Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako CV:stä leikata työhistoriaa?

N40
26.05.2023 |

Onko kokemuksia auttaako tämä työnhaussa, eli työnantajalle tulee mielikuva nuoremmasta henkilöstä.
Minulla on tuore korkeakoulutus ikäisekseni mutta liki 20 vuotta töissä

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuitpa kysymään. Leikkasin CV:täni juuri tänään. Tähän asti olen aina sisällyttänyt CV:hen melkein kaiken (en nyt sentään teini-iän kesätöitä kuitenkaan), mutta nyt tein radikaalin päätöksen ja poistin tiedon lukion päätösvuodestani ja muutamasta muustakin lyhyestä työpätkästä, vaikka se jätti vähän aukkoa historiaan, jos tarkkaan katsoo. 

Kyseessä oli avoin hakemus, joten en odota siltä suuria, mutta tuleepa nyt testattua, kysytäänkö historiaa tarkemmin myöhemmin. 

Olen 5-kymppinen. 

Jos on korkeakoulu käytynä niin tipauta koko lukio pois. Olen nähnyt aikuisilla jopa peruskoulun päättymisvuosia...

Kirjoitin huonosti. Nimenomaan tiputin lukion kokonaan pois. Olisi ollut vielä oudompaa mainita lukio ilman vuotta. 

Vierailija
22/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erääseen laitokseen kun menin, ei kysytty edes todistuksia alan koulutuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV on kuulemma paperi, jossa yleisesti liioitellaan ja valehdellaan. En tajua, kuka semmosiiin edes luottaa.

Itsekään en täydellistä selontekoa tekisi elämänvaiheistani CVssä, esim. epäonnistuneesta yksityisyrittäjyydestä.

Vierailija
24/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satuitpa kysymään. Leikkasin CV:täni juuri tänään. Tähän asti olen aina sisällyttänyt CV:hen melkein kaiken (en nyt sentään teini-iän kesätöitä kuitenkaan), mutta nyt tein radikaalin päätöksen ja poistin tiedon lukion päätösvuodestani ja muutamasta muustakin lyhyestä työpätkästä, vaikka se jätti vähän aukkoa historiaan, jos tarkkaan katsoo. 

Kyseessä oli avoin hakemus, joten en odota siltä suuria, mutta tuleepa nyt testattua, kysytäänkö historiaa tarkemmin myöhemmin. 

Olen 5-kymppinen. 

Historiaa ei kysytä myöhemmin tarkemmin, sillä et ole 5-kymppisenä enää lainkaan kiinnostava työntekijä. Sun CV menee aina suoraan roskiin.

Vierailija
25/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sillä mietin että tuntuu että ikäsyrjintä on todellista jo nelikymppiselle. Näytän kuitenkin nuoremmalle

Et näytä yhtään nuoremmalta.

Sinähän et minua tunne. Vasta muutama vuosi sitten loppui papereiden kysely 😆

Vierailija
26/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos CV:stä tulee muuten yli yhden sivun mittainen niin EHDOTTOMASTI kyllä.

Voit mainita että kyseessä on ansioluettelo relevantista työkokemuksesta ja tarkan historian voit esittää tarvittaessa niin jää olo ettei sulla ole siellä piiloteltavaa jos haluat välttämättä tarkentaa semmoista.

Vierailija
27/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen karsinut vanhat pois

Minä olen karsinut 12 vuotta pois koska silloisilla töillä ei ole mitään merkitystä tänä päivänä. Samalla iästäkin katoaa vuosikymmen pois.

Vierailija
28/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MENE TÖIHIN

Mielelläni!

Vierailija
29/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä sillä mietin että tuntuu että ikäsyrjintä on todellista jo nelikymppiselle. Näytän kuitenkin nuoremmalle

Et näytä yhtään nuoremmalta.

Sinähän et minua tunne. Vasta muutama vuosi sitten loppui papereiden kysely 😆

Eli et ainakaan enää näytä. Minulta kysytään edelleen joka kerta henkkareita (papereista ei kukaan ole puhunut).

N42

Vierailija
30/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai työnantajat halua ainakaan lisääntymisikäisiä palkata?

Vierailija
31/31 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä näytät nuoremmalle? Keskisormea? Taivaan merkit? Hyvää esimerkkiä?