Unilääkkeet
Kommentit (38)
Unilääkkeistä alkaa olemaan enemmän haittaa kuin hyötyä muun muassa aineenvaihdunnalle.
En tiedä. Jätin hiljattain unilääkkeet pois 3,5 vuoden käytön jälkeen ja nukkumisesta ei tule mitään. Nukahtaminen ei ole ongelma vaan unessa pysyminen. Jos jatkuu tällä tavoin niin pakko alkaa käyttämään uudelleen.
Lopeta ne (lääkärin ohjeen mukaan) ja etsi itsellesi sopiva melatoniinivalmiste. Sen käyttö on turvallista vaikka söisi vain varmuuden vuoksi. Itselleni ei pelkkä melatoniini riitä, joten käytän valmistetta, jossa mukana yrttejä tai toista valmistetta, jossa mukana l-teaniini aminohappo.
Sitten ne perus... yritä nousta ajoissa äläkä nuku päiväunia. Säännöllisyys yleensäkin. Älä syö tai liiku kovin raskaasti illalla ennen nukkumaanmenoa vaan pyri rauhoittumaan. Juo vaikka yrttiteetä (kaupassa on monia "hyvänyön" sekoituksia).
Vierailija kirjoitti:
En tiedä. Jätin hiljattain unilääkkeet pois 3,5 vuoden käytön jälkeen ja nukkumisesta ei tule mitään. Nukahtaminen ei ole ongelma vaan unessa pysyminen. Jos jatkuu tällä tavoin niin pakko alkaa käyttämään uudelleen.
Mulla taas on nukahtamisessa suurimmat ongelmat. 😀
Mitä lääkkeitä sulla oli käytössä?
Olen kärsinyt nukahtamisvaikeudesta koko ikäni. Mitkään melatoniinit ja valeriaanat ei tehoa mitenkään, olen käynyt unilääkärillä ja -psykologilla, ja noudatan kaikkia saamiani ohjeita. En vain saa unta ilman nukahtamislääkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas on nukahtamisessa suurimmat ongelmat. 😀
Mitä lääkkeitä sulla oli käytössä?
Tai oikeastaan mulla on ongelmia sekä nukahtamisessa että unessa pysymisessä. Suurimmat ongelmat nukahtamisessa.
Stressin vähennys, elintavat, rauhoittuminen, liikunta fyysinen rasitus.
Vierailija kirjoitti:
Stressin vähennys, elintavat, rauhoittuminen, liikunta fyysinen rasitus.
Jokainen univaikeuksista kärsivä tietää tämän.
Vierailija kirjoitti:
Olen kärsinyt nukahtamisvaikeudesta koko ikäni. Mitkään melatoniinit ja valeriaanat ei tehoa mitenkään, olen käynyt unilääkärillä ja -psykologilla, ja noudatan kaikkia saamiani ohjeita. En vain saa unta ilman nukahtamislääkettä.
Mustakin tuntuu, etten pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkettä, mutta ajattelin kokeilla ensin ilman. Kauankohan siinä menee, että oppisi nukkumaan edes jotenkin ilman unilääkettä?
Mitä unilääkettä sä käytät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustakin tuntuu, etten pysty nukkumaan ilman nukahtamislääkettä, mutta ajattelin kokeilla ensin ilman. Kauankohan siinä menee, että oppisi nukkumaan edes jotenkin ilman unilääkettä?
Mitä unilääkettä sä käytät?
Stilnoct. Se sopii minulle hyvin, saan unen, eikä se aiheuta aamuisin tokkuraisuutta.
Kuinka nukuit siihen aikaan kun et käyttänyt lääkettä?
Ei se melatoniinin käyttäminenkään ole ongelmatonta. Pidemmän päälle nostaa huomattavasti riskiä saada diabetes. Toki jotain sitä on otettava, jos unta ei vaan muuten tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä unilääkettä sä käytät?Stilnoct. Se sopii minulle hyvin, saan unen, eikä se aiheuta aamuisin tokkuraisuutta.
Mä kokeilin joskus imovanea 7,5 mg ja Stellaa 10 mg, mutta kohdallani teho loppui nopeammin kuin alkoikaan. Vähän sama näissä nykyisissäkin lääkkeissä (antipsykootit) alkaa olemaan, eikä ole kovinkaan kannattavaa vaan jatkuvasti nostaa annosta.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä lottoat? Nukuin loistavasti, mutta aloin käyttää ihan huvin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Nukuin aiemmin hyvin, mutta sitten jouduin valvomaan fyysisen sairauden takia, minkä seurauksena aloin kärsimään unettomuudesta. Joko valvoin koko yön tai nukuin pari tuntia 2-3h keskimäärin. Ennen avun hakemista olin jo heikossa hapessa niin fyysisesti kuin psyykkisestikin.
Onko täällä ketään, joka olisi oppinut nukkumaan ilman unilääkkeitä? Ja olisi kärsinyt oikeasti vaikeasta unettomuudesta.
Palautuuko uni itsestään, kun ihminen lopettaa unilääkkeet? Kuinka kauan oppimisessa menee keskimäärin?