Unilääkkeet
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka nukuit siihen aikaan kun et käyttänyt lääkettä?
No mitäpä lottoat? Nukuin loistavasti, mutta aloin käyttää ihan huvin vuoksi.
Kysyn, koska olen itse lapsesta asti kärsinyt unettomuudesta ja vasta aikuisiällä saanut lääkkeet, itse en vaan nuku ilman niitä ja saan taistella siitä imovane-reseptistä, joka on ainoa, joka mulla auttaa ilman sivuvaikutuksia.
Jotkuthan nukkuu siis huonosti esim stressin ja huolien aikana ja muutoin hyvin. Toiset ei nuku hyvin olosuhteista huolimatta ikinä.
Siis, mikä oli elämäntilanne ja olosuhteet kun lääkkeet otettiin käyttöön?
Kyllä niistä usein myös vieroittaudutaan onnistuneesti. Jos on käyttöä pitkään takana, niin tottakai viekkarit tulee ennen normalisoitumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt nukahtamisvaikeudesta koko ikäni. Mitkään melatoniinit ja valeriaanat ei tehoa mitenkään, olen käynyt unilääkärillä ja -psykologilla, ja noudatan kaikkia saamiani ohjeita. En vain saa unta ilman nukahtamislääkettä.
Mustakin tuntuu, etten pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkettä, mutta ajattelin kokeilla ensin ilman. Kauankohan siinä menee, että oppisi nukkumaan edes jotenkin ilman unilääkettä?
Mitä unilääkettä sä käytät?Stilnoct. Se sopii minulle hyvin, saan unen, eikä se aiheuta aamuisin tokkuraisuutta.
Miten/mistä sait reseptin ja kuinka pitkään olet käyttänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt nukahtamisvaikeudesta koko ikäni. Mitkään melatoniinit ja valeriaanat ei tehoa mitenkään, olen käynyt unilääkärillä ja -psykologilla, ja noudatan kaikkia saamiani ohjeita. En vain saa unta ilman nukahtamislääkettä.
Mustakin tuntuu, etten pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkettä, mutta ajattelin kokeilla ensin ilman. Kauankohan siinä menee, että oppisi nukkumaan edes jotenkin ilman unilääkettä?
Mitä unilääkettä sä käytät?Stilnoct. Se sopii minulle hyvin, saan unen, eikä se aiheuta aamuisin tokkuraisuutta.
Miten/mistä sait reseptin ja kuinka pitkään olet käyttänyt?
Olen käyttänyt vuosikausia samalla annostuksella. Saan reseptin omalääkäriltäni.
Mitä tahansa kokemuksia aiheen ympäriltä saa lisätä.
Kärsiikö täällä kukaan lääkeaineresistentistä unettomuudesta, eli kaikille unilääkkeille muodostuu ennenpitkää toleranssi?
Vierailija kirjoitti:
Kärsiikö täällä kukaan lääkeaineresistentistä unettomuudesta, eli kaikille unilääkkeille muodostuu ennenpitkää toleranssi?
No suurimmalle osallehan käy noin. Kyllä ne on melko harvassa joilla ei toleranssit nouse. Vieroitusasiat myös hyvin hyvin yksilöllisiä. Mulla itsellä on pääkoppa sellainen että voin ottaa max. 2 kertaa viikossa puolikkaan 7,5mg Imovanen. Jos siis ajatellaan että käyttö on jatkuvaa tuolla tavoin. Vähänkin enemmän/useammin ja toleranssi nousee. Lisäksi mulla suuremmissa annoksissa esim. Imovanea unen laatu huononee niin paljon, ettei suurempaa kerta-annosta kannata ottaa. Mulle tulee myös herkästi pitkäkestoisia vieroitus/lopetusoireita ihan kaikesta, sitten on se toinen ääripää joka selviää hyvinkin vähällä. Yksissä papereissa mulla lukeekin jotain selkeästä lääkeaineyliherkkyydestä, olen voittanut kai sen jättipotin että maksan toiminta tietynlainen ja päälle vielä erittäin herkkä ja reaktiiviinen hermosto. :) Oi voi
Ketipinorin valmistaja ei hyväksy lääkkeen käyttöä unilääkkeenä.
Eurooopan lääkevirasto ei myöskään ole antanut tähän lupaa.
Silti lääkärit määräävät ketipinoria unilääkkeeksi.
Bentsodiatsepiineilla ja niiden johdoksilla kuten esim. Imovane ja Stilnoct on unettomuuden hoitosuosituksena noin 2 yöksi viikossa, jotta teho säilyy. Se voisi olla myös suuntaa antava tavoite ainakin ennen täysvierottautumista.
Vierailija kirjoitti:
Bentsodiatsepiineilla ja niiden johdoksilla kuten esim. Imovane ja Stilnoct on unettomuuden hoitosuosituksena noin 2 yöksi viikossa, jotta teho säilyy. Se voisi olla myös suuntaa antava tavoite ainakin ennen täysvierottautumista.
Valitettavasti niin kauan kun on pakko käydä päivisin töissä, ei pysty vierottautumaan, eikä edes kikkailemaan nukahtamislääkkeellä. Ei kukaan jaksa käydä kokopäivätöissä, jos nukkuu ainoastaan kaksi yötä viikossa.
Tai oikeastaan ihan kaikenlaisia kokemuksia unilääkkeistä ja niiden käytöstä tms. voi lisätä ketjuun.