Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehkäisyongelma

Vierailija
26.05.2023 |

Olemme tapailleet miehen kanssa kevättalvesta asti. Aluksi käytimme tietysti kondomia ehkäisyyn, ja tällöin sain sellaisen kuvan että miehelle tämä on ihan ok. Kuitenkin mies on nyt alkanut kysellä, että milloin "hankit pillerit tai jotain", että kondomi voitaisiin jättää pois. Kerroin, että pillerit ei ole minulle vaihtoehto eikä sovi oikein muukaan hormonaalinen ehkäisy. Muissakin vaihtoehdoissa on ongelmansa, niin että kondomi on käytännössä ainoa mikä sterin lisäksi sopii.

Ensin mies sanoi että asia ok, mutta ei taida kuitenkaan olla, koska mies edelleen puhuu siitä miten "helppoja" muita ehkäisymuotoja on olemassa. Mutta kun yritän puhua asiasta ja selitän uudelleen miksi ne tietyt ehkäisyt ei käy, niin kondomi onkin sitten taas ihan ok hänellekin. Mutta sitten ei olekaan. Mies ei kuitenkaan tunnu ymmärtävän, että ne kaikki ehkäisymuodot ei vaan sovi kaikille.

Kommentit (153)

Vierailija
21/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehelle kondomi on periaatteessa ihan ok, sitähän tässä on nyt käytettykin.

Mutta asia selkeästi vaivaa häntä jollain tavalla, koska uudestaan ja uudestaan elättelee toiveita jostain muusta ehkäisystä, vaikka olen kertonut hänelle jo moneen kertaan epäonnisen ehkäisykokeiluhistoriani.

Vierailija
22/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse naisena tykkäisi kondomista vakaassa parisuhteessa. Mutta vinkkaan, että kuparikierukka on parempi kuin puhutaan. Joo, joillain runsastuu tai kipeytyy kuukautiset, mutta ei läheskään kaikilla. Muita haittoja siitä ei olekaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia on hyvä ja helppo ehkäisykeino. Ehdota sitä miehelle jos kortsut ei käy.

Miksi? Jos ette löydä molemmille sopivaa menetelmää, niin sitten seksikumppani vaihtoon! Ei toista saa kiristää vasektomialla eikä myöskään vanhemmaksi huijaamalla/pakottamalla/painostamalla.

Eikä toista saa kiristää käyttämään itselleen jopa vaarallista ehkäisyä.

Vierailija
24/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miehelle kondomi on periaatteessa ihan ok, sitähän tässä on nyt käytettykin.

Mutta asia selkeästi vaivaa häntä jollain tavalla, koska uudestaan ja uudestaan elättelee toiveita jostain muusta ehkäisystä, vaikka olen kertonut hänelle jo moneen kertaan epäonnisen ehkäisykokeiluhistoriani.

Antaa vaivata, mitä sitten. Eiköhän siihen totu jos suhde jatkuu. Enemmän näyttää sinua vaivaavan, elätteletkö toiveita että mies tahtoisi lapsen vai mikä on?

Vierailija
25/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse naisena tykkäisi kondomista vakaassa parisuhteessa. Mutta vinkkaan, että kuparikierukka on parempi kuin puhutaan. Joo, joillain runsastuu tai kipeytyy kuukautiset, mutta ei läheskään kaikilla. Muita haittoja siitä ei olekaan.

Kokeiltu jo vuosia sitten, tuloksena järkyttävät vuodot ja kivut.

Vierailija
26/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vasektomia on hyvä ja helppo ehkäisykeino. Ehdota sitä miehelle jos kortsut ei käy.

Miksi? Jos ette löydä molemmille sopivaa menetelmää, niin sitten seksikumppani vaihtoon! Ei toista saa kiristää vasektomialla eikä myöskään vanhemmaksi huijaamalla/pakottamalla/painostamalla.

Ei saakaan. Jos ei löydy molemmille sopivaa menetelmään niin etsii kumppanin jolle sopii sama kuin itselle. Osaatko lukea?

Vierailija
27/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni oletti että kaikki naiset käyttää jotain sellaista ehkäisyä ettei miesten tarvi käyttää mitään.

Vierailija
28/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saakaan. Jos ei löydy molemmille sopivaa menetelmään niin etsii kumppanin jolle sopii sama kuin itselle. Osaatko lukea?

Osaatko itse?

Alussahan tälle kaverille oli ollut kortsut ihan okei ja ilmeisesti vieläkin menettelee. Ongelma on se, että tämä tahtoisi ulkoistaa ehkäisyn naiselle kokonaan.

Vierailija
29/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vasektomiaan nips naps.

Vierailija
30/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa on ongelmia seksielämåni kanssa koska Ralph Fiennes ei kolkuttele oveeni.

Vierailija
31/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaatko itse?

Alussahan tälle kaverille oli ollut kortsut ihan okei ja ilmeisesti vieläkin menettelee. Ongelma on se, että tämä tahtoisi ulkoistaa ehkäisyn naiselle kokonaan.

Jos menettelee ja suostuu käyttämään, mikä on se ongelma? Eihän se ole silloin naiselle ulkoistettu. Harmi, kun miehille ei ole pillereitä.

Vierailija
32/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti provoilee ehkäisyjutuilla, hohhoijaa.

Vierailija
33/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä samaa kuin käärijä ja bojan?

Vierailija
34/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että hankkii itse ehkäisypillerit.

Vierailija
35/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korsu on ihan paras! ei yhtään virtsatieinfektiota tai hiivatulehdusta sen jälkeen kun pillerit vaihtui kondomiin 👌

Vierailija
36/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole koskaan käytetty muuta ehkäisyä kuin kondomia. Hyvin sopii ja ehkäisee.

Vierailija
37/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia ole.

Yritettiin kyllä kehittää, mutta aiheuttivat niin pahoja sivuoireita (=samoja kuin naisille tulee) että tutkimukset keskeytettiin.

Vierailija
38/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sellaisia ole.

Yritettiin kyllä kehittää, mutta aiheuttivat niin pahoja sivuoireita (=samoja kuin naisille tulee) että tutkimukset keskeytettiin.

Voi kyynel.

Vierailija
39/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lasta niin ota ne pillerit. Jos nekään ei maistu niin ei kun vain steriloitavaksi. Sun käsissäsi tämä asia on.

Vierailija
40/153 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille pitäisi olla yhtä paljon erilaisia hormonaalisia ehkäisykeinoja kuin naisille, niin katsotaan miten kiinnostuneita he olisivat uhraamaan elämänsä ja riskeeraamaan terveytensä kokeiluille.

Vasektomiaa ei tehdä alle 30-vuotiaille miehille, eikä moni uskalla siihen mennä, koska pelkää sen vaikuttavan panemiskykyyn. On helpompi sysätä vastuu ehkäisystä naiselle.

Minulla on ollut pitkän elämäni aikan avain yksi mies joka käytti vapaaehtoisesti kondomia. Mutta hänellä olikin ennestään neljä lasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan