Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään joka olisi etä-äiti ja lapset suurimmaksi osaksi isän luona?

Vierailija
24.05.2023 |

Olen harkinnut jonkun aikaa jo, että ehdottaisin isälle että hän ryhtyisi lähivanhemmaksi. Nyt meillä on vko-vko, sitä ennen lapset olivat minulla enemmän. Itselläni on jaksamisen kanssa ongelmaa, kroonista väsymystä ja se vaikuttaa negatiivisesti minun ja lasten suhteisiin. Etenkin minun ja tyttären suhde on hyvin myrskyisä ja liian usein on alkanut tulla tilanteita että sanon lapselle ikävästi tai huudan kun en jaksa hänen kanssaan.

Olen alkanut ajatella että ehkä heillä olisi parempi isän luona. En kyllä tiedä onko isän jaksaminen sitten kuinka paljon parempaa, ainakaan pitkällä tähtäimellä. Suurin este ehkä on kuitenkin se että koen, ettei äitinä näin "saa" tehdä. Löytyiskö täältä jotain vertaistukea?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt samaa. Mun ex on hankala, ja pitää lasten osotetta itsellään, ei maksa elareita yms. Täällä eletään kädestä suuhun, en saa mitään tukiakaan mistään. Ajattelin, että lapset saa muuttaa sen luo. Huolehtikoon kerta niin kovin ne haluaa. Jo se on sen aikaki. Mä ne olen tähän asti hoitanut. Eikä mun rahat riitä niistä huolehtimiseen. Leikkiköön kunnolla kotia uuden naisensa kanssa.

Vierailija
2/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miettinyt samaa. Mun ex on hankala, ja pitää lasten osotetta itsellään, ei maksa elareita yms. Täällä eletään kädestä suuhun, en saa mitään tukiakaan mistään. Ajattelin, että lapset saa muuttaa sen luo. Huolehtikoon kerta niin kovin ne haluaa. Jo se on sen aikaki. Mä ne olen tähän asti hoitanut. Eikä mun rahat riitä niistä huolehtimiseen. Leikkiköön kunnolla kotia uuden naisensa kanssa.

Meillä eksä ei maksa elareita koska vko-vko. Hänellä kuitenkin uusi puoliso ja isommat tulot. En ole jaksanut lähteä taistelemaan asiasta, koska sitten alkaa puhumaan ettei enää ota lapsia. Taloudellisesti on koko ajan tiukkaa, vaikka saan asumistuen ja lapsilisät. Mutta maksan yksin lasten vaatteet, isommat hankinnat esim. pyörän, puhelimet, terveysvakuutukset...

Tekisi mieli antaa eksälle nämäkin, voisin siis luopua asumistuesta ja lapsilisistä jos hän vuorostaan ottaisi pääasiallisen kasvatus- ja hoitovastuun sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti sinun kannattaisi hakea jostain apua jaksamiseesi.

Ei lapsistaan kannata luopua, sitä katuu vielä joskus.

Vierailija
4/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks vaihtoehtoa, joko alan taistelemaan osotteista ja elareista, virallisista sopimuksista. Tai sitte työnnän lapset isälle. Näen niitä joka toinen vkonloppu. Enkä jousta asiassa. Katsotaan sitte, kauanko jaksaa tehdä kiusaa ja leikkiä kunnon isää. Sitä se mies ei ole ikinä ollut.

Vierailija
5/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mistäs sitä hakis? Ruusunpunaisia kuvitelmia. Kyllä se nyt vaan on ekana se toinen vanhempi, joka ottaa kopin jos itse ei jaksa. Ihan niiden ammattilaistenkin mielestä.

Vierailija
6/6 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on antamassa lapsia isälleen ja sinä puhut niinkuin ne oltais antamassa huostaan. Hohhoijjaa. Kertoo juuri hyvin siitä miten äitiydestä ja isyydestä edelleen tässä maassa ajatellaan.