Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison negatiivinen suhtautuminen lähes kaikkeen on alkanut tuntua sietämättömän raskaalta

Vierailija
25.05.2023 |

Enkä ole varma onko hän ollut tuollainen ennenkin ja olenko nyt itse vaan havahtunut, vai onko kyseessä uusi persoonallisuuden piirre. Olemme olleet naimisissa nyt kuusi vuotta, ja tuntuu etten kohta jaksa enää. Kirjaimellisesti kaikki kohtaamiset ja tapahtumat ovat puolisoni mielestä jollain lailla huonoja: myyjä on tietämätön, toiset autoilijat ei osaa ajaa, virastossa annetaan vääriä neuvoja. Ikinä en kuule mitään hyvää mistään, aina vaan valitusta ja päivittelyä miten ihmiset on typeriä, itsekkäitä, ahneita jne.

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Oletteko löytäneet keskusteluyhteyden tällaisen energiavampyyrin kanssa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko meillä sama puoliso?

Vierailija
2/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan molemmat tuollaisia :D Ja oikeastaasn nautitaan siitä valittamisesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jousimies?

Vierailija
4/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asia puheeksi, lähetä terapiaan tai ota ero. Ei kai tässä muuta neuvoa voi antaa?

Kavereina näistä ihmisistä on helppo päästä eroon. Puolisosta varmaan vähän vaikeampi

Vierailija
5/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sitä keskusteluyhteyttä sitten ole ollut vai onko se johonkin kadonnut?

Vierailija
6/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ero helpottaa ellei jaksa. Oikeassa on siinä että virastossa saatetaan joskus antaa vääriä neuvoja ja osa myyjistä ei tiedä asioista, voi olla uusia. Jos elät kuplassa et vain tiedosta sitä. Onko hänellä rattiraivo. Muiden haukkuminen liiaksi, voi olla raskasta kuultavaa. Ehkä hän haluaisi sujuvampaa ja toimivampaa.

Vierailija
7/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta ei ole. En voi edes vihjata mitään sen suuntaista että tämä tuntuu raskaalta, puoliso suuttuu heti ja häipyy jonnekin mököttämään. 

Parastahan tässä on se että mies on aiemmin itse pyytänyt minua olemaan puhumatta niin paljon työpaikan ikävistä asioista, jonka sitten lopetinkin. Eli tuntuu itse kyllä ymmärtävän mistä tässä fiiliksessä on kyse, mutta ei salli minulle samaa? AP

Vierailija
8/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko niin että olet jo hyödyntänyt tarpeeksi ja siksi alkaa toisen olemassaolo häiritsemään?

Vierailija
9/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana huomasin, että tuo on etenkin vanhojen miesten ongelma.

Olen valitettavasti huomannut samoja piirteitä myös itsessäni ikääntyessäni. Nuorempana ei joko tiennyt tai välittänyt. Nykyisin ärsyttää aina vain enemmän, kun esimerkiksi asiakkaat luulevat enemmän kuin tietävät. 

Nuorena uskottelin itselleni, että kärsivällisyys kasvaa iän ja elämänkokemuksen myötä. Ei valitettavasti kasva.

Vierailija
10/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ero helpottaa ellei jaksa. Oikeassa on siinä että virastossa saatetaan joskus antaa vääriä neuvoja ja osa myyjistä ei tiedä asioista, voi olla uusia. Jos elät kuplassa et vain tiedosta sitä. Onko hänellä rattiraivo. Muiden haukkuminen liiaksi, voi olla raskasta kuultavaa. Ehkä hän haluaisi sujuvampaa ja toimivampaa.

Tietty kaikkea ikävää tapahtuu ja useinkin, sitä en kiellä. Mutta kun nämä ovat oikeasti ainoat puheenaiheet. Ikinä ei puolikasta sanaa mistään hyvästä kohtaamisesta. AP

Vierailija
11/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kaikesta valittaminenkin keskustelua. Mua taas häiritsee päinvastaiset, joiden mielestä hautajaisissakaan ei saa olla apealla naamalla.

Vierailija
12/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta ei ole. En voi edes vihjata mitään sen suuntaista että tämä tuntuu raskaalta, puoliso suuttuu heti ja häipyy jonnekin mököttämään. 

Parastahan tässä on se että mies on aiemmin itse pyytänyt minua olemaan puhumatta niin paljon työpaikan ikävistä asioista, jonka sitten lopetinkin. Eli tuntuu itse kyllä ymmärtävän mistä tässä fiiliksessä on kyse, mutta ei salli minulle samaa? AP

Vaikea sitä on alkaa 6 vuoden jälkeen keskustelemaan. Keskusteluyhteys olisi ihan alusta saakka. Etenkin jos tuntuu siltä että toinen yrittää rajoittaa sitä.mistä voi puha mistä ei miettisin kyllä onko suhteessa mitään järkeä.

Vierailija
13/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena parina tuo oli avovaimon käyttäytymistä. Oli jotenkin masentavaa kun tuli töistä kotiin ja ajattelin että pääsee oman kullan luo niin toinen tulee eteiseen vastaan vittuuntunut ilme päällä. Yhdestäkään asiasta ei voinut keskustella ettei tullut avokin suunnalta vittuilua. Ei sitä jaksanut.

Luterilainen kotikasvatus yhdistettynä luonteeseen on varmaan se syy.

Vierailija
14/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on taustalla joku isompi turhautuminen tai ahdistus, mitä ei saa sanotuksi tai voi sanoa? Purkautuu sitten väninänä muista asioista. Onko sillä menny muuten ihan hyvin elämässä?

Vierailija
15/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se varmaan raskasta. Kauhea sanoa, mutta etenkin työpäivän jälkeen tulee usein oltua pahalla päällä, kun asiat eivät tunnu sujuvan, ja jotenkin sitä tarvitsisi purkaa.

Mutta ei tuossa voi muuta kuin kysyä suoraan, että eikö MIKÄÄN ole hyvin ja keksitkö mistään mitään hyvää tai kivaa sanottavaa.

Jos ei keksi, niin kuulostaa masennukselta.

Vierailija
16/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota asia puheeksi, lähetä terapiaan tai ota ero. Ei kai tässä muuta neuvoa voi antaa?

Kavereina näistä ihmisistä on helppo päästä eroon. Puolisosta varmaan vähän vaikeampi

Vauvapalstalla pitkälti näin. Kolmessa neuvossa on vieläpä kaksi liikaa.

Vierailija
17/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko jousimies?

Jousimiehet ei jaksa valittajia joten ei voi olla jousimies.

Vierailija
18/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan raskasta. Kauhea sanoa, mutta etenkin työpäivän jälkeen tulee usein oltua pahalla päällä, kun asiat eivät tunnu sujuvan, ja jotenkin sitä tarvitsisi purkaa.

Mutta ei tuossa voi muuta kuin kysyä suoraan, että eikö MIKÄÄN ole hyvin ja keksitkö mistään mitään hyvää tai kivaa sanottavaa.

Jos ei keksi, niin kuulostaa masennukselta.

Sinä tuskin kuitenkaan kiellät puolisoasi puhumasta oman elämänsä ikävistä asioista ja vaadit häntä sen sijaan kuuntelemaan loputonta valitusvirttäsi?

Vierailija
19/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan kertomuksia kun lukee niin ihmettelee, miten voi nykyajan parisuhteet olla noin epävarmoja.

Vierailija
20/28 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh, en jaksaisi kuukauttakaan tuollaista ankeuttajaa. Ois tässä itselläkin vähän hitosti valittamisen aihetta, ja välillä valitankin kun on aihetta mutta en nyt sentään herranjestas ole tuollainen ilmansaastuttaja. Kuullostaa siltä ettei mies kykene ottamaan vastuuta tunteistaan ja käsittelemään niitä terveellä tavalla ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi