Naapuri sekoilee öisin tontillamme
Asutaan vanhalla omakotitaloalueella. Tontit ovat pieniä ja talot noin 4-5m päässä rajasta.
Nähtiin etänä turvakameroista miten naapurissa vuokralla asuva mies ja joku nainen ( ?) ovat kulkeneet törkeästi aamuyöllä klo 12-03 välillä tontillemme ja sen kautta kadulle. Välillä ma-ti välisenä yönä mies on tuonut jonkun naisen useamman kerran öisin porttimme eteen josta nainen on hiippaillut ikään kuin salaa tonttimme ja istutusalueemme kautta naapuritalon takaovelle samalla kun mies on ajanut autonsa pihaan. En tiedä onko tuo nainen naapurin vaimo vai joku salarakas.
Pettääkö mies vaimoaan ja yrittääkö tuoda jotain naista vähemmän huomiota herättävästi taloon vai ovatko nämä jotain huumekauppiaita ?
Miten nämä urpot eivät tajua joutuvansa suoraan meidän turvakameroihin kun tunkeutuvat tontillemme ?
Jos tarkoitus on tehdä jotain salassa niin aika täydellisesti tuo on epäonnistunut kun pilvipalveluun on tallentunut videotallenteita on joka sekunnista minkä ovat tontillamme viettäneet.
Viimeyönä tämä mies jopa pyöräili takapihaltaan tontillemme pensasaidan läpi ja sieltä kadulle.
Olemme nyt hankkimassa sähköaitaa ja suurimpia mahdollisia piikikkäitä ruusupensaita rajalle. Katsotaan pitävätkö nämä kutsumattomat vieraat poissa.
Muita ideoita ?
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
miksi näitä samoja aloituksia on täällä päivittäin?
Siksi että aiempi poistettiin ja ongelma on edelleen olemassa.
Tämä naapuri sekoili viime yönäkin tontillamme.
Mies kiehuu raiviosta ja yritämme keksiä miten tämän nyt kylmänviileästi saisi ratkaistua niin ettei joudu itse sotkeetumaan mihinkään huumehörhöihin tai mielenterveyspotilaisiin.
Suosittelen kyllä muillekin turvakameroita.
Minun näkemykseni mukaan on ihan kaksi eri asiaa, näkyykö salarakas naapurin vai omassa turvakameran kuvassa. Onhan teillä muuten asianmukaiset merkinnät tonttinne rajoilla paikalla olevista turvakameroista? Ei kai ne vaan kuvaa laittomasti naapurinne takaovellekin? Vai valvotteko sittenki ihan itse öiseen aikaan?
Vierailija kirjoitti:
Soitat poliisit paikalle jos teidän pihalla on sinne kuulumattomia ihmisiä !
Mistä numerosta poliisin voi soittaa paikalle milloin vain millä tahansa verukkeella? Aika hyvä palvelu!
Nyt oli kyllä todella huono, mutta kyllähän tämänkin näköjään mammat uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Minun näkemykseni mukaan on ihan kaksi eri asiaa, näkyykö salarakas naapurin vai omassa turvakameran kuvassa. Onhan teillä muuten asianmukaiset merkinnät tonttinne rajoilla paikalla olevista turvakameroista? Ei kai ne vaan kuvaa laittomasti naapurinne takaovellekin? Vai valvotteko sittenki ihan itse öiseen aikaan?
On merkinnät portissa turvakameroista. Ja omaa pihaa valvotaan.
Tuossa tilanteessa alkaisin vonkaamaan naispuoliselta pääsyä jälkiliukkaille.
Vierailija kirjoitti:
Hanki kaksi isoa koiraa pihalle vartioimaan. Ei varmasti enää oleksi siellä.
Oikein kaksin kappalein. Ei tällaista edes läpällä, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asutaan osa aika myös muualla. En ole aina tuossa talossa. Siksi valvotaan kameroilla etänä.
Tosin meillä on kamerat molemmissa kodeissa.Vedä pari-kolme tiukkaa jekkulankaa pihasi poikki strategisiin paikkoihin! Rautalankaahan sinulla on?
Viesti menee kyllä perille, kun pariskunta käy pimeällä pihalla pari kertaa turvallaan - eikä maksa mitään!
Jekkulangan päät voi kiinnittää vahvoihin kiinteisiin esineisiin tai vaihtoehtoisesti toisen pään johonkin hyvän äänisignaalin antavaan kohteeseen, putoavaan, kivillä täytettyyn peltiämpäriin tai seinää vasten nojallaan olevaan kattopellinpalaan tms.
Isutettiin piikikkäitä ruusuja aidan rakoihin ja erilaisia lankoja on vedetty myös.
Viime yö oli vähän rauhallisempi.
Olisikohan viesti mennyt perille ?
Jotain huumeväkeä, piilottelevat ehkä kamojaan sinun tontillasi jotta heiltä ei löydy mitään jos poliisi ratsaa. Mies on varmaan huomannut että talossa ei hirveästi oleskella.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on valvontakamerat mutta et kuitenkaan tee asialle mitään vaikka siellä näkyy asiatonta oleskelua tontillanne. Mielenkiintoista.
Tuskin on edes ilmoitettu lain vaatimalla tavalla.
Sähköaita ja ruusupensaat. Anna mun kaikki kestää. Mikset hommaa vaan vahtikoiraa omalle pihalle?
Printtaa kuvat ja lähetä ne anoanyymisti postissa naapurin vaimolle.
Yllätä heidät yöjalassa säntäämällä ulos ja huutamalla: HOI NAAPURI!!
Vierailija kirjoitti:
Sähköaita ja ruusupensaat. Anna mun kaikki kestää. Mikset hommaa vaan vahtikoiraa omalle pihalle?
Enemmän vaivaa koirasta on kuin aidasta ja parista puskasta.
Ihmettelen kyllä tämmöistä sähköaitaa. Eikö se anna sitten jäniksille, linnuille ja siileille ja muille viattomille luontokappaleille sähköiskuja?
Tämähän on jännä mysteeri. Itse vähän vakoilisin heitä, että saisin tietää mistä kyse. Sitten asentaisin liikkeestä syttyvät valot.
Vierailija kirjoitti:
Mies on tatuoitu ja tämä öisin tontilla sekoileva nainen joka yrittää hiipiä naapuritaloon salaa takaovesta on vähän sellainen white trash tyylinen. Suttuiset hiukset, juurikasvua, huono ryhti, legginsit ja lenkkarit.
Aila hyvä kamera sulla, kun yölläkin näkyy se juurikasvu.🥱
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on jännä mysteeri. Itse vähän vakoilisin heitä, että saisin tietää mistä kyse. Sitten asentaisin liikkeestä syttyvät valot.
Asiaa tutkimalla on selvinnyt että mistään salarakkaasta tai rakastajattaresta ei ole kyse.
Mies siis tuo vaimoaan tai avopuolisoaa aamuöisin autolla meidän portille.
Nainen kävelee meidän pihan kautta pensasaidan läpi talon päätyovelle ja mies ajaa samalla auton normaalisti omaan pihaan ?
JA tätä tapahtuu tunnin välein klo 10-03 aamuyöllä.
Välillä nainen kävelee aamuyöllä talon takaovesta ulos suoraan aidan läpi meidän tontille josta kävelee jonnekin.
Voiko olla kyse jostain varastetusta tavarasta tai huumekaupasta.
Toisaalta pariskunta ei mitenkään näytä ansaitsevan paljoa. Eivät ainakaan elvistele jos rahaa on rikoksilla tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on tatuoitu ja tämä öisin tontilla sekoileva nainen joka yrittää hiipiä naapuritaloon salaa takaovesta on vähän sellainen white trash tyylinen. Suttuiset hiukset, juurikasvua, huono ryhti, legginsit ja lenkkarit.
Aila hyvä kamera sulla, kun yölläkin näkyy se juurikasvu.🥱
Sisäänkäyntipihalla on valot yöllä. Ne on ajastettu ja säädettävissä etänä.
Meillä on ja on ollut aika monenlaisia kameroita.
Tämä viimeisin kamerasarja on ostettu netistä. Mies niitä ostelee en muista merkkiä. Eiväthän nämä ( miehen mukaan) edes maksa paljoa. Ehkä 400e
Mutta isolla tietokoneruudulla kameratallenteesta kyllä erottaa oikein hyvin että naisen hiukset ovat juuresta tummemmat, kasvonpiirteet ja lenkkareiden merkkikin näkyy.
Olen jo tunnistanut naisen naapurissa asuvaksi. Muilta naapureilta sain jo nimenkin ja pääsin tutkimaan ladyn facebook-sivua.
Enää pitäisi ymmärtää, miksi tämä ihminen hortoilee miehensä kanssa aamuöisin meidän pihalla ja vieläpä useamman kerran yössä n. tunnin tai puolentunnin välein.
Kiitos. Tuo äänisignaali oli mielenkiintoinen idea.
Ja jekkulankakin.