Tiesin etukäteen, että HSL:n talous menee kuralle, kun johtaminen on surkeaa ja hintapolitiikka sekä lipunmyynti ovat pilattu
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5948472
Tässä se nyt nähdään mihin huono johtaminen ja vääränlainen hintapolitiikka johtaa. Yritin vinkata HSL:lle jo vuosia sitten, että puuttukaa nyt hyvänen aika tähän järjettömään lippujen hinnoitteluun ja vyöhykepelleilyyn ja lisätkää niitä lipunmyyntipisteitä, jotta turistien ei tarvitse kysellä, mistä saa lippuja. Myös erittäin typerä veto oli poistaa asiakkailta mahdollisuus ostaa lippuja tiettyyn päivämäärään asti eli HSL pakottaa tällä hetkellä joustamattomasti 14, 30 tai 60 päivän paketteihin. HSL myös lopetti ahneudessaan yhteistyön R-kioskien kanssa poistamalla kioskeilta katteen, joten nyt R-kioskit ovat joutuneet itse lisäämään oman katteen HSL.n lippuhintoihin ja tämä on laskenut lipunmyyntiä luonnollisesti. HSL:n lippuja ei kulkuvälineistä enää saa, mikä kertoo myös lyhytnäköisyydestä ja huonosta johtamisesta.
Aiheesta oli täälläkin keskustelua, mutta HSL:ssä on mennyt yhä vain typerämpään suuntaan. Linjastojen muuttaminen ja lippujen hintojen nostaminen on johtanut käyttäjäkunnan vähentymiseen ja tämä oli päivän selviö, että näin tulee käymään. Pitäsköhän HSL:n johdossa ottaa vähitellen se peili käteen. Vaihtoon!
Kommentit (4)
Siis MITEN Suomessa johtaminen voi olla tätä tasoa? IHAN KAIKKI PASKOTAAN.
itse en käytä enää pääkaupunkiseudulla julkisia, jos ei asu ratojen (juna, metro) vieressä ovat matka-ajat mielettömiä been there done that
Minulle HSL teki palveluksen, kun lyhyiden matkojen lippujen hinta nostettiin taivaisiin. Ennen saatoin laiskuuttani ostaa lipun taittaakseni muutaman pysäkin ratikalla, mutta nykyään kävelen nuokin.
Valitettavasti samalla on käynyt niin, että autosta on tullut paljon kilpailukykyisempi kuin ennen. Nyt kun auto tuossa tien poskessa nököttää, niin sillä kannattaa omat viiden kilometrin matkani yleensä ajaa.
Joo ei noilla lippuhinnoilla ole enää varaa matkustaa.