Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyväpalkkaisia palkitaan isommilla työttömyyskorvauksillä ?

Arvostetaan enemmän työttömiä
24.05.2023 |

Miksi Wolt-kuskin pitää pyytää asumistukea palkkansa päälle työstään missä kuljettaa ruokaa työttömälle insinöörille, joka saa ansiosidonnaisena tekemättä mitään enemmän kuin wolt-kuski työstään saa?
Miksii?
Eikö työntekoa enää arvosteta?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnainen on vakuutuksen kaltainen. Siitä maksetaan ihan itse. Se ei ole siis automaattisesti kaikilla.

Vierailija
22/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkitaan ahkerasta verojen maksusta

Jokainen maksaisi ahkerasti veroja, jos työstä saisi kunnon palkkaa.

Kyllä siitä paremmasta palkasta lohkaistaan kunnon siivu teidän työttömien ja pienipalkkaisten hyväksi. Käteenjäävä ero ei ole suuri. Joten jos ärsyttää se summa mikä jää käteen, mieti sitä jolla jää lähestulkoon saman verran vaikka opiskeli kaksi kertaa pidemmälle.

Kenen rahoilla opiskelit vuosikausia? Kysynpähän vaan.

Ei ainakaan sinun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais opiskella ja mennä hyvään duuniin niin työstä maksetaankin.

Jokaiselle ansionsa mukaan.

Tarkoitat kait että kannattaa opiskella ja sitten alkaa työttömäksi ja tehdä aina vähän töitä, että saa enemmän kuin matalapalkka-alan duunarit saa ylitöineen.

Kannattaa olla työtön. Sitä tarkoitat ja että työnteko ei kannata.

Se on nouseva trendi ollut jo pitkään.

Vierailija
24/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siitä paremmasta palkasta lohkaistaan kunnon siivu teidän työttömien ja pienipalkkaisten hyväksi. Käteenjäävä ero ei ole suuri. Joten jos ärsyttää se summa mikä jää käteen, mieti sitä jolla jää lähestulkoon saman verran vaikka opiskeli kaksi kertaa pidemmälle.

Ei ainakaan sinun

Opiskelit mun rahoilla ja se kelle vastasit myös.

Maksan teikäläisten elämän että voitte räkiä kattoon, kun Wolt-kuskin työ ei nappaa.

Saatanan lusmut. Kaivelette vain napojanne ja näppäilette sormianne pesemättä tänne nettiin haisevaa loisläppäänne.

Vierailija
25/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnainen on vakuutuksen kaltainen. Siitä maksetaan ihan itse. Se ei ole siis automaattisesti kaikilla.

Vakuutus joka tekee muiden työstä mitättömän. Hieno tosiaan kun on monta sataa euroa tai jopa tonnin suurempi kuin wolt-kuskin tai siivoojan palkka.

Vakuutus johon Suomella on varaa. Kannattaisi lanseerata sama vakuutus muualle maailman.

Sponsored by Suomi.

Tällä me tienataan ja kyllä me maksetaan työttömille tekemättömyydestä "määräaikaisesti", joten ei paha juttu.

Vierailija
26/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse maksan liitolle vuodessa korkeimman tuloluokan maksuja. Ja olen maksanut niitä jo yli 30 vuotta. Plus että maksan veroja kolmanneksen palkkatulosta.

Ja ap on sitä mieltä että jos jostain syystä jäisin ilman työtä niin en olisi oikeutettu myös suurempaan ansiosidonnaiseen?

Vierailija
27/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan antamalla lainalla. Verorahoilla investoimalla. Kohdallani investointi tuottaa yhteiskunnalle voittoa.

Vierailija
28/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan, että lyhennetään ansiosidonnaisen kestoa, niin voitaisiin isoimmat ansiosidonnaiset tuet leikata siten, että kaikki saavat suht saman verran sitä. Eikö ihmiset muista, että ansiosidonnaisen pituutta on jo leikattu.

Kyllä Anssin suuruudessa on jo raju leikkuri. Paras korvaus on niillä, joilla ei ole ollut ansioita yhtään. Itse saan 4000€ palkasta nettona 1100-1250€ ansiosidonnaista. En saa asumistukea tai mitään muutakaan tukea. Elatusmaksut 290€ menee tuostakin.

Vierailija
29/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No itse maksan liitolle vuodessa korkeimman tuloluokan maksuja. Ja olen maksanut niitä jo yli 30 vuotta. Plus että maksan veroja kolmanneksen palkkatulosta.

Ja ap on sitä mieltä että jos jostain syystä jäisin ilman työtä niin en olisi oikeutettu myös suurempaan ansiosidonnaiseen?

Jokaiselle riittää se normaali 500e kk ja asumistuki.

Työttömyydestä ei tarvitse palkita erikseen.

Säästöt on sitä varten ja palkkoihin ei tarvitse puuttua.

Työttömät samalle viivalle. Paras työtön on se joka löytää töitä.

Vierailija
30/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle riittää se normaali 500e kk ja asumistuki.

Työttömyydestä ei tarvitse palkita erikseen.

Säästöt on sitä varten ja palkkoihin ei tarvitse puuttua.

Työttömät samalle viivalle. Paras työtön on se joka löytää töitä.

Ihan sama. Vastaavasti tuon muiden ansiosidonnaisen maksuun menevä osuus vähemmäksi veroista silloin kun on itse töissä. Säästää sen osuuden itse omaksi ansiosidonnaisekseen.

Vierailija
31/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempituloiset ovat todellisuudessa harvoin pitkään työttöminä ja maksavat suurimman osan veroista ja työttömyysvakuutusmaksuista, joilla pienempituloisten turvaetuuksia, toimeentulotukea ja peruspalveluja maksetaan.

Ilman parempitulosia veronmaksajia ei olisi tällaista sosiaaliturvaa ja palveluita (koulu, päivähoito, terveydenhuolto, sosiaalihuolto, perusturva), joka meillä Suomessa on.

Ansiosidonnainen työttömyysturva takaa lyhytaikaisesti turvan muutosvaiheessa. Kyllä ne parempituloisetkin tippuvat peruspäivärahalle ja työmarkkinatuelle, jos työttömyys pitkittyy.

Itse olen keskituloinen ja olen kyllä sitä mieltä, että ansiosidonnaisen päivärahan määrään voisi tehdä tiukemmat ylärajat ja ansiosidonnaisen pituutta voisi lyhentää.

Vierailija
32/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais opiskella ja mennä hyvään duuniin niin työstä maksetaankin.

Jokaiselle ansionsa mukaan.

Suomessa on paljon opiskelleita ja kaikille ei ole hyväpalkkaisia työpaikkoja. Sama pätee koko Eurooppaan.

Ihmiset on kouluttautuneet yli.

Ja sun mielestä kenenkään ei tarvitse tehdä matalapalkka-alan hommia, koska ihmiset on ylivoimaisesti liian kouluttautuneita ja eivät voi liata käsiään.

Kukas ne työt sitten tekee ja kai me pärjätään hyvin ilman tiettyjä aloja sitten...

Vierailija
33/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työssäkäyvät maksavat "vakuutusta", mutta vain kassaan kuuluvat voivat saada sieltä rahaa

Vierailija
34/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenmoisia selityksiä sille että wolt-kuski polkee otsa hiessä ja kainalot märkinä useita kaloreita sen takia, että työtön insinööri saisi syödä hyvin ansiosidonnaisellaan, joka on rutkasti muhkeampi kuin hänelle kuljettavan ihmisen kuukauden palkka koskaan on.

Selityksiä löytyy että tämä työtä tekemätön ihminen on ansainnut leveämmän elannon kuin tekevä ihminen.

Ei mene kyllä normaalin järjen hyväksymille rajoille sitten millään. Asiaa voi pyöritellä ja kaarrella valheellisesti, mutta irvokkaan asetelman oletus on että työnteko ei kannata aina.

Vierailija
35/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokkaerot kirjoitti:

Kaikenmoisia selityksiä sille että wolt-kuski polkee otsa hiessä ja kainalot märkinä useita kaloreita sen takia, että työtön insinööri saisi syödä hyvin ansiosidonnaisellaan, joka on rutkasti muhkeampi kuin hänelle kuljettavan ihmisen kuukauden palkka koskaan on.

Selityksiä löytyy että tämä työtä tekemätön ihminen on ansainnut leveämmän elannon kuin tekevä ihminen.

Ei mene kyllä normaalin järjen hyväksymille rajoille sitten millään. Asiaa voi pyöritellä ja kaarrella valheellisesti, mutta irvokkaan asetelman oletus on että työnteko ei kannata aina.

Startup pöhinöissä luotujen alustatalous orjien vertaaminen insinöörin ansiosidonnaiseen on melkoista perseilyä jo sekin.

Vierailija
36/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalia luokkaeroja meillä on tosiaan. Insinööri on tyypillinen kalpea länsimainen möhömahainen jörö mies.

Vierailija
37/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukien pitäisi olla tasasumma kaikille. Eli saman saisi asui sitten teltassa tai kalasatamassa.

Vierailija
38/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös nämä Wolt pienyrittäjät tienaa hurjia summia, näin olen lehdistä lukenut?

Verot ym. yrittäjän maksutkin hoidellaan ihan niin kuin pitääkin ja siinä sivussa saatetaan nostaa vielä työttömyys korvauksetkin, asumistuesta puhumattakaan.

Vierailija
39/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös nämä Wolt pienyrittäjät tienaa hurjia summia, näin olen lehdistä lukenut?

Verot ym. yrittäjän maksutkin hoidellaan ihan niin kuin pitääkin ja siinä sivussa saatetaan nostaa vielä työttömyys korvauksetkin, asumistuesta puhumattakaan.

Joo. Varsinaista kullanhuuhdontaa. Kaikki pitää ostaa itse pyörää myöten.

Vierailija
40/64 |
26.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kas. Petteri ja Jyrki pääsivät näköjään pois Säätytalolta ja trollaamaan av:lle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi