Lähettäisittekö ylioppilaslahjan (rahakuoren) vaikka teitä ei ole kutsuttu sukulaislapsen juhliin?
Miehen siskontyttö pääsee ylioppilaaksi, mutta ei ole kutsunut ylioppilasjuhliin. Asumme 500 km päässä, joten emme melko varmasti olisi menossakaan, mutta mielestäni on hyvää käytöstä lähettää edes kutsu. Mies sanoo, että lähetetään rahakuori siltikin tytölle, mutta itse en ole oikein samaa mieltä.
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tule kutsua, en lähetä mitään lahjaa, korkeintaan lähetän onnitteluviestin. Jos kutsutaan ja en pääse paikalle, muistat kyllä tällaisessa tapauksessa lahjalla. En ehkä niin suurella kuin jos menisin paikan päälle, mutta muistan kuitenkin. Ehkä joku 30-50 euroa?
Smoilla linjoilla.
Jos mies haluaa muistaa siskontyttö niin en kyllä keksi miksi minun pitäisi siihen puuttua saati avautua asiasta av:lle. Mies on ihan vapaa päättämään asian ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan on nuorella mobile pay.
Laita, jos haluat. Ei yo juhliin kutsuta. Sinne mennään
Kyllä kutsutaan. Mistä juhlan järjestäjät muuten tietäisivät varata oikean määrän tarjoiluja.
Aina on kutsu tullut.
Ei postiin voi luottaa. Suoraan tilille kannattaa laittaa.
Mutta miksei teitä ole kutsuttu?
No kyllä minä sisaruksen lasta, lähisukulaistani, muistaisin aina !
Minusta olisi outoa, että ei olisi kutsuttu noin läheisen sukulaisen juhliin, jos juhlat kuitenkin on. Onko teidän väleissä jotain vikaa? Vai onko tässä ajateltu, että ette kuitenkaan tule pitkän matkan takia ja siksi jätetty kutsumatta (itse en tekisi näin vaan jättäisin päätöksen teon vieraille itselleen)?
Lähtökohtaisesti siskon tyttöä muistaisin lahjalla. Jos teidän väleissä on jotain vikaa ja teitä ei ole kutsuttu, koska nimenomaan ei haluta teitä paikalle, niin en varmastikaan muistaisi. Jos syy on tuo pitkä matka ja jotenkin sen takia jätetty kutsumatta, muistaisin kyllä. Varmaanhan näette kesällä jossain vaiheessa ja voisitte silloin muistaa häntä?
Saako postitse nykyisin lähettää rahaa? Eikös se ainakin ennen ollut kielletty?