Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies käy aina nuukailemaan, sitten saa tehdä tai ostaa asioita moneen kertaan sen vuoksi

Vierailija
26.05.2023 |

Ai että ärsyttää. Esimerkki lähiajoilta joka vaatii ison työn tekemisen kahteen kertaan ja lopputulema on kalliimpi kuin jos olisi tehty heti ekalla kerralla kunnolla, niin kuin yritin ehdottaa.

Kaivettiin iso rikkojen valtaama kukkapenkki ylös ja perustettiin samalla uusi nurmikko toisaalle. Tarkoituksena oli laittaa tilallle noihin uudet kunnon mullat. No, näihin sitten laitettiinkin loppujen lopuksi päällikerrokseksi tontin laidalta olevasta vanhasta maakasasta savista rikkaruohoista multaa joka kuivuu kivikovaksi/pöliseväksi ja jossa ei kasva mikään (muu kuin rikkaruoho😒). Miestä lainaten, miksi maksaa vieraalle kun omasta takaa löytyy ihan hyvää maata.

Nyt on edessä sitten taas sen kituuttava nurmikon raapiminen pois ja tilalle on laitettava maata. Kukkapenkki kituuttaa, joten tänäänkin vietin aamun kaivaen jäljellä olevia perennoja ylös ja laittaen säkkimultaa olemassaolevan mullan sekaan, josko sitten kasvit lähtisivät kasvamaan.

Helvetti sentään.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat mullat ja maksat itse, missä on ongelma? Ei minua kiinnosta miehen rahankäyttö, koska osaan itse maksaa omat hankintani eikä joku multakuorma ole sellainen, että siihen tarvitaan miehen lupa ja miehen rahat.

Koska rahat on yhteiset, niistä myös päätetään yhdessä. Taloa koskevissa hankinnoissa varsinkin. Taivuin tässä asiassa miehen kannalle kun tätä suunniteltiin, koska ei raha meilläkään puissa kasva. Ainahan se halvemmalla tekeminen houkuttaa, mutta joka kerran se ei kannata. Ap

Meillä noudatetaan lakia eli avioliitossa kummankin puolison omaisuus ja tulot ovat omia, joten kumpikin voi ostaa multakuorman, jos haluaa. Siksi elämäni on helppoa, perennat ja ruoho kukoistavat.

No teillä kumpikaan ei ole lokki tai pihistelijä. Homma toimii, kun molemmat ovat reiluja ja omaavat samat arvot. 

Kumpikin käyttää omia rahojaan. Silloin ei tarvitse miettiä, onko toinen pihi tai vaatia toista maksamaan jotain, mihin itsellä ei ole varaa.

Jaa. No itse ainakin lähdin kävelemään, koska minä käytin omia rahojani ja mies säästi omiaan. 

Vierailija
22/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilaat mullat ja maksat itse, missä on ongelma? Ei minua kiinnosta miehen rahankäyttö, koska osaan itse maksaa omat hankintani eikä joku multakuorma ole sellainen, että siihen tarvitaan miehen lupa ja miehen rahat.

Koska rahat on yhteiset, niistä myös päätetään yhdessä. Taloa koskevissa hankinnoissa varsinkin. Taivuin tässä asiassa miehen kannalle kun tätä suunniteltiin, koska ei raha meilläkään puissa kasva. Ainahan se halvemmalla tekeminen houkuttaa, mutta joka kerran se ei kannata. Ap

Meillä ainakin on molemmilla ihan omat vastuualueensa vaikka rahat onkin yhteisiä. Ei kaikkeen tarvitse toisen mielipidettä.

Teillä on teidän tavat, meillä meidän🤷

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat suhteessa niin saa toteuttaa omat toiveet. Ikinä en suostuisi siihen, että omat toiveet ja hankinnat olisi puolison luvan varassa.

Vierailija
24/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä miesten logiikkaa x)

Vierailija
25/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat rahat suhteessa niin saa toteuttaa omat toiveet. Ikinä en suostuisi siihen, että omat toiveet ja hankinnat olisi puolison luvan varassa.

Meillä on omia hankintoja, ihan niin kuin on myös yhteisiä. Tämä osa-alue nyt kuuluu niihin yhteisiin. Ap

Vierailija
26/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on omia hankintoja, ihan niin kuin on myös yhteisiä. Tämä osa-alue nyt kuuluu niihin yhteisiin. Ap

Mitä sitten valitat? Itse olette nyt näin päättäneet toimia. 

Vierailija
27/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän se tuli aloituksessa kerrottua että mitä valitan, lue sieltä😄

Ap

Vierailija
28/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin on molemmilla ihan omat vastuualueensa vaikka rahat onkin yhteisiä. Ei kaikkeen tarvitse toisen mielipidettä.

Ap

Tapoja ei tietenkään millään voi muutta kun sitten ei voisi syyttä puolisoa että hän teki huonon päätöksen. Kuulostaa lähinnä vsltataistelulta parisuhteessa, mutta joo tapansa kullakin.

Vierailija
29/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti miehet kuvittelevat tietävänsä asioita, mutta eivät tiedä. Kun googletat kasvualustasta ja kerrot miehelle faktat, hän YMMÄRTÄÄ, että miksi ihmiset ostavat multaa ja vielä tietynlaista eivätkä vaan kaapaise sitä tontinlaidalta toiselle. 

Meillä käy ainakin monesti niin, että miehen vankat mielipiteet perustuu täyteen mutuiluun ja kun sen korvaa faktoilla, siihen on aika vaikea miehen enää mussutella vastaan tai tekee itsestään pellen. Sinun tehtäväsi on tunnistaa ne asiat, joissa aletaan mennä vikaan ja viheltää siinä vaiheessa peli poikki. Tyyliin, ennen kuin siirrämme vanhan mullan, tarkastetaan sen sopivuus aiottuun käyttöön. 

Vierailija
30/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

HV

Vierailija
31/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi valitset elää jossain ihme kolhoositaloudessa, ja sitten valittaa sen tuloksista? Yksityisomistus on vallitsevana tapana sivistyneissä yhteiskunnissa juuri sen takia, että vältytään tuollaisilta tilanteilta, joissa ihminen ei voi määrätä omasta elämästään ja itselleen tärkeistä asioista.

Vierailija
32/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

HV

Tyylikästä👍

Ap

Vierailija
33/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan yhdeltä mun kaverilta, kaikessa pitää aina säästää ja lopputelema on sutta ja sekundaa. Mies on raksalla töissä ja tuo sieltä jätepuuta polttopuuksi ja kaikki mitä heillä rempataan tehdään aina jostain ylijäämästä minkä saa halvalla. Heillä myös yhteiset talousrahat eli ystävälläni ei hirveästi ole sananvaltaa. Vaimo on hyvin ylpeä myös siitä kuinka mies korjaa itse heidän autot, säästyy paljon rahaa. Lopputulos on, että edes akkuja ei osta uutena joten talviaamuina autot ei edes käynnisty...

Vierailija
34/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä noudatetaan lakia eli avioliitossa kummankin puolison omaisuus ja tulot ovat omia, joten kumpikin voi ostaa multakuorman, jos haluaa. Siksi elämäni on helppoa, perennat ja ruoho kukoistavat.

No teillä kumpikaan ei ole lokki tai pihistelijä. Homma toimii, kun molemmat ovat reiluja ja omaavat samat arvot. 

Puolisoa arvostetaan eikä nimitellä. Puutarha on esim enemmän mun juttu ei puoliso sillä arvoa näe. Arvoista vain ei ole tarve käydä.valtataistelua kun molemmat hyväksyy toisensa ja toistensa arvot ja samalla se että joku asia on toiselle arvokkaampaa kuin itselle. Myös parisuhde vaatii erilaisuuden hyväksymistä.

Vierailija
35/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tapoja ei tietenkään millään voi muutta kun sitten ei voisi syyttä puolisoa että hän teki huonon päätöksen. Kuulostaa lähinnä vsltataistelulta parisuhteessa, mutta joo tapansa kullakin.

Varmaan joka parisuhteessa on omat asiansa mikä toisessa ärsyttää (paitsi ehkä tietenkin sinun tapauksessasi) ilman että kyseessä on joku ihmeen valtataistelu :D

Ap

Vierailija
36/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti miehet kuvittelevat tietävänsä asioita, mutta eivät tiedä. Kun googletat kasvualustasta ja kerrot miehelle faktat, hän YMMÄRTÄÄ, että miksi ihmiset ostavat multaa ja vielä tietynlaista eivätkä vaan kaapaise sitä tontinlaidalta toiselle. 

Meillä käy ainakin monesti niin, että miehen vankat mielipiteet perustuu täyteen mutuiluun ja kun sen korvaa faktoilla, siihen on aika vaikea miehen enää mussutella vastaan tai tekee itsestään pellen. Sinun tehtäväsi on tunnistaa ne asiat, joissa aletaan mennä vikaan ja viheltää siinä vaiheessa peli poikki. Tyyliin, ennen kuin siirrämme vanhan mullan, tarkastetaan sen sopivuus aiottuun käyttöön. 

Ei vaan nyt sinä kuvittelet tietäväsi asioita siitä, mitä miehet monesti ajattelevat ja millaisia ääliöitä he yleensäkin ovat. Et kuitenkaan tuo ilmi minkäänlaista perustetta, joka tekisi väitteen uskottavaksi tai selittäisi, miten tiedät sen. Sen sijaan kerrot yhdestä ihmisestä, joka 1) on ääliö ja 2) on mies. Näiden kahden ominaisuuden lisäksi hänellä on lukematon määrä muita, mutta olet varma, että juuri näiden kahden välillä on kohtalonyhteys, joka pätee "monesti" muillakin yksilöillä. Ilman mitään perustetta.

Vierailija
37/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia meille ei koskaan hankita mitään. Mies haluaa halvinta pskaa joka ei kestä ja mä mielummin laittaisin vähän enemmän rahaa kestävämpään. Kun tuli ajankohtaiseksi hankkia uusi sohva (vanhan, muhkuraisen ilmaiseksi saadun tilalle) mies ei suostunut 150e kalliimpaan sohvaan joka olisi ollut meidän tarpeisiin sopivampi ja parempi laatuinen, nyt jo alle puolen vuoden jälkeen mies kitisee kuinka epämukava, muhkurainen ja pieni sohva on. Läheisyyskin väheni kun tuohon sohvalle ei mahdu kuin yksi ihminen makoilemaan, toisin kuin sille sohvalle olisi jota itse ehdotin.

Vierailija
38/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolisoa arvostetaan eikä nimitellä. Puutarha on esim enemmän mun juttu ei puoliso sillä arvoa näe. Arvoista vain ei ole tarve käydä.valtataistelua kun molemmat hyväksyy toisensa ja toistensa arvot ja samalla se että joku asia on toiselle arvokkaampaa kuin itselle. Myös parisuhde vaatii erilaisuuden hyväksymistä.

Nimittelyä tai ei niin kyllä ne lokitkin usein ovat parisuhteissa eikä heidän kanssaan voi toimia samoin kuin reilun ihmisen kanssa. Jos se reilumpi aina vaan "hyväksyy" sen toisen erilaisuuden eli hyväksikäytön, tulee todella riistetyksi suhteessa. 

Vierailija
39/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän naisille koskaan kelpaa miehen tekemät asiat jos ne ei olet kirjaimellisesti juuri niin kuin nainen vaatii. Tässä tapayksessa siittä ilmaisesta maasta saa hyvän mutta se vaatii töitä ja sinä et halua töitä tehdä niin vaadit uuden ostamista että sinä pääset mahdollisimman helpolla

Ei siitä hyvää saa, nurmikko on perustettava uudelleen uudella mullalla. Kukkapenkkiä tekohengitän kalliilla. pussimullalla valeistutuksissa että ei hankitut perennat kuolisi sillä välin kun siihen saadaan jossain kohtaa uutta multaa tilalle. Ap

Miten niin saadaan hankittua? Puhelin kouraan, soitto ja multa on pihassa iltapäivällä.

Niin varmaan olisi, samalla pitäisi vaan tilata se kaivurikin taas raapimaan vanha multa rikkaruohoineen pois ja levittämään se multa. Ruohonsiemenet täytyisi ostaa jne. Nyt ei ole budjetissa yksinkertaisesti varaa tuollaiseen. Ap

Et ole tosissasi. Kaivurin sijaan tartut lapioon. Ei ihme, että mies pitää kiinni rahoistaan, sinussa vaikuttaa olevan vahvasti tuhlaajan vikaa.

Vierailija
40/71 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän takia meille ei koskaan hankita mitään. Mies haluaa halvinta pskaa joka ei kestä ja mä mielummin laittaisin vähän enemmän rahaa kestävämpään. Kun tuli ajankohtaiseksi hankkia uusi sohva (vanhan, muhkuraisen ilmaiseksi saadun tilalle) mies ei suostunut 150e kalliimpaan sohvaan joka olisi ollut meidän tarpeisiin sopivampi ja parempi laatuinen, nyt jo alle puolen vuoden jälkeen mies kitisee kuinka epämukava, muhkurainen ja pieni sohva on. Läheisyyskin väheni kun tuohon sohvalle ei mahdu kuin yksi ihminen makoilemaan, toisin kuin sille sohvalle olisi jota itse ehdotin.

Miksi et ostanut sohvaa, josta itse pidät? Onneksi meillä ei ole yhteisiä rahoja, voin ostaa mieluista ja kallista ilman, että mies joutuu maksumieheksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi