TYÖNANTAJAT - MAKSAKAA suomalaiselle työntekijälle kunnon palkka, ei tarvitse
rahdata halpatyöntekijöitä pitkin maailmaa tänne orjatyöhön. Kyllä on naurettavaksi pelleilyksi mennyt tämä. Lisää halpatyövoimaa Suomeen, niin sitten Kela maksaa loput palkasta, eli veronmaksajat. Suomi on järkyttävä hölmölä, tällä tosiaan Suomi nousuun.
Maksakaa suomalaiselle kunnon palkka millä tulee toimeen tässä maailman kalleimmassa maassa. Työttömyys poistuu välittömästi. Tätä ei ilmeisesti haluta. Minä lähden heti siivoamaan kun palkka on 3000 eur/kk.
Kommentit (45)
Hauska nähdä tässä ketjussa, kuinka monella on joku ihmeen käsitys, että työnantaja on kuin muka joku pankki, jossa on loputtomasti rahaa maksaa vaikka osa-aikasiivoojalle kolme tonnia kuussa, mutta "yhyy kun ahneuttaan eivät vain halua maksaa" :D Kuinka pihalla ihmiset ovatkaan! Ei mitään tajua siitä, että sen palkkarahankin pitää työnantajalle tulla jostain, eikä tajua varsinkaan siitä, kuinka paljon työnantajalle kaikkine sivukuluineen tulee maksamaan jonkun työntekijän kolmen tonnin palkka. Voin tässä nyt kertoa, että kaikkineen päivineen yksittäisen työntekijän kolmen tonnin kk-palkka maksaa työnantajalle noin 5000-6000€/kk. Mut turhaahan tämä on selittää, kun ei ole näillä tietyillä ihmisillä halua (eikä kykyäkään) ymmärtää asiaa muualta kuin omasta näkökulmastaan. Minäkin olisin siivooja heti, jos olisi kolmen donan palkka.
Siitä vain jokainen perustamaan oma toiminimi niin voi maksaa itselle kunnon palkkaa:) niin ei tarvi kitistä.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat tuhoaa suomen
Todellakin. Suomi olis niin hyvä paikka ilman työnantajia. Kaikilla meillä olis... mitä?
Ps on niin oikeassa tuosta palkkojen polkemisesta.Kuka elää 1300 e näin korkean elintason maassa.
Vierailija kirjoitti:
Hauska nähdä tässä ketjussa, kuinka monella on joku ihmeen käsitys, että työnantaja on kuin muka joku pankki, jossa on loputtomasti rahaa maksaa vaikka osa-aikasiivoojalle kolme tonnia kuussa, mutta "yhyy kun ahneuttaan eivät vain halua maksaa" :D Kuinka pihalla ihmiset ovatkaan! Ei mitään tajua siitä, että sen palkkarahankin pitää työnantajalle tulla jostain, eikä tajua varsinkaan siitä, kuinka paljon työnantajalle kaikkine sivukuluineen tulee maksamaan jonkun työntekijän kolmen tonnin palkka. Voin tässä nyt kertoa, että kaikkineen päivineen yksittäisen työntekijän kolmen tonnin kk-palkka maksaa työnantajalle noin 5000-6000€/kk. Mut turhaahan tämä on selittää, kun ei ole näillä tietyillä ihmisillä halua (eikä kykyäkään) ymmärtää asiaa muualta kuin omasta näkökulmastaan. Minäkin olisin siivooja heti, jos olisi kolmen donan palkka.
Mä en. Otan mieluummin vapaa-ajan joka kuukauden päivälle ja viidensadan tuet.
Joku kolmetonnia siivouksesta olisi sellainen summa että jos tarvitsisin jotain ravintoa suurempaa kipeästi, niin voisin harkita. Mutta aika kipeä saisin olla että menisin siivoomaan kolmesta tonnista.
Vihaan siivoomista.
Mä en. Otan mieluummin vapaa-ajan joka kuukauden päivälle ja viidensadan tuet.
Joku kolmetonnia siivouksesta olisi sellainen summa että jos tarvitsisin jotain ravintoa suurempaa kipeästi, niin voisin harkita. Mutta aika kipeä saisin olla että menisin siivoomaan kolmesta tonnista.
Vihaan siivoomista.
Etkö koe, että sinulla on mitään velvollisuuksia? Pelkkiä oikeuksia vain?
Jos saat palkkaa 3000 euroa, työnantaja on jo maksanut palkkasi lisäksi 1000 euroa sivukuluja- sitten sinä maksat siitä vielä lähes 1000 euroa veroja, niin hyvä kun saa puolet ns. työnantajan maksamasta rahasta käteen.
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy itse yrittäjäksi, niin voit maksaa niitä huippupalkkoja.
Just tämä. Täällä porukka itkee kun ei saa kolmeatonnia käteen, mutta jos joku ehdottaa yritämistä niin eihän se nyt sovi kun on niin epävarmaa, ei hermot kestä, kaikenlaisia ikäviä velvollisuuksia normaalin työn ulkopuolella ja mitä nyt vielä.
Jos ei oma pää kestä yrittämistä niin sitten on palkollinen ja otta sen palkan mitä yrittäjä pystyy maksamaan. Jos se palkka ei ole sopiva niin sitten voi alkaa treenata sitä osaamista jolla pystyy sittenkin toimimaan yrittäjänä ja laskuttamaan omista tunneistaan ihan mitä haluaa ja mitä joku niistä on valmis maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että suurin osa ihmisistä osaa laskea paljon asioita ja kustannusvaikutuksia eri portaissa joten ehkä se olet sinä joka halveksit ja väheksyt ihmisiä. Ja muuten tuo esimerkkisi on täyttä soopaa ja siihen löytyy laskureita netissä. Palkan sivukulut ovat nykyään noin 1,3-1,4 kertaa bruttopalkka joten älä viitsi valehdella. Nykyään katsos ihmiset pystyvät tarkastamaan kaiken mitä heille väitetään joten ei kannata ihan mitä tahansa suustaan tai näppäimistöltään päästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ryhdy itse yrittäjäksi, niin voit maksaa niitä huippupalkkoja.
Just tämä. Täällä porukka itkee kun ei saa kolmeatonnia käteen, mutta jos joku ehdottaa yritämistä niin eihän se nyt sovi kun on niin epävarmaa, ei hermot kestä, kaikenlaisia ikäviä velvollisuuksia normaalin työn ulkopuolella ja mitä nyt vielä.
Jos ei oma pää kestä yrittämistä niin sitten on palkollinen ja otta sen palkan mitä yrittäjä pystyy maksamaan. Jos se palkka ei ole sopiva niin sitten voi alkaa treenata sitä osaamista jolla pystyy sittenkin toimimaan yrittäjänä ja laskuttamaan omista tunneistaan ihan mitä haluaa ja mitä joku niistä on valmis maksamaan.
Ei se yrittäminen mitään rakettitiedettä ole. Jos on hyvä idea ja kunnon katteet niin jokainen ryhtyy siihen. On eri asia riittääkö aika yrittämiseen jos haluaa tehdä muutakin kuin pyörittää sitä kioskia. Suuremmissa yrityksissä osataan delegoida eikä omistajan tarvitse tehdä juuri mitään mutta pienissä yrittäjän aika menee tehokkaasti. Eikä sen yrittäjän kannata palkata ketään ennen kuin tuotot ovat kohdillaan joten turha täällä on kitistä. Jos laskukone pysyy kädessä niin jokainen voi laskea mitä maksaa ja paljonko jää käteen. Eikä siitäkään mitään tulisi jos jokainen alkaisi pienyrittäjäksi ja laskuttaisi toista yrittäjää. Siksi meillä on työntekijöitä koska se on edullisempi järjestelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ulkomailta tulisi työntekijöitä 1500 e/kk palkalla, olisiko se pois täällä jo olevilta? Osa-aikatyönä ehkä mutta millä logiikalla persut haluavat, että juuri ulkomailta tuleville pitäisi maksaa vähintään 3000 e/kk?
Että ne eläittäis itse perheensä. Ei noi yksin ole tulossa tänne.
Samalla perusteella voidaan vaatia että ihan kotimainen ihminen voisi elättää itsensä tuolla kyseisellä summalla.
-eri
Kotimainen ihminen on jo valmiiksi täällä, niin miksi tuoda toiselta puolelta maapalloa lisää ihmisiä tänne elätettäväksi. Sellainen, kun ei ole täällä, niin eipä ole sellasesta kulujakaan.
Kaupassa saa yleensä vain 20-30 työtuntia ja moni hakee lisäksi soviteltua päivärahaa tai asumistukea tai toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Ps on niin oikeassa tuosta palkkojen polkemisesta.Kuka elää 1300 e näin korkean elintason maassa.
Korkean elintason maa?
Meidän perheen nettotulot 8000€/kk, eikä voi sanoa että elettäisiin mitään korkeaa elintasoa...
Mietitäänpä, ap:
Kuvitellaan, että minulla on siivousfirma. Haluan olla hyvä työnantaja ja maksaa hyvää palkkaa, joten kymmenelle työntekijälleni maksan kaikille 3000 e/kk + sivukulut. Pelkät palkkauskustannukset ovat siis kuukaudessa noin 40 000 euroa.
Jotta voin maksaa teille palkkaa, pitää tietysti olla siivoustöitä.
Paikallinen iso yritys ostaa siivouspalvelut ja tietysti kilpailuttaa ne. Tässä ajatusleikissä tehtäviin tarvitaan kymmenen siivoojaa, joten teen tarjouksen, että minun yritykseni hoitaa siivouksen hintaan 60 000 euroa/kk (summat ovat nyt keksityt, koska en tiedä paljonko siivousalalla on kiinteitä ja juoksevia kuluja).
Kilpaileva siivousfirma maksaa työntekijöilleen vain 2000 e/kk bruttopalkkaa. Se tekee tarjouksen siivouksesta hintaan 40 000 euroa/kk.
Mitä luulet, kumman palveluntarjoajan se iso organisaatio valitsee hoitamaan hommat? Ja sama toistuu aivan kaikissa muissakin kilpailutuksissa: halvempi voittaa. Minä voin haluta maksaa sinulle 3000 euroa, mutta minulla ei tule olemaan tarjota sinulle töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja elää tukirottana kelapummina ja inisee Vauva-palstalla. Vtuttaa maksaa veroja kun ne menevät näille pummeille.
Suomen sosiaaliturvamenoista suurin osa eli 40% menee eläkeläisiin. Lisäksi maksetaan 30 miljardia työeläkkeitä eli 62,7 miljardia menee eläkeläisiin.
Linkki sosiaaliturvamenoihin
https://thl.fi/fi/tilastot-ja-data/tilastot-aiheittain/sosiaali-ja-terv…
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa saa yleensä vain 20-30 työtuntia ja moni hakee lisäksi soviteltua päivärahaa tai asumistukea tai toimeentulotukea.
Kumma juttu kun kaupat on auki melkein 24-7, silti palkataan ennemmin kymmenen osa-aikaista kuin vähemmän täysiaikaisia.
Vierailija kirjoitti:
Työnantajat tuhoaa suomen
Minulle sopisi sekin malli, että yritykset ostavat palvelunsa yrittäjiltä. Olen ollut yrittäjä ja myynyt osaamistani yrityksille, vaikka nyt olenkin kuukausipalkalla. Ap:kin voi laittaa pystyyn toiminimen vaikka heti tänään, maksaa muutaman kympin, ja sen jälkeen alkaa myydä siivouspalvelua yrityksille ja yksityisille juuri siihen hintaan, mitä itse pitää kohtuullisena.
Aika monet palveluthan on jo ulkoistettu, esim juuri siivous, eipä organisaatioissa enää juuri omia siivoojia ole. Eikä palkanlaskijoita eikä kirjanpitäjiä. Eikä lähettejä.
Jos työnantajat mielestäsi tuhoavat Suomen, niin oletettavasti olet itsekin yksityisyrittäjä, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma juttu kun kaupat on auki melkein 24-7, silti palkataan ennemmin kymmenen osa-aikaista kuin vähemmän täysiaikaisia.
Työvoimaa tarvitaan enemmän iltaisin ja viikonloppuisin.
Ei kai sentään? Olen kuullut, että persuissa on paljon yrittäjiä. Kyllä kai he jäävät ja työllistävät kunnon palkoilla kaikki suomalaiset.