannu enkä kyllä oo viinaa juonnu.. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen samaa mieltä että ei se talolainan maksaminen oo mikään iso juttu mutta kun ei oikein muuta saavutuksia oo niin sen kirjoitin ..kyllä mää kotona oon kaikki asiat tehny ja rakentannu enkä kyllä oo viinaa juonnu.. AP
Miksi se sun vaimo ei käy töissä? Onko terveysongelmia vai mitä?
Miksi kuvasit ahdasmielisen vaimosi paljaita rintoja salaa?
Se, että muistaa vaimon olemassa olon siinä kohtaa kun alkaa pusseja pakottaa, ei ole parisuhteen hoitamista. Naisia ärsyttää olla "äiti" myös puolisolle, joka sanoo että kyllä mä tekisin kotitöitä kun vaan sanot mitä pitää tehdä. Aikuisen pitäisi itse osata tarttua kotitöihin ilman ohjeistusta.
Tämä on tosi upeasti huomioitu. Moni mies huomaa vaimon juuri vasta silloin kun on tarve saada jotain. Lisäksi kuuntelutaito!
Vierailija kirjoitti:
Se, että muistaa vaimon olemassa olon siinä kohtaa kun alkaa pusseja pakottaa, ei ole parisuhteen hoitamista. Naisia ärsyttää olla "äiti" myös puolisolle, joka sanoo että kyllä mä tekisin kotitöitä kun vaan sanot mitä pitää tehdä. Aikuisen pitäisi itse osata tarttua kotitöihin ilman ohjeistusta.
Tämä on tosi upeasti huomioitu. Moni mies huomaa vaimon juuri vasta silloin kun on tarve saada jotain. Lisäksi kuuntelutaito!
mies yrittäjä, nainen kotivaimo, joten aika selkeää, kuka ne kotityöt tekee. mies kustantaa naisen elämän, nainen loisii. erossa varmaan tahtoo miehen omaisuuden, kun on ollut kotona loukussa vuosikymmenet ja kärsinyt. minä olen ollut 26 vuotta kotiäiti/vaimo. minä olen hoitanut kodin, mies tuonut rahan taloon. tästä olen ukolle ikuisesti kiitollinen, kun minun ei ole tarvinnut töihin mennä. ukko ei saa kotitöihin edes puuttua, kun ei niitä kunnolla hallitse. jos nainen kyllästyy suhteeseensa, niin pitäisikö asiasta mainita hyvissä ajoin? toivottavasti on ap avioehdon laatinut, ettei kaikki menisi. akka pellolle vaan ja uutta etsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä säännöllistä seksiä niin, että vaimokin oikeasti nauttii siitä? Oletko kertonut vaimolle, että hän on kaunis ja haluttava? Oletko huomioinut häntä naisena? Oletteko viettäneet aikuista aikaa yhdessä treffeillä tms? Teetkö puolet kotitöistä?
Tämmöistä miettisin, vaikka voihan syy olla jossain muussakin.
N53
Ensimmäisenä siis mieleesi tulee että vika on miehessä? Haista kuule pitkä paska!
Miksi tässä pitää syypäätä etsiä? Ja tule pois vastatuulen alta, ei käryä se paska niin pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi noi riittäisi parisuhteen ylläpitoon?
Mitenkäs keskustelu etenkin niistä tunteista? Rakastatko sinä ja miten osoitat sen rakkauden?
no tuohan on ikävää...noin monta vuotta yhdessä ja sitten saa kuulla tuollaista. ehkäpä se nainen taltuu jos puhutte asioista suoraan naamatusten. haluaako hän erota vai mikä on?
ite olen ollut jo 16 vuotta saman miehen kanssa ja ei tulis mieleenkään vaihtaa tai jäädä yksin ilman hänen seuraa. nyt on jo tautinen ikävä kun mies on ollut viikon poissa kotoa työn takia. onneksi ensiviikolla taas nähdään!
voimia ja toivotaan että suhteenne kestää noin monen vuoden jälkeen..eihän se aina ole ruusuilla tanssimista kenelläkään.
Kannattaisi vielä yrittää puhua vaimon kanssa, selvitä mistä kenkä puristaa. Jos on toinen mies, niin suhde on varmaan ohi, mutta pitkässä suhteessa voi myös kyllästyä toiseen, varsinkaan jos et ole ollut paikalla voi vaimo olla yksinäinen. Asioista voi kuitenkin puhua ja rakkauskin voi palata, mutta työtä se vaatii.
Ei ole. Miehet eivät ikinä eroa ilman, että on toinen nainen, mutta naiset useimmiten eroavat. Naiset eroavat yleensä siksi, että kokevat miehen pitävän heitä itsestäänselvyyksinä tai että ei ole enää romanttista suhdetta ja nainen kokee olevansa pelkkä kotiorja.
Kannattaa jutella. Voi olla, että se vielä tuosta kääntyisi parempaan. Olen joutunut itse joitain kertoja sanomaan miehelle haluavani erota, kun on tuntunut siltä, ettei mikään enää ole auttanut. Vasta silloin mies on ottanut tosissaan sen, mitä olen sanonut. Että haluan yhteistä aikaa, aisen ja miehen välistä romantiikkaa, että hän tekee kotitöitä, että hän huomioi minut naisena jne.
Kannattaa ainakin kysyä vaimolta, miten hän tuntee ja kokee suhteen, mitä olisi halunnut, mutta kokee, ettei ole saanut.
(Ei ainakaan sitä talolainan maksamista, voin vakuuttaa.)