***LOKAMAATUSKAT ' 05***
Missäs maatuskat kun pinoa en löytänyt?!
Kuulumisiamme: viime viikon leikkaus peruttiin, saimme nyt perjantaille uuden ajan joka myöskin tänään peruttiin. Henkisesti aikamoista ressiä...nyt emme saaneet uutta aikaa. Todnäk sitten menee joulun jälkeiseen aikaan.
En ole viime viikon pinoa sen koommin lukenut, silmäilin yhtenä iltana ja kiitän tsempityksistä!
Nyt kirjoittelemme siis taasen kunnes seuraava leikkausaika saadaan ja siihen ruvetaan henkisesti valmistautumaan.
Meillä poju otti ensiaskeleet viime lauantaina...siitä se lähtee.
No nyt vähän syömään kun poju nukkuu, ei meinaan ole ruoka kovin maistunut itelle viime viikon aikana.
Kirjoitelkaahan maatuskat!
Kommentit (10)
pudonneelle olemattomalle pinollemme.
Piiiitkästä aikaa täällä.Ei meikäläinen enää koneelle pääse,näin on meijän pikkuherra päättäny,tulee hulluksi jos etes minuutiksi istun tietsikan ääreen!!Mutta nyt päätin livahtaa ku aamu-unille meni ja isukki hoitaa kotiaskareita=)
Niko otti 4 askelta ilman tukea 2viikkoa sitten,mutta sen jälkeen ei yhtään,suostuu kävelemään vain jos saa pitää äitin tai isin sormesta kiinni,on kauhian arka vaikka ei ole kaatunukkaan,mutta ei sen puoleen ole mun mielestä kiirettäkään.Eilen uskalsi ekaa kertaa työntää autoa ilman äitin apua ja käpötteliki sen kans sitte koko illan,mun piti vaan käyä aina kääntämässä auto ku jonnekki törmäs=)
Sanoista sanoo pappa,vauva ja täti,äitiä ja isiä ei suostu sanomaan..yhyy..
hampaita on nyt 5tai6 ylhäällä (ei anna kattoa) ja alhaalla 2 ja lisää pukkaa koko ajan. Mietin että mikä vikana ku nuhaa ollu jo monta kk ja loppua ei näy..kaveri sitte sano että hampaitten tulo voi vaikuttaa että räkä lähtee liikkeelle,ärsyttävää,mutta eiköhän siitä joku päivä eroon päässä,eihän niitä hampaitakaan onneksi miljoonaa tule=)
Mites teillä muilla,onko isi in? Nikolle ei tunnu kelpaavan ku äiti ja se on aika rankkaa,ei saa omaa aikaa ollenkaan vaikka isukki onki nykyään kotosalla.jos vain jään aamulla nukkumaan ku miehet herää ni johan ollaan vähän ajan päästä hakkaamassa ovia ja huutamassa.
En nyt osaa kyssäreihin vastata ku ei ole kerinny nuita pinoja lukemaan..
Nyt tuliki sitte lähtö ku asentaja tulee..halit kaikille sekä isoille että pienille=)
Johanna ja Niko
Pinot on olleet näköjään ihmeellisen hukassa.
Kävelystä piti, että meillä nyt on alkanut liikkua vihdoin kävellen enimmäksi osaksi. Aikamoista taapertamista se on. :) Vielä jos tulee oikein kiire, niin sitten menee konttaamalla. Hassun näköistä kun poika on jotain 74cm pitkä vaan, kaikki luulee nuoremmaksikin. Niin, eipä noista vaatteista meilläkään jää mitään (tosin ei kai ole tarvettakaan säästellä enää). Melkein VUODEN verran on pidetty jo noita 74cm kokoisia kohta pelkästään. Nyt pitää karsia ne jo pois, ja 80cm vaan käy enää jotain poikkeuksia lukuunottamatta.
Portaista, meillä on mennyt portaita jo aika päivää. Ennenkuin osas edes kävellä meni jo portaita ja kiipesi joka paikkaan, kävelemään siis oppi 12kk iässä. Kyllä ainakin siis 11kk ikäisenä meni kevyesti mummolassa portaita ja nykyisin kiipeilee aina väsyksissä tai nälkäisenä sohville ja seiniä pitkin suunnilleen menee, samoin syöttötuoliin ja pois ja keittiön pöydälle... Ja kupsahtelee myös monta kertaa, osaa kyllä jo tulla hienosti poiskin joka paikasta oikein (pakittamalla takaperin), mutta ainahan vahinkoja käy.
Pipareitakin on leivottu, ja taikinaa kaulittu. Taikina on hyvää, ja ei tullut masu kipeäksi. Ihanaa, meillä on VIHDOIN masuvaivat helpottaneet kokonaan. 1v1kk siinä meni. Nyt sietää siis jopa tuoretta maitoa, tulee VAIN kovaa kakkaa, ei enää hillitöntä huutoa, ei mistään. :) Helpottaa elämää ihan hirmuisesti. Ja yötkin ja päiväunet on paranemaan päin, kun masu ei enää ole kipeä jatkuvasti / joka toinen päivä.
Oho kuinka pieni pino! On tosiaan maatuskat tonttuilemassa kun ei ehdi tänne. Samaa vikaa täälläkin, viime viikko oli ihan kauhea ja tällä viikolla on ollu myös hirveesti tekemistä. Eikä Joulua kohti ainakaan helpota, kun oon lupautunut töihinkin muutamaksi päiväksi iltahommien lisäksi. Huh..
Jopotiti kyseli isin suosiosta. Meillä tyttö roikkuu mun lahkeessa suurimman osan aikaa, mutta joskus isi on todella pop. Tuossa yhtenä aamuna pätkä seurasi isiä kuin hai laivaa, halusi koko ajan syliin ja vinkui jos ei päässyt. Mä vaan naureskelin ukolle, että nytpä tiedät millaista se on mulla päivät pitkät! Kotona ollessaan isommat sisarukset ottaa onneksi usein tytön mukaan omiin juttuihinsa, että mä pääsen yksin edes p***alle.. ;)
Romille jaksamista! Onpa aikamoista pallottelua sen leikkausajan suhteen, varmaan aika stressaavaa kun asia pyörii mielessä kuitenkin vähän väliä. Tsempit täältä edelleen!
No voi kökkö, nythän tuolla ulkona sataa! Mä kun niin ajattelin, että lähden kohta ulos. Tais tulla taas löhöpäivä.. :)
Torstain jatkoja!
Pähkis :)
Mäkin olen etsiskelly pinoa ja luulin että se on vasta tänään avattu mutta olihan se jo ollu 5 päivä.
Meillä vaan meno hurjistuu, kyllä olen ollu ihan onneton tänään. Räkä tauti ja yskä jyllänny jo reilun viikon Jessellä ja tiistaina rokotetutkimuksessa löydettiin toisesta korvasta alkava korvatulehdus :( Mä olin niin varma ettei meidän pojalle tule niitä mutta niin se elämä koettelee... (mulla ei itellä ole ollu kun muutama korvatulehdus kuin myös miehellä) Onneks saatiin lääkkeet mutta sanokaas koska se alkaa vaikuttaa? Tähän asti yöt on ollu räkätaudista huolimatta yllättävän hyviä mutta viime yö oli ihan kauhee, lääkettä ollaan otettu nyt tiistai illasta alkaen ja se on 7pv kuuri (amorion on lääke). Toivottavasti alkais puremaan se lääke ettei vaan pitkittyis ja pitäis vaihtaa lääkettä.
Pinna on pojalla todella lyhyt, suuttuu helposti ja tavarat lentää minne sattuu, epäilen että on vaan niin paha olla ton taudin kanssa mutta toisaalta kyllä ne tavarat muutenkin lentää ja heitänkin nyt
GALLUPPIA:
Millaisia leikkejä teidän lapsilla on nyt? Meillä siis ensinnäkin kaikki muu kiinnostaa kun omat lelut, kirjahyllystä kantelee kirjat ja valokuvaalbumit kiellosta huolimatta ties minne. Kaikki muutkin laatikot tyhjennetään ellen teippaa niitä kiinni. Jos yritän rakentaa jotain palikoista niin tulee ja tuhoo ne, myös purkki torni kaatuu ennen kun saan sen edes rakennettua. Ei siis itse rakentele mitään. Viskoo ja hakkaa vaan leluilla :( Oon aika neuvoton välillä kun yritän opettaa poikaa leikkimään (onko tää vaan tällänen vaihe)
Mä vastaan kans viel siihen yhteen galluppiin mikä tääl tais viime viikolla pyöriä siitä huutamisesta/ äänen korottamisesta. Mä todellakin välillä huudan Jesselle ja olenko mä nyt sitten ihan kauhee kun en tunne mitään syyllisyyttä sen jälkeen. Toki sitten jos oman vitutuksen (anteeks sana valinta) takia huudan siis ihan syyttä niin sitten halaan ja pyydän anteeks. Mutta siis olen yrittänyt sanoa välillä kauniisti mutta kun ei auta.
Portaita meillä ei ole kun mummon ja papan luona ja ukilla ja Isopapalla joten ei joudu joka päivä portaiden kanssa tekemisiin. Mummolla ja papalle Jesse on nyt vasta löytänyt portaat ja eilen sinne suunniteltiinkin estettä ettei Jesse edes menis ylös, ekalle portaalle kiipee mutta ei oikein enempää, ei muutenkaan kiipeile kovasti, ei vielä pääse sohvallekaan , hyvä niin koska ei osaa vielä tulla edes alaskaan.
Kävelemään oppi reilu kuukaus takaperin ja nyt jo yrittää juosta välillä karkuun.
Hampaita oli ainakin viimeks 9 kun pääsin laskemaan.
Isin suosio on aika neutraalia, roikkuu mielummin minussa mutta jos iskä tekee jotain korjaa konetta tms niin toki Jesse siellä roikkuu :) Ja tulee kyllä toimeen isän kanssa jos jätän ne kahden.
Romille älyttömästi jaksamista, tollanen pompottaminen on aika inhottavaa.
No joo eiköhän tässä tarpeeks tällä erää, ei ole paljoo mullakaan aikaa istua koneella jos Jesse on hereillä, ei oikein viihdy kun hetken yksin jos on jotain kivaa tekemistä, nyt nukkumassa niin rauha maassa :)
T.Silja
Pitipä tulla jotain kirjoittamaan, kun on niiiin uhkaavan pieni pino... Täälläkään ei koneella ehdi istua kuin päikkäriaikaan, muuten nousee desibelit älyttömiks.. Muuten kyllä aikaa olis, kun en oo (taaskaan) ottanut tosta joulusta tai muustakaan mitään stressiä.. =) Siivoiluahan nyt olis aina, mut kun se on niiiin turhaa touhua.. Sitä mukaa kun saa jonkun kopin suht siistiks ja järjestykseen, tuhokaksikko onkin jo iskenyt viereiseen ja kaik on hujan hajan... =( Meillä on kyllä kaikki mahdolliset aukeevat paikat teippailtu jeesusteipillä kiinni ym, mut kun nuo kaks kekseliästä nuppia lyö yhteen, tuho on taattu... =)
gallupeista en nyt oikeen paljoo muista...
No ääntä ainakin täällä tulee " joskus" korotettua, ja kyllähän se ottaa itteeki aivoon.. Oon kyl koittanu itteeni hillitä, ettei menis siihen, et kohta täällä meillä huutaa kaikki, ilman minkäänlaista tulosta.. =(
Pottailusta... puolet on meillä hankittu.. Tarkoittaa sitä, et kyllähän tuolla vessan nurkassa töröttää yks potta, mut ei olla siinä vielä istuskeltu.. Joulupukin pitäis tuoda kaks kpl uutta, joten josko sit vuodenvaihteen jälkeen aloitettas treenit.. =)
Kävelystä... Tyty mennä köpsöttää reteesti, mut jannu vetää edelleenkin nelivedolla ohi.. Tukia vasten toki jannukin kävelee.. Kiipeilty ollaan jo kauan sohville ym ja alaskin osataan tulla ihan oikeaoppisesti.. Portaita meillä ei missään olekaan, luojan kiitos... =)
Isistä.. Ei kelpaa.. Äiti on pop.. Puntissa roikutaan koko ajan ja syliin vonkutaan.. Tosin tyty ei koskaan ole ollut mikään " sylivauva" vaan aika itsenäinen tapaus aina.. Välillä jopa huolestuttavassa määrin.. =( Mut kaippa he vaan ovat niin eriluontoisia.. Jannu olis varmaan koko ajan sylissä jos se olis mahdollista.. =)
Leikeistä.. Jonkun verran keskenään touhuuvat, vaikkakin äidin mielestä saisivat touhuta enemmänkin... =) Lähinnä levittävät omassa huoneessaan kaikki lelut, vaatteet ynnä muut " irtaimet" .. Sohvalla seistä töröttävät, ja katselevat ulos ikkunasta ja joskus välillä oikein tosissaan " lukevat" kirjoja.. Edelleenkin (ihme ja kumma) just se romu, mikä on toisen kädessä, on se kaikkein kiinnostavin, joten aika usein meillä nähdään melkoisia painimatsejakin.. =( Nyt jo jonkin aikaa on " uutuutena" ollut pureminen.. Ei kiva.. Muutaman kerran on kumpaisellakin ollut melkoiset hampaanjäljet poskessa, kun on oikein veristä taistoa käyty jostain lelusta.. Ja vähän väliä on jommalla kummalla tukka takaraivolta kuolassa, kun on yritetty puraista.. Moinen touhu täytyy kyllä kitkeä alkuunsa.. =(
Sit en oo varma, oliko täällä juttua päikkäreistä..?? Meillä on jo pidemmän aikaa menty yksillä, kestoltaan noin puoltoista tuntia.. Sopii kyllä mulle ihan hyvin, kun illalla sammutaan yleensä jo puol kasin aikaan.. Välillä tosin voivat jonkun aikaa " jutella" sänkyissään, mut yleensä aika äkkiä tipahtavat.. Aamulla voin antaa maitopullon sänkyyn jos kovin aikaisin kiekuvat, oon ite nimittäin niiiin aamu-uninen kaveri, et sukat pois.. =( Yleensä noustaankin 9-10 aikaan... =)
Mites muuten, onko ollut joulugalluppia... Siis miten vietätte?? Mä oon aina ollut kotonani joulun, ja viime vuonnakin oltiin koko pesue meillä.. Aattelin tänäkin vuonna hienovaraisesti kysellä kutsua, ja jos eivät vihjeestä ymmärrä, taidan ronskisti itseitsemme kutsua... ;) Sit kun muksut tosta vähän kasvaa, voikin niitä omia jouluja ja traditioita alkaa väsäämään.. =)
Nyt pitänee mennä haukkaamaan jotain, ettei vallan olemattomiin kuihdu.. (turha toivo) =)
Romille ja perheelle paljon tsemppiä ja haleja.. =)
Kaikille mukavaa joulunalusaikaa.. Palaillaan..
Kervinen + dynamic duo
Mäkin tossa alkuviikosta etsin kovasti pinoa, mut en löytänyt ja en ehtinyt uuttakaan sit alottelemaan. Hyvä et löyty, vihdoin viimein! :) Taitaa joo kaikilla olla vähän joulukiireitä alla kun ei tänne ehdi ilmoittautumaan. Meillä ainaskin on riittänyt vilinää ja vilskettä. Alkaa olla tos päikkäriaikana jo niin paljon muutakin tekemistä ettei millään tahdo tänne ehtiä... ja muuten kun taas ei ole koneelle mitään asiaa...
Pimulle ei kuulu mitään uutta. Ollaan kävelty siis 11kk asti, mut sanoja ei tule... Nyt on alkanu kyl kovasti jo osottelee sormella asioita, mut ei edes yritä toistaa niiden nimiä... mut eihän tässä viel mikään kiire oo, ehtiihän sitä! Ja eka poskihammas taitaa olla tulos. Ien on kovasti turvoksissa ja vähän sielt mun mielest jotain valkosta jo pilkistääkin.
Me mennään jouluks mun äitin luo. Ollaan oltu siellä joka joulu seurusteluajoistamme lähtien yhtä kertaa lukuunottamatta. Siellä se tunnelma on vaan just oikea! :)
Romille hirveesti tsemppiä! Tollanen pomputtelu on kyllä tosi ärsyttävää! Ihan ku se leikkauksen odottelu ei olis jo tarpeeksi stressaavaa!
Nyt täytyy mennä jos jotain ehtis syödä ennenku pimu herää!
Iloista joulun odotusta! :)
Ensin iso tukistus, kun en ole itsekään ehtinyt (muka!) pinoutua..aijai, paha ihminen!
Romille taas kovasti jaksuja tohon kaameeseen odotukseen..Toisaalta taas, pitäs kait vaan jaksaa aatella niin, että edelle menevät ne pikkuiset, joilla asiat on huonommin, kuin teidän vauhtivillellä..Mutta hirveetä henkistä stressiä aina varautua ja taas nollata tilanne...
En taas muista ees, onko gallupeihin tullut vastattua, joten laitanpa nyt vastausta niihin, jotka muistan; Raskaustestin tein ihan epäromanttisesti veskissä, ja jännitti ihan " simona" , vaikka jotenkin jo aavistin viivoja ilmestyvän..Olin lähdössä töihin, ja seuraavana päivänä ois ollut aika jalkani röntgen-kuvaukseen, joten busapysäkille kävellessäni kännyllä peruin röntgen-aikaa, ja sinne paljastin ekana, että plussattu on:O). Oli helmikuun loppu ja mahtava auringonpaiste pikku pakkasen kera...
Hermot (Pähkiksen sanoin, mitä ne on?) menee jokseenkin usein.. Mulla kans on toi sana hallussa, ja osaan sanoakin kovaa ja korkealta, niin kyllä siinä isompikin ihminen hämmentyy, saati sitten tommonen pikku-ukko! Ottaa päähän ihan vietävästi, kun en älyä ajoissa, ettei noin pienelle tarttis karjua:O(..Sitten kun toinen alkaa ihan hirvittävästi itkeä, niin tulee totaalisen " huono äiti" -fiilis..Sitten halitaan ja hellitään, kunnes taas seuraava kerta koittaa..ARGH!
Meillä kävely sujuu jo tosi komeasti; eilenkin käveli kirjastossa oikein reippaasti ja vielä kirjastolta autollekin..Mutta se puhe; ei muuta sanaa tule kuin:LAMPPU! Oikein naurattaa, kuinka toinen aina haluaa tehdä uudestaan vaikutuksen ja sanoo hienosti:" ampppu" katse lamppuun päin.
Joululahjat on jo lähes tulkoon hankittu ja Milo saa meiltä vain semmosen työnnettävän ja istuttavan auton.Voi siis istua siinä ja ajella muka, ja sitten taas halutessaan työntää sitä aisasta etiäpäin..Aattelin, ettei kuiteskaan vielä lahjoista mitään tajua, niin meidän osuus on noin pieni, kun mummit, kummit ja kumminkaimat kuiteskin hukuttaa nuorimman kaikkiin pieniin ja suuriin rojuihin ja vaatteisiin..
Töissä oon ollut ihan tarpeeksi asti ja jouluviikolla vielä enempikin... Aaton oon kuiteski vapaalla, ja vannoin itselleni, että yhteenkään kauppaan en aattona mene..lojaalisuudesta niitä myyjiä kohtaan, jotka joutuvat töissä olemaan tahtomattaan:O).
Tämmösiä täältä, ja hirviä flunssakii on Milolla ollut, mikä nyt on jo melkein voitettu..Toivottavasti jouluna saadaan olla terveinä ja pikkusen ois mukava saada luntakin!!!
Iloista joulunalusaikaa, ollaanhan kuulolla ahkerasti?
Truide
Tavoistani poiketen kipaisen näin iltasella pinolle. Tuli jotenki semmonen olo, että pitää katsoa josko on maatuskoja linjoilla. Olihan Truide sentään käynyt täällä, kiva!
Ukko onkin pikkujouluissa, saas nähdä millon kotiutuu.. Lasten kanssa kuunneltiin joululauluja illalla ja tanssittiin, pätkäkin veti ihan vimosen päälle Boney M.:n tahtiin. Tosi hassun näköstä menoa. :) Isommat lapset tanssi niinku Mr.Bean, heilutti lantiota sillai eteen ja taakse, vähänkö mä nauroin! Hihhih.. On ollu tosi leppoisa ilta. :)
Ei mulla näköjään ollu kummempaa asiaa, huomaan, mutta tulipahan käytyä. Nyt kuolaa.. eiku KATSELEMAAN Leonardoa telkusta.. Viikonloppua sitten vaan!
Pähkis :)
Romi: Onpa harmi että peruuntu teidän aika.. varmasti on raastavaa tuommonen odottelu ja jännitys.
pikasesti lähin tänne pyörähtään..pitäs lähtä syömään ennen ku poju herää. sitte lähtään kaupoille ja passia hommaan pojalle.. saas nähä passikuvassaki pitäs käydä. Helmikuun alussa pitäs kanarialle lähtä talvea pakoon ja en yhtään tiiä kauanko nyt passin saamiseen sitte menee..eihän tässä oo enää ku reilu 1,5kk aikaa.
Meillä ei vieläkään kävellä.. Muuten ihan sama, mutta alkaa ärsyttää tuo housujen kulutus..kaikki polvet auki.. ei jää " seuraaville" ainakaan housuja.. Räkätauti piinaa edelleen, kohta kolme viikkoa kestäny ja nyt on kahtena yönä ollu aivan yhtä sirkusta..saattaa valvoa 2 tuntia jos en istu tuolla sen vierellä..huhhuh..
Jep. palaamisiin.. Taitaa olla kaikki maatuskat joulutouhuissa?!