Näin kesällä kannattais kyllä mahdollisimman paljon liikkua paikasta toiseen joko kävellen tai pyörällä autoilun sijasta
Sais kesäsäästä ja kesästä maksimaalisen hyödyn.
Itsekin teen kauppareissut pääsääntöisesti kävellen ja työmatkat pyöräilen. Jos nääkin matkat olisin vaan auton kyydissä, tuntuis ettei sais kesästä mitään irti ja se lipuis vaan ohi ilman että siitäkään olis sen hirveemmin nauttinu.
Kommentit (26)
Nii varmaan kannattaskii, mut kun ei jaksa. 🤷
Ilmastoitu auto on kivempi ku käristynyt iho
Ihan ei lähe pyörällä toi 120 kilsaa työmatkaa päivän aikana. Ja pyörästäkin rengas puhki. Jos sen vaikka sais korjattua ennen talvee.
Ympäri vuoden kannattaa pyöräillä. Huom, enkä tarkoita 120 km pitkiä työmatkoja. Nimimerkillä Terveisiä Oulusta, jossa talvipyöräily on elämäntapa
Ei mun tarvi saada kesästä mitään irti eikä hyötyä. En nauti kesästä yhtään. Ainoa hyvä asia kesässä on myrskyt ja ukkoset.
Mutta kun ei ole sitä työpaikkaa mihin sotkea fillarilla.
Hyötyliikunta on ihan perseestä, en todellakaan pyöräile 7km matkaa töihin. Koiran kanssa lenkkeily on mukavaa hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Aamulla lähtee päivä hyvin käyntiin kun polkee töihin raikkaassa aamusäässä eikä aurinko porota vielä suoraan silmiin. 😎
Mutta kun töistä pääsee niin matka on yhtä helvettiä jos aurinko porottaa. Kuljen vain autolla nyt ja tulevaisuudessa.
Paitsi, jos on kova siitepölyallergia. Niinkuin itselläni on. Ulkoilu on ihan minimissä, että henki kulkee. Myöhemmin kesällä on sitten mukavampaa.
Naurattaa kun meidän kotikadulla 5 omakotitaloa joissa molemmat eläkkeellä. Kauhea autoliikenne polttomoottoriautoilla koko päivän. Itse ajelen pyörällä kesät talvet jos mahdollista. Lähimpään ruokakauppaan 1,5 km jonne hyvin pääsee pyörälläkin.
Autolla pääsee mukavammin ja huomattavasti nopeammin kotiin, omalle pihalle nauttimaan siitä kesästä. En kyllä suuremmin nauti tuolla liikenteen seassa hikoilusta.
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun meidän kotikadulla 5 omakotitaloa joissa molemmat eläkkeellä. Kauhea autoliikenne polttomoottoriautoilla koko päivän. Itse ajelen pyörällä kesät talvet jos mahdollista. Lähimpään ruokakauppaan 1,5 km jonne hyvin pääsee pyörälläkin.
Mullaki 1,5kn kauppaan mutta autolla kuljen aina. En edes omista pyörää enkä tule omistamaan.
Minä nautin kesästä avoautoillen.
En voisi kuvitellakaan meneväni kauppaan kävellen. En jaksa kantaa viitta muovikassillista.
Pyörällä en ole ajanut kymmeneen vuoteen, mutta kävely on kivaa, mutta olkapäät eivät kestä kantamista.
Vierailija kirjoitti:
Aja sinä pyörälläsi vaikka kuuhun ja naura ihan rauhassa. Jokainen ajaa just sen verran, kun haluaa. Jos eläkeläinen nauttii enemmän jostain muusta, kuin pyöräilystä, niin silloin eläkeläinen kulkee ne matkat autolla ja käyttää enemmän aikaa siihen, mistä nauttii enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Autolla pääsee mukavammin ja huomattavasti nopeammin kotiin, omalle pihalle nauttimaan siitä kesästä. En kyllä suuremmin nauti tuolla liikenteen seassa hikoilusta.
Ilmastoidussa autossa päässee mukavasti
kauppaan ja töihin ja takas kotiin sisään turvaan auringolta ja kuumuudelta asuntoon missä pimennysverhot kiinni jokaisessa ikkunassa ja pari tuuletinta pauhaa niin ei tule yhtään kuuma kuten ei ole tullut aikaisempinakaan kesinä
Vierailija kirjoitti:
Minua naurattaa, kun naapuri lähtee talviaamuisin fillarilla töihin, vaikka pakkasta on 25 astetta. On heillä autokin, mutta joku ideologia estää autolla töihin ajon. Itse otan mielelläni lämpöisen auton tallista ja ohiajaessa iloisesti hänelle vilkutan. Hymyilyttää se irvistely joka kerta.
Joo niin kannattaisi, mutta jos työmatkaan menee tunnin verran suuntaansa pyörällä + vaatteenvaihdot ja peseytymiset (vs. 15-20 min autolla), niin se pyöräily pitänee hoitaa pääasiassa joskus muulloin, kuin työmatkan yhteydessä. Tai ainakaan itse en jaksa lähteä ennen seitsemää pyörän päälle ja tulla kotiin sitten joskus puoli kuuden jälkeen illalla.
Totta. Aamulla lähtee päivä hyvin käyntiin kun polkee töihin raikkaassa aamusäässä eikä aurinko porota vielä suoraan silmiin. 😎