Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYÖNANTAJAT - MAKSAKAA suomalaiselle työntekijälle kunnon palkka, ei tarvitse

Vierailija
25.05.2023 |

rahdata halpatyöntekijöitä pitkin maailmaa tänne orjatyöhön. Kyllä on naurettavaksi pelleilyksi mennyt tämä. Lisää halpatyövoimaa Suomeen, niin sitten Kela maksaa loput palkasta, eli veronmaksajat. Suomi on järkyttävä hölmölä, tällä tosiaan Suomi nousuun.

Maksakaa suomalaiselle kunnon palkka millä tulee toimeen tässä maailman kalleimmassa maassa. Työttömyys poistuu välittömästi. Tätä ei ilmeisesti haluta. Minä lähden heti siivoamaan kun palkka on 3000 eur/kk.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia ja työttömyystukia vain 4,9 miljardia ja aina leikataan lapsiperheiden työttömyystuista.

Vierailija
42/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietitäänpä, ap:

Kuvitellaan, että minulla on siivousfirma. Haluan olla hyvä työnantaja ja maksaa hyvää palkkaa, joten kymmenelle työntekijälleni maksan kaikille 3000 e/kk + sivukulut. Pelkät palkkauskustannukset ovat siis kuukaudessa noin 40 000 euroa.

Jotta voin maksaa teille palkkaa, pitää tietysti olla siivoustöitä.

Paikallinen iso yritys ostaa siivouspalvelut ja tietysti kilpailuttaa ne. Tässä ajatusleikissä tehtäviin tarvitaan kymmenen siivoojaa, joten teen tarjouksen, että minun yritykseni hoitaa siivouksen hintaan 60 000 euroa/kk (summat ovat nyt keksityt, koska en tiedä paljonko siivousalalla on  kiinteitä ja juoksevia kuluja).

Kilpaileva siivousfirma maksaa työntekijöilleen vain 2000 e/kk bruttopalkkaa. Se tekee tarjouksen siivouksesta hintaan 40 000 euroa/kk.

Mitä luulet, kumman palveluntarjoajan se iso organisaatio valitsee hoitamaan hommat? Ja sama toistuu aivan kaikissa muissakin kilpailutuksissa: halvempi voittaa. Minä voin haluta maksaa sinulle 3000 euroa, mutta minulla ei tule olemaan tarjota sinulle töitä.

Miksi alimman portaan työntekijän pitää ottaa harteilleen ylempien menestys? Ihan kuin kerjäisit sääliä siivousfirmoille, jotka "niin kovasti ja tosissaan ja aidosti" haluaisivat maksaa enemmän, mutta eivät voi. Vielä mitä. Kyllä ne osaavat laskuttaa asiakkaitaan sen verran, että siivousfirmojen pomot pääsevät ajelemaan kalliilla autoilla. 

Kuinka alas mielestäsi voidaan mennä? Jos kolmas firma tarjoaa siivouspalveluja 10 000 euron hintaan  ja maksaa työntekijöilleen vain 500 euroa kuussa kokoaikatyöstä, niin pitääkö kaikkien vain hyväksyä se? 

Jos edes kohtelisivat työntekijöitään hyvin, mutta sekin on heille liian vaikeaa. Esim. kaikista siirtymisistä kohteesta toiseen pitää saada palkka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomi voisin suoraan sitten laittaa yhteiskunnan rahaa hoitajien palkkoihin?

En kyllä kannata tuota mutta älytöntä muuttaa ulkomailta.

Vierailija
44/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan opettajana vähän alle 3000e. Siivoojalle sama?

Ruumiillisen työn tekemisestä pitää maksaa reilummin kuin istumatyöstä. Opettajat keikistelevät hienoissa puvuissaan luokan edessä, ei tule edes hiki tuossa. Raksa-äijillä haalarit ja hiki virtaa.

Vierailija
45/45 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauska nähdä tässä ketjussa, kuinka monella on joku ihmeen käsitys, että työnantaja on kuin muka joku pankki, jossa on loputtomasti rahaa maksaa vaikka osa-aikasiivoojalle kolme tonnia kuussa, mutta "yhyy kun ahneuttaan eivät vain halua maksaa" :D Kuinka pihalla ihmiset ovatkaan! Ei mitään tajua siitä, että sen palkkarahankin pitää työnantajalle tulla jostain, eikä tajua varsinkaan siitä, kuinka paljon työnantajalle kaikkine sivukuluineen tulee maksamaan jonkun työntekijän kolmen tonnin palkka. Voin tässä nyt kertoa, että kaikkineen päivineen yksittäisen työntekijän kolmen tonnin kk-palkka maksaa työnantajalle noin 5000-6000€/kk. Mut turhaahan tämä on selittää, kun ei ole näillä tietyillä ihmisillä halua (eikä kykyäkään) ymmärtää asiaa muualta kuin omasta näkökulmastaan. Minäkin olisin siivooja heti, jos olisi kolmen donan palkka. 

Tämä on kyllä ihan suomen valtion multiverotuksen syytä. Mikäli nämä verot veron päälle purettaisiin johonkin järkeviin mittasuhteisiin, täällä oikeasti pärjäisi sillä 1500e kuukausitulolla. Mutta ei. Eduskunnassa eivät osaa laskea kuinka multiverotuksesta tulee loppujen lopuksi enemmän menoja kuin tuloja sekä se nopeuttaa inflaatiota. -Todista vaikka vääräksi-