Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako lenkkeily masennukseen pitkällä aikavälillä?

Vierailija
26.05.2023 |

Olen huomannut, että lenkin jälkeen on pienen hetken ajan sellainen "humala", että on hieman parempi olo.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksemista tarkoitin siis lenkkeilyllä.

Vierailija
2/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa oma tekeminen auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin tutkijoiden mukaan. Vähintään yhtä hyvin kuin lääkkeet tai terapia, mutta niitäkään ei kannata sulkea pois.

Vierailija
4/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä koheneeko olemassa oleva masennus, mutta kaikki aktiivisuus ehkäisee masentumista, jonka tekijä kokee mielekkäänä.

Vierailija
5/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvapalstailu ainakin lisää masennusta

Vierailija
6/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti jos käyt metsäpoluilla juoksemassa.

Vierailija
7/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan. Ihan yhtä masentunut olen tänä vuonna kun askeleiden keskimäärä 3000 askelta/pv kun viime vuonna kun keskimäärä oli 9000/pv. En huomaa mitään eroa

Vierailija
8/9 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mielekäs tekeminen on plussaa. Masennus voi aiheuttaa sen, ettei aiemmin mukavat tekemiset tällä hetkellä herätä oikein mitään iloa, mutta niitä kannattaa alkaa ottaa takaisin silti. Jos mitään kivaa ei ole elämässä, niin miten voisi mieliala olla hyvä. Aluksi pitää patistella itseään siihen mukavaankin tekemiseen eikä tunnu välttämättä heti hyvältä, tämä on nornaalia masennuksessa, mutta se hyvän mielen tunne tulee ajan kanssa.

Liikunta on erinomainen keino masennukseen. Säännöllisen liikunnan apu masennukseen on masennuslääkityksen veroinen.

Voimia kaikille masennuksen kanssa painiville 💛 puhun omasta kokemuksesta, minullakin masennustausta

Vierailija
9/9 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi johtua monenlaisista syistä. Esim. itselleni mitkään rauhalliset kävelyt metsässä eivät toimineet, koska niillä oli vain aikaa velloa omissa negatiivisissa ajatuksissa. Minulle toimi kova treenaaminen ja keskittymistä  vaativat urheilu, koska silloin aivot saivat lepoa niistä negatiivisista ajatuksista ja vähitellen ne alkoivat jäämään vähemmälle myös treenien ulkopuolella. 

Kannattaa kuitenkin muistaa, että masennus on vakava sairaus, johon ei ole nopeaa hoitoa. Vaikka ei olisikaan täysin parantunut vartin kävelyn jälkeen, se ei tarkoita, ettei liikkumista kannata jatkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi