Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuksessa alamäki. Haluan vain herkkuja, eilen söin pizzan, hampurilaisen ja suklaalevyn.

Vierailija
26.05.2023 |

Nyt ei mene hyvin. Alkoi viikon loma ja olen kotona ollut ahdistunut ja väsyttänyt paljon. Olen jaksanut jonkin verran liikkua mutta se ei kata tätä roskaruokaa mitä olen syönyt.
Toissapäivänä söin mozzarellatikkuja, sipulirenkaita ja kebabia.
Eilen söin pizzan, hampurilaisaterian ja suklaalevyn.

Tänään olen syönyt kanaa ja kasviksia. Silti mieli tekee vain kaikkea paskaa.
Kyllä harmittaa. Olen pudottanut 15 kiloa.
En nyt saa luovuttaa. En ymmärrä mikä minuun nyt meni.
Kai kun on tulossa taas niin paljon muutoksia elämään. Alan kapinoimaan itseäni vastaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen kuitenkin, että nyt on kyse siitä, että syön yksinäisyyteen ja tylsyyteen. Tekisi mieli vain olla peiton alla. Tiedä oikein miten tästä taas jaksaa uudelleen asennoitua. Tämä itsensä kontrolloiminen tuottaa joskus päänsärkyä.

Ap

Vierailija
2/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ja tee jotain kodin ulkopuolella. Älä jää sänkyyn jumittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä. Ei yks mässypäivä ole niin paha kuin että jäisi hihna päälle loppukesäksi.

1. Huolehdi että syöt kolmen tunnin välein.

2. Joskus riittää lasi vettä.

Vierailija
4/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene ja tee jotain kodin ulkopuolella. Älä jää sänkyyn jumittamaan.

Olen käynyt jo kaksi kertaa kodin ulkopuolella. En keksi mihin nyt lähtisin tai mitä tekisin. Kellokin jo noin paljon. :D

Hmm..

Huomenna herään ajoissa ja menen lenkille.

Ap

Vierailija
5/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä. Ei yks mässypäivä ole niin paha kuin että jäisi hihna päälle loppukesäksi.

1. Huolehdi että syöt kolmen tunnin välein.

2. Joskus riittää lasi vettä.

Tässä tuli jo kaksi päivää. Viikko sitten sama.

Sortuilen koko ajan. Saatana. Tulee vihaiseksi itselleen.

Juon vettä todella paljon.

Pakko alkaa varmaan vain liikkumaan enemmän ja olla kiireisempi.

Ap

Vierailija
6/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Juo vihreää teetä ilman sokeria ja maitoa 1-2 krt päivässä.

2. Syö ruoka-aikoina riittävästi, jotta nälkä ja napostelun himo ei iske aterioiden välillä.

3. Huolehdi vitamiinien saannista, erityisesti B vitamiinin riittävä saanti voi vähentää makean himoa.

4. Jos napostelun himo iskee, keksi jotain puuhaa, käy vaikka kävelyllä, tee palapeliä, väritä värityskirjaa, neulo tai soita kaverille. Oma suosikki on kaverille puhelu + samalla kävelyä ulkona.

5. Vältä tilanteita joissa alat helposti napostella.

6. Tiedosta ja käsittele tunteita. Miltä tuntuu tänään? Mikä olotila auttaa pysymään ruokavaliossa? Mitkä tunteet saavat lipsumaan? Monella syöminen on tunnepitoinen asia, varsinkin ns. ylimääräiset ateriat ja napostelut. Oma synti on suklaa.

7. Jos napostelun himo iskee, ota mieluummin raikas porkkana tai pieni kourallinen pähkinöitä. Niissä on runsaasti aineita joita elimistösi tarvitsee, eikä tule Paha omatunto.

8. Jos lipsut, jatka ruokavaliota normaaliin tapaan eli ei muutakun jätkät kevyemmillä, mutta terveellisemmillä aterioilla. Lipsuminen ei pilaa koko hommaa, muista se! Tärkeintä on mennä heti takaisin ruotuun Jos lipsuu.

9. Yritä innostua jostain aktiivisista liikuntalajeista.

10. Älä karsi liikaa kaloreita. Tee tästä elämäntapa joka on kestävä. Ei ole tarpeen kuihduttaa itseään. Kevennät riittävästi, mutta ei siten että olisit koko ajan nälässä. Vihannekset ja puuro auttavat kylläisyyteen. Pahin moka on Jos jää nälkäiseksi laihduttaessa koska se saa verensokerin heittelehtimään ja aiheuttaa huonoa oloa ja nälkää.

Tsemppiä :)

Vierailija
7/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muutaman päivän repsahdus koko loppuelämän mittaisessa projektissa mitään merkkaa! Tsemppiä jatkoon!

Vierailija
8/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri on pahasta ja katso tuotteiden sokeri prosentti ennen kuin ostat. Suklaa on ihan kaikkein pahinta sokeri mössöä. Sitä ei pitäisi syödä ollenkaan. Sokeri aiheuttaa hiljaisen tulehdustilan elimistössä. 

Piilosokeria on hyvin paljon ihan kaikessa koska sokeri koukuttaa ihmisiä. Siitä johtuu että lapsillakin on jo diabetesta joka on jo ihan kansantauti ja toinen suolistosyöpä kun ruuasta ei saa kuituja tarpeeksi. 

Vierailija
9/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jopa sellainen fiilis, että haluan kuolla koska aina vaan sabotoin kaikkea päämäärää mitä oikeasti haluan. Nämä riippuvuudet ovat niin hermoja raastavia.

Onneksi nyt ainakin alkoholista olen päässyt, siitä saan itseäni kiittää enkä sitä kaipaa.

Herkuttelu ja laiskottelu kuitenkin kiinnostaa ja turhaudun tähän. Olen niin vihainen.

Tekisi mieli jopa lyödä itseään. Ärsyttää niin paljon.

Ap

Vierailija
10/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On jopa sellainen fiilis, että haluan kuolla koska aina vaan sabotoin kaikkea päämäärää mitä oikeasti haluan. Nämä riippuvuudet ovat niin hermoja raastavia.

Onneksi nyt ainakin alkoholista olen päässyt, siitä saan itseäni kiittää enkä sitä kaipaa.

Herkuttelu ja laiskottelu kuitenkin kiinnostaa ja turhaudun tähän. Olen niin vihainen.

Ap

Älä nyt liikoja itseltäsi vaadi. Jo se, että olet päässyt eroon alkoholista on todella hieno juttu.

Vierailija
11/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opetella psykologia anoreksian takana. Tuolla tavoin itse sain negatiiviset ajatukset käännettyä syömättömyydeksi ja laihduin jopa 50kg enimmäispainostani. En edelleenkään ole lähelläkään alipainon rajaa mutta normaalipaininen nyt.

Vierailija
12/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 kg pudotus on jo hieno juttu. Ymmärrän sua, laihduttaminen on tosi rankkaa. Itsekin välillä repsahdan. Jos herkuttelee vaikka vaan 1 päivän, ei se ole niin vakavaa. Voisitko tehdä itsellesi jotain herkullisia salaatteja, missä on proteiinia? Niillä voisit herkutella hyvällä omallatunnolla, ilman pelkoa lihomisesta. Tsemppiä laihdutukseen, usko itseesi, onnistut kyllä!

Vierailija
13/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kunnon läski

14/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä syö mitään kanaa ja kasviksia se ei pidä nälkää yhtään ja sitten tekee mieli makeaa. On tärkeää että syöt tasaisin väliajoin runsasproteiinisia ruokia! Jokaisella aterialla proteiinia, hiilihydraatteja ja myös kasviksia. Minä laihdutin 15 kiloa syömällä ihan liian vähän just jotain kanaa ja kasviksia mutta sitten teki ihan koko ajan mieli epäterveellisiä juttuja. Osasin hillitä himot joten siksi toimi itsellä. Toinen juttu: syö myös sitä makeaa. Jos syöt alle kulutuksen, voit syödä vaikka hampurilaisen ja laskea siitä kalorit ja pitää vain huolen ettet syö liikaa kaloreita

Vierailija
15/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kamalan kuuloista settiä. Miten sä oletkin noin ehdoton ja ankara itsellesi? Haluat ihan kuolla? Itse myös laihdutuskuurilla, mutta kyllä välillä voi ja kannattaa vetää överit, että kroppa ei totu liikaa pieneen kalorimäärän. Itsellä keksipaketti odottaa tuhoamistaan hyvän salitreenin päätteeksi.

Yritä miettiä miten sä voit elää pitkällä tähtäimellä ja unohda tollanen että kaikki on pilalla parin päivän takia. Stressi haittaa muutenkin sun prosessia.

Vierailija
16/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä.

En vain viihdy vartalossani ja tulee itku kun en pysty aina vastustamaan mielitekoja. On niin helppoa vain tilata ruoka kotiin ja keksiä selityksiä miksi olen ansainnut. Sitten menee överiksi ja itseinho on jäätävä.

Yritän opetella myötätuntoa mutta sitten vain annan liikaa anteeksi itselleni. Rajat täytyy olla. Tämä on alituista tappelua itseni kanssa kun uuteen yrittää tottua.

Nyt paino oli neljä kiloa enemmän kuin kaksi päivää sitten.

Huoh. Täytyy vaan jotenkin mennä taas tämän läpi ja mielellään hyvällä enkä vihalla. En halua tietenkään itseäni haukkua aina tällaisesta. Opettelemista on.

Olen syönyt tänään kasviksia ja kanaa, päälle heitin hyvän lusikallinen smetanaa. Kaksi annosta sitä olen syönyt ja palan leipäjuustoa. Eli en nyt mitenkään niukasti syö tai edes laske kaloreita. Kunhan höttöruoka olisi poissa olisin tyytyväinen.

Ap

Vierailija
17/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vain terveellistä ruokaa loman ajaksi.

Vierailija
18/18 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy asia, että nyt kävi näin ja jatka eteenpäin. Uuteen nousuun. Vastoinkäymiset kuuluvat luonnollisena osana elämään. Ei mikään suju ongelmitta.