--- TOUKOtaapertajien tiistai ---
Kommentit (22)
näyttää meidän kunta olevan gallupin mukaan poikkeuksellisen pihi näissä neuvola-asioissa. Rakenneultra onneksi tarjotaan (ainoana ultrana). Muuten mun neuvola-ajat menneet suunnilleen rv10, rv24 ja sitten kait aika normaalisti kk välein. Lopussa tiheämmin. Lääkäriä ei loppuajasta uudelleensynnyttäjällä ole, koska " kyllähän se on jo nähty, että sieltä vauva mahtuu ulos tulemaan" (kyselin asiaa edellisessä raskaudessa). Aikas suurpiirteistä ainakin omasta navasta katsottuna...
Kaitpa sitä apua sitten saa ne, jotka sitä toden teolla tarvitsevat (jotain häikkää tms.). Mutta juttuseuraksi sieltä ei liikene porukkaa, se on nähty...:/
Pakenen tällä hetkellä Pakoa. Miehen must, mutta mulla se jännitys menee näillä hormonimäärillä yli! Pitää siis yrittää keksiä muuta tekemistä...
OM rv 16+5
Lukaisin juuri pinon läpi, eikä mitään jäänyt päähän, pitäisi aina kirjoittaa ylös, niin muistaisi mitä piti kommentoida. Joku taisikin eilen kirjoitella hajamielisyydestä. Mun on ihan pakko kirjoittaa kaikki menot ja muut jutut ylös paperille ja siltikin onnistun unohtamaan osan niistä.
G: Helsingissä tuntuu uudelleensynnyttäjillä olevan ihan yhtä paljon neuvola yms. käyntejä kuin ensisynnyttäjilläkin. Minulla tähän asti:
8+6 eka käynti + verikokeet
12+5 lääkärineuvola
12+6 np-ultra
17+0 neuvola
Rakenne ultra on torstaina eli 19+1 ja seuraava neuvola 2.1, jolloin saan sitten paperit KELA:a varten. Ensi kerralla aion ottaa isommatkin lapset mukaan neuvolaan (kun sattuu sopivasti joululomalle), niin pääsevät kuuntelemaan sydänääniä.
Joku kyseli vauvantarvikkeista. Tänään sain postissa Hug-a-Bub-kantoliinan, jonka ostin huuto.netistä. Kaikki muu meillä oikeastaan on, vaatteita tulee varmaan ostettua lisää kuitenkin. Viime viikonlopun myyjäisistäkin tuli ostettua kaksi potkaria, viisi bodya, käyttämätön äitiyspakkauksen haalari ja ihana hattu+töppöset+käsineet. Viisi noista on tytölle, muut käyvät molemmille. Jos meille sitten tuleekin poika, niin lahjoitan tyttövaatteet takaisin kirppikselle, tuleepahan sitten kannatettua lasten koulua kahdesti:D
Kävimme juuri hakemassa miehen lentokentältä, ei ollut poissa kuin kaksi päivää, mutta kyllä on kiva kun on taas takaisin ja vielä parempi, kun huomenna on vapaapäivä!
Tervetuloa uusille ja hauskaa itsenäisyyspäivää kaikille!
Kolmeplusyks ja 18+6