Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko avokärkisten juhlasandaalien kanssa käyttää sukkahousuja (häät)?

Vierailija
24.05.2023 |

Näyttääkö hölmöltä jos varpaat ovat sukkahousujen peittämät?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla on varmasti Suomen konservatiivisimmat pukeutujat. Milloin on pakko käyttää sukkahousuja tai ei saa pukeutua mustaan. Itse olen ollut useissa todella helteisissä kesähäissä ja todellakin silloin sandaaleissa ja ilman sukkiksia.

Vierailija
22/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukkahousut, joissa ei ole sitä kärkivahviketta. Ovat suht huomaamattomat sandaalien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai nyt kesällä juhliin mennään sandaaleissa, kesä on kuitenkin kesä. Jos olen varannut kesäjuhliin asuun sopivat sandaalit, niin en niitä ala vaihtamaan toisiin kenkiin jos on viileä sää. 😆

Jospa muu juhlava ja laadukas kevyt pukeutuminen ja kauniisti laitetut varpaat hyvittäisi puuttuvaa vanhaa virallista pukukoodia? 

Vierailija
24/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten varpaat ovat yleensä tosi rumat. En haluaisi omiin juhliini ketään varvasvälihiivaansa levittelemään. Sukat jalkaan olkoon kengät millaiset tahansa.

Vierailija
25/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten varpaat ovat yleensä tosi rumat. En haluaisi omiin juhliini ketään varvasvälihiivaansa levittelemään. Sukat jalkaan olkoon kengät millaiset tahansa.

Yleensä? Minusta useimmilla ihan siistit. Juhliin yleensä vielä laitetaan oikein viimeisen päälle eli on todennäköisesti nätit kynsilakat ja kaikki, jos varpaat näkyvät.

Vierailija
26/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukat sopivat hienosti avokärkisten sandaalien kanssa sama koskee arvokkaiden kanssa.

Vierailija
27/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa. Mä oon laittanut. Ei varpaita pidä näyttää.

Vierailija
28/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo moka jos noin meinaat.

Vierailija
29/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laittaa jos ovat sandaaleihin tarkoitetut sukkahousut. Toki umpikärkiset kengät ovat etiketin mukaiset. Ylipäänsä juhliin ei mennä sääret paljaina.

Mutta sääret muuttuvat epäpaljaiksi, kun niihin laittaa henkäyksenohuet 8 denierin sukkahousut :D Minä en laita sukkahousuja, kun en huomaa mitään eroa jaloissani oli ne päällä tai ei.

Vierailija
30/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos juhlapäivä on kylmä, niin todellakin voi. Jos jonkun napaa kaivelee, niin antaa hänen paheksua ja rypeä omassa erinomaisuudessaan. 🤣

Kuka ylipäänsä laittaa kylmällä säällä sandaalit?

No talvella ehkä ei kannata, mutta ei kesällä ole sellaista säätä ettei voisi sandaaleja käyttää. Kuljen sandaaleissa koko kesän, minusta se on ihan normi.

Vierailija
31/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei juhliin kuulu mitkään sandaalit, ei naisella eikä miehellä. Et sä töihinkään mitään sandaaleja laita joten miksi sä vielä arvokkaampaan tapahtumaan eli juhliin laittaisit? Jotain käytöstapoja voisi olla.

Avokkaat ja sukkahousut/stay-upit jalkoihin. 

Nyt on kyllä erikoista settiä. Vai ei töissäkään käytettäisi sandaaleja...

Avokkaat ovat minusta aika vanhanaikaisia, sandaalit modernimpia.

Olen laittanut sandaalien kanssa sukkahousutkin. Muotikuvissa näkee jopa mustia paksuja sukkahousuja sandaaleissa.

Sitä paitsi jos jollakulla on aikaa ja kiinnostusta tarkkailla ihmisten sukkahousuja ja sandaaleita juhlissa ja paheksua niitä, niin hänellä on se ongelma, ei muilla.

T. Akateeminen Hki

Vierailija
32/43 |
25.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti arkisin pukeudun lekkinkseihin ja lyhyeen hameeseen sekä värikkäisiin villasukkiin käytän puukenkiä.

Vierailija
33/43 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärkivahvikkeettomat ihonväriset sukkahousut tai stayupit . Noin 15 den hyvät, kylmemmällä 20 den

Vierailija
34/43 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

sandaalit tarkoitti varmaankin sandalettia. korolliset sandaalit, tuskin mitkään rantasandaalit !

Vierailija
35/43 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei juhliin kuulu mitkään sandaalit, ei naisella eikä miehellä. Et sä töihinkään mitään sandaaleja laita joten miksi sä vielä arvokkaampaan tapahtumaan eli juhliin laittaisit? Jotain käytöstapoja voisi olla.

Avokkaat ja sukkahousut/stay-upit jalkoihin. 

Nyt on kyllä erikoista settiä. Vai ei töissäkään käytettäisi sandaaleja...

Avokkaat ovat minusta aika vanhanaikaisia, sandaalit modernimpia.

Olen laittanut sandaalien kanssa sukkahousutkin. Muotikuvissa näkee jopa mustia paksuja sukkahousuja sandaaleissa.

Sitä paitsi jos jollakulla on aikaa ja kiinnostusta tarkkailla ihmisten sukkahousuja ja sandaaleita juhlissa ja paheksua niitä, niin hänellä on se ongelma, ei muilla.

T. Akateeminen Hki

Häät on yleensä juhlatilaisuus ja paljaat sääret loukkaa juhlan arvokkuutta. Eikä sitä sukkahousuttomuutta tarvitse erityisesti tarkkailla... sen vain huomaa, kun muut ovat pukeutuneet juhlatilaisuuteen ja yksi tahvo pukeutuu aivan kuin olisi viettämässä rentoa lomapäivää.

Kun toiset käyttävät aika paljon rahaa häiden järjestämiseen ja niihin osallistumiseen, niin yleensä häävieras kunnioittaa hääparia ja muita häävieraita asiallisella pukeutumisella. Toki hääpari voi itse määritellä vapaamuotoisemmatkin häät esim. Meghan ja Harry, joilla oli miljoonahäät ilman sukkahousuja.

Vierailija
36/43 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tod.!!

Vierailija
37/43 |
24.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten pukeutusmisohjeet muuttuvat. Äitini oli muotisuunnittelija ja muistutti minua jatkuvasti, että mihinkään juhlaan ei mennä ilman sukkahousuja. Sandaalien kanssakin piti olla ilman terävahvikkeita olevat sandaalisukkahousut. Nykyään taas ajatellaan päinvastoin. Itseäni ällöttää nähdä paljaita varpaita kun urheilijoiden äitinä tiedän, että niin tytöillä kuin pojillakin voi olla vaikka mitä sientä ja känsää jaloissaan. Eihän ne toki ilman kautta tartu, mutta silti. Jos olette ilman sukkia niin pitäkää sitten ne kengät jalassanne sisälläkin.

Vierailija
38/43 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi käyttää ,kunhan on kärkivahvikkeettomat. Minua ei haittaa, onko jollakin sukkahousut vai ei.

Itse kyllä käytän aina sukkahousuja, eihän ohuita sukkahousuja edes huomaa mutta itse tykkään käyttää.

Vierailija
39/43 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan nähnyt sukkahousujen käytössä mitään ongelmaa avokärkisten sandaalienkaan kanssa. Juhlatilaisuuksissa ei paljaissa säärissä tai varpaissa minusta ole mitään tyylikästä, sanoivatpa muotigurut mitä hyvänsä.

Ja näyttää minusta muutenkin siltä, että sukkahousujen käytöstä sandaalien kanssa on tullut ihan yleensäkin hyväksyttyä ja suosittua. Aika paljon sellaista näkee uusimmissa muotilehdissäkin.

Vierailija
40/43 |
26.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse sellaiset sukkahousut, joissa ei ole paksut varvas- ja kantavahvikkeet, niin ovat lähes huomaamattomat, mutta ei sellaisia, kuin edellä mainostettiin eli kärjessä kaksi reikää, toinen ukkovarpaalle ja toinen muille. Täytyy näyttää todella omituisilta. Eikös se jutun juoni ollutkin, saako varpaat peittää sandaaleissa vai ei. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi