Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja ei päästä valintakokeisiin

Vierailija
26.05.2023 |

Olin jo valinnut hakemuksessa valintakoepäiväksi 29.5. eikä sitä voi enää muuttaa. Ilmoitin työnantajalle, että menen sinne. Ajattelin, että todistusvalinnan tulokset tulisivat ja tietäisin pitääkö mennä vai ei. Tulokset eivät ole tulleet, joten ajattelin, että pakko kai sinne on mennä. Nyt työnantaja ilmoittikin, että ei käy. En saa edes palkatonta vapaata. Onko tämä ihan laillista?

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...

En ehkä haluaisi edes jatkaa työpaikassa, jossa pomo on noin ilkeä.

Mieti miltä tuntuisi työskennellä, kun pomo tietäisi nöyryyttäneensä sinua viemällä mahdollisuuden valintakokeisiin ja ehkä parempaan uraankin.

Työnantajahan ajattelee ainoastaan rahaa ja koska olen hyvä myyjä, firma menettää jo yhden päivän poissaolostani. Päivämyyntini on reilusti enemmän, kuin palkkani. Jos päivämyynti on n. 500-1000€ ja päiväpalkkani (sivukuluineen) n. 100€. :D

Ap

Ajattele sinäkin rahaa. Kuinka paljon parempaa palkkaa saisitkaan jossakin muussa firmassa noin hyvänä myyjänä. Ja ajattele sitä palkkaa, jonka saisit valmistuttuasi.

Vierailija
62/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla näin nihkeiä työnantajia? Itse en törmännyt moiseen edes nuoruusvuosina, kun tuli tehtyä töitä milloin missäkin kaupassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko tehdä liukumalla eli teet sitten illalla myöhempään töitä? Tai milloin pääsetkään kokeesta.

Vierailija
64/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tämä olisi pitänyt ottaa puheeksi aikasemmin, jotta siihen oltaisiin voitu töissä varautua hyvissä ajoin.

Tosin, en mitenkään usko, että puhelinmyyntityössä sillä työnajan järjestelyllä on niin paljon merkitystä, enkä myöskään sitä, etteikö työnantajalle sopisi, että teet vaikka etukäteen sen päivän tunnit sisään tekemällä nyt ennen tuota vaikka joka päivä 1h pidempään töitä.

Joku tässä mättää, en tahdo uskoa, etteikö tuollaisessa työssä tämä olisi järjestettävissä, jos hoidat muuten työsi kunnolla ja olet valmis tekemään tunnit sisään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi