Saako kummit aina lahjan?
Mulla on monta kummilasta ja en ole koskaan saanut/odottanut keneltäkään lahjaa. Nyt on vihdoin oma lapsi ja mietin täytyykö mun ostaa kummeille lahjat? Tämä on ihan uusi käytäntö mulle, meillä yleensä ostellaan vaan lapsille.
Kommentit (5)
Esim. joku pieni kori, jossa on vaikka Pentikin ihanaista kahvia, suklaata ja kynttilä. Jotain kuluvaa, krääsää ihmisillä jo on. Joskus oon myös ite tehnyt jotain tai isommat lapset voi tehdä, meillä vielä pieniä.
En kyl ite odota mitään, nyt oon ekaa kertaa kummi.
Kalenteri on annettu ja ostoskassi, jossa aiheeseen liittyvä kuva tai teksti.
Meidän kummit on kaikki lapsettomia. En antaisi noita lapsiperheisiin, vaan antaisin just jonkun herkkukorin tms mitä edelllinen.
kortti riittää.
Meillä ostetaan lahjat vain lapsille
Kun valmistuin aikanaan, sain lahjan silloiselta ainokaiselta kummilapselta. Samoin naimisiin mennessämme saimme lahjat kummilapsilta. Pientä henkilökohtaista itsetehtyä.
Itse ostan/laitan silti lasten kummeille jotain pientä lapselta itseltään. Itsetehty kortti, itse koristeltuja rasioita ja piparia/karkkia sisällä, itsetehty piparkakku-ukko tms. Pientä, mutta ajatuksella tehtyä kulutus" tavaraa" .
Itsekään en ole tainnut aikanaan omille kummeille mitään laittaa. Mutta mun mielestä pienellä vaivalla saa kivaa aikaiseksi, joten laitan aina jotain lasten nimissä meneen.
mutta itse en saa kaikilta omilta kummilapsilta eikä se haittaa.