Suviseurat 2023
Onko kukaan täällä menossa suviseuroihin tänä kesänä? Mikä teidän mielipide tapahtumasta?
Kommentit (19)
Olen menossa. Ensin ajattelin käydä vain päiväseltään mutta aion sittenkin yöpyä alueella pari yötä. Ihan mukava mennä pitkästä aikaa!
Koska ne ovat? Naapurissa asuu lestadiolaisperhe ja heidän pihaansa ilmestyi jo viikko sitten jäätävän kokoinen asuntoauto. Mietin, että harjoittelevatko vai mistä on kyse?
Määki oon suviksiin menossa, tottakai meen aina ku vaan pääsen. Kauhaballahan ne on tänä vuonna. Oon lesta ja ylypiä siittä! Se ei kyllä oo kivaa ku joka puolella on perättömiä huhuja lestadiolaisista ja sitte niitä jotka ei oo meikäläisiä mutta tietää muka niin hyvin minkälainen meiän usko on.
Vierailija kirjoitti:
Kauhavalla.
Missä päin Suomea on Kauhava? (joo tiedän että googlestakin löytää mutta uppaan ketjua ja pidän keskustelua pystyssä).
En ole koskaan käynyt, mutta jos sinne uskaltaisi tulla yksin teltalla, niin olisihan se mukavaa. Onko paikka täynnä juoppoja? Onko yöllä hiljaisuus vai möykkäämistä? Onko siellä ohjelmaa päivällä?
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käynyt, mutta jos sinne uskaltaisi tulla yksin teltalla, niin olisihan se mukavaa. Onko paikka täynnä juoppoja? Onko yöllä hiljaisuus vai möykkäämistä? Onko siellä ohjelmaa päivällä?
Jos menet teltan kanssa, sinun on maksettava etukäteen kenttämaksu netissä.
Ja tulostettava kuitti siitä mukaan.
Suviseuroihin osallistuminen on ilmaista, mutta asuntovaunut, ja asuntoautot joutuvat maksamaan kenttämaksun.
Ja tietenkin jokainen maksaa itse ruokansa ja kahvinsa, siellä on kaupat ja kioskit ja valmista ruokaa myyvät teltat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhavalla.
Missä päin Suomea on Kauhava? (joo tiedän että googlestakin löytää mutta uppaan ketjua ja pidän keskustelua pystyssä).
Kauhava on lähellä Seinäjokea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauhavalla.
Kauhava on lähellä Seinäjokea.
Etelä-Pohjanmaalla siis.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne ovat? Naapurissa asuu lestadiolaisperhe ja heidän pihaansa ilmestyi jo viikko sitten jäätävän kokoinen asuntoauto. Mietin, että harjoittelevatko vai mistä on kyse?
Viikko juhannuksen jälkeen. Mutta juhannuksenakin on isoja seuroja, joissa voi yöpyä asuntoautolla/vaunulla. Ja heinäkuussa maakunnallisia seuroja, jotka ovat kuin minisuviseuroja.
Vierailija kirjoitti:
Miten se paikka voisi olla täynnä juoppoja, kun se on absolutistien tapahtuma. Ja järkkärit on sielläkin, kuten kaikissa yleisötapahtumissa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläpäin sama juttu. Joka ikinen kesä.
En tosiaan oo menossa. Liian ahdistava tapahtuma ex-lestadiolaiselle.
Nostan hattua niille vanhemmille, jotka jaksavat ison perheen kanssa lähteä sinne.
Todella monet ex-lestadiolaiset käyvät nykypäivänä suviseuroilla minä itse mukaanlukien. En pidä tapahtumaa ahdistavana. Tapaan siellä sukua ja ystäviä , en varsinaisesti kuuntele seurapuheita ja lauluja. Oletko katkera lestadiolaisuudesta tai oletko siellä yksin? Se on totta että helposti tuntee yksinäisyyttä noin suuren väkijoukon keskellä, jossa kaikilla muilla näyttää olevan suuret piirit.
Haluaisin mut tuskin pääsen. Huono terveys.