Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyongelma

Vierailija
26.05.2023 |

Olemme tapailleet miehen kanssa kevättalvesta asti. Aluksi käytimme tietysti kondomia ehkäisyyn, ja tällöin sain sellaisen kuvan että miehelle tämä on ihan ok. Kuitenkin mies on nyt alkanut kysellä, että milloin "hankit pillerit tai jotain", että kondomi voitaisiin jättää pois. Kerroin, että pillerit ei ole minulle vaihtoehto eikä sovi oikein muukaan hormonaalinen ehkäisy. Muissakin vaihtoehdoissa on ongelmansa, niin että kondomi on käytännössä ainoa mikä sterin lisäksi sopii.

Ensin mies sanoi että asia ok, mutta ei taida kuitenkaan olla, koska mies edelleen puhuu siitä miten "helppoja" muita ehkäisymuotoja on olemassa. Mutta kun yritän puhua asiasta ja selitän uudelleen miksi ne tietyt ehkäisyt ei käy, niin kondomi onkin sitten taas ihan ok hänellekin. Mutta sitten ei olekaan. Mies ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että ne kaikki ehkäisymuodot ei vaan sovi kaikille.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun tarvitse jatkuvasti perustella miksi et halua hormonaalista ehkäisyä. Sanot miehelle että hänellä on kolme vaihtoehtoa: vauva, kondomi tai hän menee vasektomiaan ja että sinulla on kaksi vaihtoehtoa: kondomi tai miehen vasektomia (mikäli et halua vauvaa hänen kanssaan). että nämä vaihtoehdot ovat pöydällä ja jos niistä ei päästä yhteisymmärrykseen niin sitten se on ero (tai selibaatti jos se on sinulle vaihtoehto)

Vierailija
42/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mielikuvituskumppanin kanssa ehkäisyä tarvitse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lasta niin ota ne pillerit. Jos nekään ei maistu niin ei kun vain steriloitavaksi. Sun käsissäsi tämä asia on.

Kumpi, mies vai nainen? Luuletko että nainenkaan saa steriloinnin tuosta noin vaan? Vaadin miehille e-pillereitä!

Vierailija
44/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua lasta niin ota ne pillerit. Jos nekään ei maistu niin ei kun vain steriloitavaksi. Sun käsissäsi tämä asia on.

Mitkä pillerit?

Yhdistelmäehkäisyyn on ehdoton vasta-aihe ja keltarauhasvalmisteet aiheutti jo aikoinaan sellaiset oireet että toiste en kokeile.

En saa steriä ikänikään puolesta.

Minusta ehkäisy ei ole vain minun käsissäni.

Vierailija
45/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis keltarauhasehkäisy aiheutti minulle mm. kuukautiset kahden viikon välein sekä jatkuvaa tiputteluvuotoa. Käytännössä oli siis kuukautiset lähes koko ajan.

Vierailija
46/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis keltarauhasehkäisy aiheutti minulle mm. kuukautiset kahden viikon välein sekä jatkuvaa tiputteluvuotoa. Käytännössä oli siis kuukautiset lähes koko ajan.

Lisään vielä, että ongelma ei ollut pelkkä vuoto, vaan myös laskenut hb, ja ennen kaikkea se jatkuva "menkkainen" olo. Siis se tunne mikä juuri ennen kuukautisten alkamista ja niiden alussa on.

Vierailija
47/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pillerit?

Yhdistelmäehkäisyyn on ehdoton vasta-aihe ja keltarauhasvalmisteet aiheutti jo aikoinaan sellaiset oireet että toiste en kokeile.

Minusta kuulostaa siltä, että sinun vaihtoehtoinasi on kuppa, kolera tai kondomi.

Naisen on oikeasti mahdoton saada steriä ennen ikärajaa ja melkein ehtojen täytyttyäkin.

Vierailija
48/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pillerit?

Jos mies suostuu kortsuun, mikä helvetti sun ongelmasi on?

Vierailija
49/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pillerit?

Suostuu, mutta mukisten ja ihmetellen että eikö muka ole muita vaihtoehtoja.

Vierailija
50/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuparikierukka lisäsi vuoden määrää sellaiseksi etten tiennyt sen olevan edes mahdollista. Samoin tällöin koin ekaa kertaa elämässäni kuukautiskipuja, joita minulla ei ole muuten ikinä ollut.

Vierailija
51/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä pillerit?

Suostuu, mutta mukisten ja ihmetellen että eikö muka ole muita vaihtoehtoja.

No anna mukisa ja ihnetellä, ihan normaalia.

Vierailija
52/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisinpa nähdä sen päivän että miehet saisivat kokea kaikki ehkäsyn haittavaikutukset.

Vierailija
53/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä käytä hormoneja.

Minä olen 30 v nainen ja aloitin elämäni ensimmäisen hormonaalisen ehkäisyn pari viikkoa sitten. Aloin saamaan paniikkikohtauksia. Ehkäisyrengas kyseessä. Lopetin käytön heti kun tajusin tuon. Nyt olo alkaa helpottaa.

Vierailija
54/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kanssa on ongelmia seksielämåni kanssa koska Ralph Fiennes ei kolkuttele oveeni.

Ei taida Ralphillakaan enää kovasti kolkutella housuissa :D Vanha ukko jo, ei enää mikään Englantilaisen potilaan komistus.

Vierailija
55/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaaliseksi on ratkaisu kaikkiin näihin ongelmiin. Miksi mies ei voi panna perseeseen, niin ei tarvitsisi pähkäillä näin turhia asioita?

Niin tai nainen ei voi panna miestä?

Eipä olisi ehkäisyhuolia.

Vierailija
56/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anaaliseksi on ratkaisu kaikkiin näihin ongelmiin. Miksi mies ei voi panna perseeseen, niin ei tarvitsisi pähkäillä näin turhia asioita?

On myös miehelle paljon nautinnollisempaa kuin tylsä vaginayhdyntä.

Viis naisen nautinnosta =)

Vierailija
57/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sairas täytyy olla että provoilee ehkäisyjutuilla. 🥱 kirjoittele siitä ralphista tai megsusta mielummin

Vierailija
58/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvat menkathan tunnetusti parantaa seksielämää.

Not.

Vierailija
59/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei hormoniehkäisy sovi lainkaan. Vaikutukset ja reagointi ehkäisyyn on hyvin yksilöllistä, eikä sitä voi ennustaa miten se jollekin sopii tai ei sovi.

Vierailija
60/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ap kysyä siltä mieheltä, jos vielä valittaa komdomiehkäisystä, että minkä mies kuvittelee muuttuneen edellisen valitusulinansa jälkeen. Ja kertoa myös, että saa olla viimeinen kerta tai etsit miehen, jolle kondomin käyttö ei ole ongelma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme