Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~~~¤¤TAMMENTERHOJEN TIISTAI¤¤~~~~~~

05.12.2006 |

Maanantaiturinat

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8997375&p=1&tmode=1&smode…

Vaihteeksi taas tälläinen yöaloitus kamomillateekupillisen lomassa. Taisi tulla viikonloppuna nukuttua niin hyvin, että päiväiset päikkärit oli jo ihan liikaa! Kävin jo unta koitaas sängyssä, mutta ajatus vauvasta sai olon energiseksi.. keskellä yötä!

Nenn: haalaripusseista en ole kuullutkaan. Ovatko siis pussimaisisa haalareita? Mä oon haalarinhankinnan kanssa kahden vaiheilla, mutta tuollainen pussin ja haalarin välimalli kuulostaa hyvältä. Muistaakseni Anttila ainakin myy Travellen vaatetta?! Ja mitä Alli-Akselin liikkeisiin tulee, sellainen rytkytys ja tutina on loppunut. Nyt massussa liikutaan zeniläisen tyynesti, karate kid-kaaria tehden pitkin luita.. Mutta paljon siis edelleen. Rauhalliseksi tätä tapausta ei voi luonnehtia :)

Isabelluska: sun tekstiä lukiessas ihan kerkesin luulla ensimmäisen tammikuisen nyytin nähneen päivänvalon :) Menin vähän edelle asiassa. Mutta siis lähtökuoppiin pikkuinen kääntynyt, hieno juttu.

Ardisia: kuulostipa hurjalta sun sunnuntai! Toivottavasti masukki malttaa pysyä vielä yksiössään. Jospa supisteli niin kovasti, että pääsi laskeutumaan asemiin, niin kuin Isabelluskalla?! Onko tänään ollut rauhallisempaa? Jospa teidän nyytti on niitä tapauksia, jotka pelottelee syntyvänsä etuajassa, mutta jotka loppupeleissä menee yliaikaiseksi?! Mulla tuttavapiirissä monta tälläistä tapausta.

Myrtti: mulla myös 2kk laskettuun aikaan. Mutta jokos se sitten on tosiaan viikko 32?! Kääk, mä oon sitten viikon jäljessä laskuissani?!

Mirabella: oot ehkä kertonutkin aikaisemmin, mutta en nyt muista, että tunsitko mitään oireita sokerin takia aikaisemmin? Mulla on nyt parin viikon ajan ollut ihme oksetusoloa+päänsärkyä, jonka oon yhdistänyt syömättömyyteen elikkäs sokereihin. Mutta nythän mulle on tulossa mittauspäiviä, joten sitten viimmeistään selviää, onko syy sokruissa. Mutta todellakin, eipähän tuo terveellinen ruokavalio tekisi huonoa mullekaan..

Sulina: mulla oli esikoisen aikana just tuon kuulosta vaivaa. Eivät tuntuneet supistuksilta, mutta olo oli jotenkin tukala. Vauva oli siitä olosta 3 päivän päässä sylissä :) En muista kuinka paljon sulla on nyt viikkoja, tarkoitus ei suinkaan ollut säikytellä. Tuli niin elävästi mieleen, kun kuvailit oloas. Oltiin silloin käymässä mun vanhempien mökillä ja mun äiti oli niinku tulisilla hiilillä. Se oli ihan varma, että lähden synnyttämään siitä paikasta, vaikken pää kainalossa toki ollutkaan.

Maikkoo: sehä muaki eniten ressaa, jotta joutuusin paastuamaha mennen tullen ja palates. Tällääne näläkäsilimä!! Ja kuulista sen verran, jotta mulla on, mutta ovat jääneet vähääselle käytölle. Ovat jotenki olovanansa työlähät käyttää??! Varmahan saa perehtyä niihin taas viimmeestänsä synnytyksen jälekehen..

Sinda: vauvan ja lasten myötä tullut univaje on kumma juttu: siihen tottuu! :) Sitten kun saa nukuttua oikein hyvin, on aivan pökkyräinen olo! Näin ainakin mulla. Toivottavasti koissut hiljeni täksi yöksi! Tässä tilassa en voi kuvitella hermoja raastavampaa kuin koiran vinkunan keskellä yötä. Vauvan yökitinät on sitten asia erikseen, kaikki järjestyy :)

(.) käytiin esikon synnytysvalmennusaikaisen porukan kanssa perinteisellä pikkujoulusyömingillä. Söin hullunsuolaisen lohisandwichin. Mahtaa turvottaa huomenaamulla neuvolan vaa' alla.. Innolla odotan suosikkiterkkarin kommentteja..Mutta samalla on lääkäri, ihan kiva kuulla, mika tuo alaosaston tilanne on. Liitokset on alkaneet ilmoitella itsestään ihan huolella. Ja oikean pakaran iskias(?!). Ylösnoustessa kävelen ensimmäiset askeleet niinku rampa koni. Ja kipiääkin teköö! Helepottaa kyllä, kun tietää, jotta tämon vaan väliaikaasta! :)

G: täytättekö te muut terhot neuvolassa kaavakkeen sairaalaa varten, jossa kysytään mm. synnyttäjän toiveita synnytyksen suhteen? Jos täytätte, niin mitä toiveita teillä on? Mä jätin tällä kertaa sen kohdan tyhjäksi, kun ei ollut muka mielessä mitään. Äsken valvoessani keksin kyllä aika liudan toiveita. Täytyy niistä sitten miehen kanssa keskustella, niin osaa kertoa h-hetkellä kätilölle, jos ite oon jostain syystä hiukan poissaoleva..

Nyt hyvää yötä ja huomenta!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa tää,kun tuli mieleen ja alkoi naurattaa:

Yleinen ohjehan on ,että täytekakku pohjan koko lasketaan kaavalla

1 muna / 3 syöjää.

Mutta meidän suku on niin persoa täytekakulle,että saa laskea toisin:

1 muna/ 1 syöjä :))

Vierailija
22/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se alkoi sit tämänkin mamman lomailu, aluksi olen sairslomalla tämän ja ensiviikon ja sit koittaakin äippälöma.

Eli neuvola kuulumisia: Hemppa oli 120, kiitos multitabs + ja obsidanin, Paineet 122/85 olivat hieman kohonneet, pissassa proteeinia 1+, kohdunkaula 2, cm ja kohdunsuu avoinna reilulle sormelle,eli nostelut ja rehkimiset kielletty, ei selvyyttä kuinka päin vaavi asusteleee ja seuraavalla kerralla varataankin sit ultra jos ei selvyyttä muuten tule, sf oli 32, eli ihan yläkäyrällä.

Nyt näin nopeasti, mutta jospa huomenna kerkiäis keskittyä muidenkin turinoihin kun on tuota aikaa...Vieraita tulossa illalla ja ajattelin tehdä tuota Marian pannaria, eli kipaisempa kauppaan ja haen samalla tytöt hoidosta, Heips!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kärvistellään :/

Kävin aamulla neuvolassa oman kätilön luona. Paikat 1,5cm auki, kohdunkaulaa jäljellä enää vähän, hyvin pehmeä kudosta(?) kuulemma. Rauhallisesti ois otettava.. Vauvan tuloa ei kuulema estellä enää näillä viikoilla (rv34 rajana täällä).

Ultra ei ollut neuvolassa toiminnassa, niin ei voitu katsoa miten päin vauva on fixeeraantunut. Luultavasti kuitenkin pää alaspäin, sillä potkut/jalat tuntuu aika ylös kylkiluihin. Kovin on alhaalla vauva...

Nyt ei ole enää _niin kovin_ supistellut. Olo on edelleen huono, luultavasti tässä päällä on joku mahapöpö taikka sitten vatsalaukkua painaa jotenkin? Varsinkin veden juomisesta tulee ihan kauhea olo. Ei ole onneksi oksentaa tarvinnut..

Täytyy suunnistaa synnärille heti, jos supistukset muuttuu voimakkaammaksi taas.

Toivottavasti tämä on sellainen vauva, joka kummittelee tulostaan kauan mutta menee sitten yliajalle.. Ei nimittäin kovin herkulliselta tunnu ajatus keskosesta, sisältyyhän siihen aina riskinsä. Musta on aina yhtä inhottavaa olla ja käydä sairaalassa, ajatus päivien viettämisestä siellä ei kovin innosta.

Täytyy siis ottaa iisisti. Ihanaa, että se isä tulee torstaina, on taas yksi käsipari enemmän kodin/poikien hoitamiseksi. Miehellä on kovat kiireet töissä, on pari taloa saatava muuttovalmiiksi ennen vuoden vaihdetta ja yksi työntekijä sairaslomalla eikä sijaista ole saatu hommattua :/

Vierailija
24/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kärvistellään :/

Kävin aamulla neuvolassa oman kätilön luona. Paikat 1,5cm auki, kohdunkaulaa jäljellä enää vähän, hyvin pehmeä kudosta(?) kuulemma. Rauhallisesti ois otettava.. Vauvan tuloa ei kuulema estellä enää näillä viikoilla (rv34 rajana täällä).

Ultra ei ollut neuvolassa toiminnassa, niin ei voitu katsoa miten päin vauva on fixeeraantunut. Luultavasti kuitenkin pää alaspäin, sillä potkut/jalat tuntuu aika ylös kylkiluihin. Kovin on alhaalla vauva...

Nyt ei ole enää _niin kovin_ supistellut. Olo on edelleen huono, luultavasti tässä päällä on joku mahapöpö taikka sitten vatsalaukkua painaa jotenkin? Varsinkin veden juomisesta tulee ihan kauhea olo. Ei ole onneksi oksentaa tarvinnut..

Täytyy suunnistaa synnärille heti, jos supistukset muuttuu voimakkaammaksi taas.

Toivottavasti tämä on sellainen vauva, joka kummittelee tulostaan kauan mutta menee sitten yliajalle.. Ei nimittäin kovin herkulliselta tunnu ajatus keskosesta, sisältyyhän siihen aina riskinsä. Musta on aina yhtä inhottavaa olla ja käydä sairaalassa, ajatus päivien viettämisestä siellä ei kovin innosta.

Täytyy siis ottaa iisisti. Ihanaa, että se isä tulee torstaina, on taas yksi käsipari enemmän kodin/poikien hoitamiseksi. Miehellä on kovat kiireet töissä, on pari taloa saatava muuttovalmiiksi ennen vuoden vaihdetta ja yksi työntekijä sairaslomalla eikä sijaista ole saatu hommattua :/

Mutta se omasta navasta..

Lydi@- toivottavasti sulla sokrut kohdillaan ja vältyt dieetiltä.. Kaavakkeesta.. Täällä tehdään yhdessä kätilön/terkan kanssa synnytyssuunnittelu rv36. Mä teen sen yhdessä pelkopolin kätilön kanssa. Ihan kaikkea mahdollista siinä kysytään, kivunlievityksestä synnytysasento-toiveisiin..

Zatu- Laitan sulle Fazerin sininen- kakun ohjeen tän viestin jälkeen.. Niin, saunaan mun tekee aina mieli kun on kipeä olo =0 Mä aattelin just päinvastoin, et kun rentoutuu niin supistukset loppuis. Tuli mieleen noista tonttuiluista, että meillä on traditio että mun isä tekeytyy Joulupukiksi ja soittaa pojille ennen Joulua, kyselee onko he olleet kilttejä ja lahjatoiveita. Läpi on mennyt joka vuosi, isä on tosi hyvä esittään pukkia. Sen aattoillat kuluukin pukkeillessa.. Monesti olen ollut sille kuskina nuorempana.

Sulina- Meillä sama, että mies ei makeesta välitä. Että meillä leipomiset menee omaan/lasten suuhun.. Ainoa mistä mun mies tykkää kovasti, on unelmatorttu.

Beijaflor- Onnea polille, toivottavasti ei joudu sisälle pitemmäksi aikaa!!!!! Tai no toisaalta, siellä saat olla turvallisin mielin, koko ajan pidetään arvoja silmällä.

Sinda- Kurjaa, kun menettää yöunet.. Kokeile säkin sitä kamomillateetä =) Toivottavasti ensi yö parempi ja koiruukset asettuisivat.. Voisko olla, että ne vaan vaistoaa lähestyvän uhan, siis vauvan ;) ? Saitko multa eilen spostia blogia varten???

Tuiskua- Mä olen pessyt vaunujen kankaan, kopan kankaat ja kaikki koneessa. On ollut pakko, sillä mulla on aika vaalea kangas jossa lika/kellastumat näkyy selveesti. Hienopesuun vaan ja lyhyt linkous, tarkista vaan eka ohjeistus. Toivottavasti veljesi vaimon tila paranee ja saa selvyyden ja lääkityksen..

Mellum- saa multa pointsit, kun on uskaltanut Jouluostoksille muksujen kanssa. Mulla ei enää hermot kestä niitten kanssa kaupoilla kierrellä, sitten ehkä taas kun on vyötärönympärys 50cm kapeempi ;)

Outi ottaa rauhallisesti hepojen kanssa!!!

Hermione & mammamia- ONNEA ÄIPPÄLOMALAISILLE!!

Elin@- Millaisen maton löysit?? *utelias*

Milloinkas Chicca on viimeksi kirjoitellut??? Ettei ois vauvaa hakemassa...???

Nyt pitää mennä pitkälleen, ottaa selkään istuminen.. Laitan vaan sen kakun ohjeen, on kuulkaas hyvvää ;)

Ardisia 33+5

Vierailija
25/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

200 g voita

2 dl sokeria

3 kananmunaa

3 dl vehnäjauhoa

2 tl leivinjauhetta

2 tl vaniljasokeria

3 rkl kaakaojauhetta (perinteistä tummaa)

½ dl maitoa

½ levyä Fazerin sinistä (n. 100 g)

-Pehmeä voi vaahdotetaan. Huoneenlämpöiset munat vatkataan yksitellen vaahtoon.

-Sekoita kuivat aineet keskenään ja sekoita voi sokerivaahtoon maidon kanssa vuorotellen. Älä vaivaa, vaan sekoita.

-Fazerin sininen paloitellaan n. ½ cm ¿ ½ cm ja sekoitetaan taikinaan. Palojen koosta ei kannata olla tarkkana. Ideana on, etteivät palat sula kokonaan kakun sekaan.

-Paista voidellussa ja korppujauhotetussa rengasvuoassa 175 asteessa n.45 min-1 h uunin mukaan.

-Jemmaa jääkaappiin muutamaksi päiväksi ja nauti suurina palasina.

Vierailija
26/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustikat kaivettu pakkasesta esiin ja Zatun innoittamana pakko saada tänään mustikkapiirakkaa!

Kävin kosmetologikoululla jalkahoidossa. Maksoi vahauksen ja 5ml kynsilakkapullon kanssa 38e. Raspasi ja viilasi kovettumat pois, sitten hieroi ja rasvasi jalat ja tietty hoisi kynnet ja lopuksi lakkas ne. Ihanaa oli! Olen käynyt tuolla koululla aiemminkin. En tiedä mitä maksais ihan oikeassa hoitolassa.

Kylkiluut paukkuu, enkä tiedä miten päin olis hyvä olla. Huh! Pakko oli lopettaa neidin kanssa joulukorttien tekokin kesken, kun ei pystyny enää oleen.

Sulinalle etukäteisonnittelut huomisesta merkkipäivästä!!

Beijaflor: toivottavasti saat olla vielä kotona, ettei tarvis jäädä osastolle pitkäksi aikaa!

Vaunukankaiden pesu: ihan kans pesukoneessa joko hienopesussa tai ihan tavallisesti 40 asteessa, mut ei valkaisevalla pesuaineella. Ei ole kutistunut mihinkään. Juuri pesin omat rattaiden ja turvakaukalon päälliset.

Mitä vielä, en muista... tää lahopää menee nyt tekee sen piirakan, ettei vaan pääsis paino putoamaan!

t. H

Vierailija
27/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ne sieltä sairaalasta sitten soitti ja antoivat torstaille ajan. Miehen sai melkein pakottaa lähtemään pohjoseen, kun se varmaan pelkäs et jos vauva syntyy äippäpolireissulla. Lohduttelin et tuskinpa ja työnsin sen ovesta ulos. Äidin kanssa jäätiin nyt tänne sitten kahestaan laittelemaan joulua ja vauvan tarvikkeita ym. Tai siis munhan pitäs vaan levätä :)

Niin sitä piti kysyä et onko kellään mitään mielikuvaa, kun joudun eka menemään labraan verikokeisiin, ni mitä ne ottaa ja miks?! koska kysyin tänään terkkarilta et voiko joku verikoe paljastaa raskausmyrkytyksen, niin se sano että ei voi. Toisaalta Marykin kirjoitti että oli verikoe otettu raskausmyrkytyksen varalta..

Sitten avauduin terkkarille siitä pelosta et ne tekee sen takapuolenkautta tehtävän lantioarvion (taidan olla aika lapsellinen ku pelottaa ja ällöttää tollaset, mut minkäs teet). Terkka sano et ne tekee sen vaan jos on syytä epäillä et lapsi ei mahu tuleen ja kuulemma en edes alatutkimuksen yhteydessä huomaa jos ne kattoo ne luut persreiän kautta..en ihan vakuuttunu :)

No joo, nyt meen lepuuttamaan enkä enää häiriköi.

Beijaflor

Vierailija
28/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD5555]...piti tulla vielä vastailemaan. Jos epäillään raskausmyrkytystä, niin labrakokeista seuraillaan perusverenkuvaa ja siinä lähinnä trombosyyttiarvoa, joka saattaa laskea raskausmyrkytyksessä, sekä myöskin maksa-arvoja. Nää ei siis koskaan yksinään paljasta onko raskausmyrkytys sillä arvot voivat olla " vinksallaan" muistakin syistä, mutta antaa kuitenkin viitteitä taudin " vakavuudesta" .

Toivotaan, että kaikki on kuitenkin hyvin äitiyspolikäynnillä, etkä joudu osastolle!

-Sulina-

Vierailija
29/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jouluvalot saatu itsenäisyyspäivän kunniaksi parvekkeen kaiteen ympärille!

Löysin rautakaupasta sellaisen jatkojohdon että saan monta muuntajaa kiinni ulos ja löysin oikeanlaiset lisävalosarjat jo ennestään oleviin!

Ja kaivoin vielä kynttilälyhtyjä autotallista ja laitoin puiden oksille sekä ovenpieleen tunnelmavalaistuksen, on miehenkin kiva tulla iltavuorosta tänne pimeän keskelle...:)

ZATU - meilläkin nautitaan joululaatikoista huomenna, tosin pienen joulukinkun kera (kun mies on niin perso sille...) ja jo toista kertaa tänä syksynä! Eka kinkku ja laatikot paistettiin jo pyhäinpäivänä....

Ja asiasta viidenteentoista, ei meilläkään mies suostu mun bikinirajaa siistimään, vaikka tuo touhu on hieman hankalaa ja koomistakin peilin kera....Eikä mun alapään suonikohju kauheesti helpota asiaa.....;(

No eipä meillä moni sinne kattele (!) ja synnärillä muut asiat tärkeämpiä kuin karvat/karvattomuus! Itteäni vaan kauheesti tuntuu häiritsevän....

MELLUM:in veljen vaimolta oli leikattu alapäästä suonikohju, ymmärsinkö oikein? Mulle lääkäri sanoi että se yleensä häviää synnytyksen jälkeen, mutta kun katsoo hieman alaspäin polvestani nilkkaan asti suonikohjuista mustaa jalkaani, niin pelkäämpä että sama toimenpide minulla joskus edessä....ellei ihme tapahdu.

OMK80 sulla ollut tapahtumarikas yö heppojen kanssa! Kuten jo joku muukin ihmetteli, niin miten uskallat vielä puuhailla niiden kanssa? Kaipa oot niin tottunut niihin ja ne suhun.... nimim.***pelkää myös isoja hevosia***

SULINALLE ONNITTELUT PYÖREISTÄ VUOSISTA!

ELIN@ - ostin jonkin aikaa sitten saman nalle-fleecemyssyn KappAhlista ja siihen vielä ne lapaset ja kaulurin! (miten niin eka vauva tulossa.... on vaan niin ihanaa ostella kaikkea....:)

ARDISIALLE tsemppiä ja muutamia lisäviikkoja toivottelen!

Yritä lepäillä äläkä nostele & rehki turhaan!

Nyt jos menis tuon kinkun nappaamaan pikkuhiljaa uunista ja kuorruttamaan sen niin mies saa nauttia tullessaan kyynelsilmin tuhdista sinapista kinkun kera (se nimittäin menee niin päin että sitä tujua itsetehtyä sinappia on siinä enempi kuin kinkkua!)

Ihania kakku ja torttuohjeita jakelette täällä, pitää nyt vaan hillitä itseni ettei vaaka taas nouse huippulukemiin maanantain neuvolassa!

Mutta otan reseptit talteen jos innostun leipomaan vierasvaraksi pakkaseen.

Hyviä vointeja kaikille & rauhaisaa itsenäisyyspäivän aattoa!

Huomis-ilta taitaa mennä telkkarin ääressä pukuja kommentoiden...;)

Pupina 34+4

Vierailija
30/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muskarissa käytiin ja mukavaa oli. Masussa on tosin epätavallisen hiljaista... aina on temmeltänyt ku ollaan lauleskeltu, äskenkin kävin vähän sohvalla köllimässä ja tökkimässä niin sain pari muljahdusta aikaan =/. Ja minä kun oon koko ajan kehunu, kuinka vilkas tapaus tämä on.

No, eiköhän tuo tuosta pian vauhkoonnu, sen verran meni äsken sokeria nassuun! Testasin Marian pannarin (kiitos ohjeesta!) lisäkkeenä kermavaahtoa ja kuningatarhilloa ja miehen kanssa syötiin sitten " vain" puoli pellillistä 8). Taidan ens kerralla jättää siitä ohjeesta sen toisen sokeridesin pois, varsinki jos lisukkeena on jotain makeaa! Kauhea jano on nyt koko ajan.

Ardisia: ostin sellasen lankamaton, en oikein tiedä sen virallista kutsumanimeä. Siinä on noin sentin pituista jotain villasekoitelankaa. Lapussa ainakin lukee, että on helppo puhdistaa ja hylkii vettä. Saa nähdä. Kokoa on komeat 160*240, joten on siinä ukolla raahaamista =). Tosin sitä ei saa kauheasti tampata, imuroida vaan. Se on tummansininen ja kolmaosan kohdalla (ei siis ihan keskellä =)) menee sellanen monivärinen ohut rantu, jossa on ainakin ruskean, keltaisen ja oranssin sävyisiä pieniä ruutuja. Tuliko tarpeeksi tarkkaan? ;) Sopii ku nakutettu meidän saman sinisiin sohviin ja muuten vaaleaan puunsävyiseen olkkariin. Hintaa vaan oli komiat 120¿, joten ei taida Eetu syödä enää iltapalaa olkkarissa kun saan maton lattialle!

Mies on pulassa digiboksin kanssa, joten pitää mennä apuun =)

Elina

Vierailija
31/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Sainpas sitte uuvutettua ihteni. Aloin tekeen niitä karjalanpiirakoita, loppu puuro kesken. Piti tehä sapuska siinä vaiheessa ja aloin kuoriin pottuja muusia varten. Ku saatiin syötyä niin piti jaksaa vielä tehä lopuista pottupiirakoita. Piirakoita tuli 40 kipaletta, mut oli siinä hommaa silti. Onneksi tuli syötäviä :b

Maannu sitten reporankana ja kolotti selkää ja liitoksia. Nyt tässä napsin mustaherukoita, ett sais virtaa. Saan hetken olla hiljasuuessa, ku ukko lähti koekappaleen kans käymään mummullaan.

[b]Tuiskua [/b]ahaa pitääpä kattoo oonko viel valveilla puolilta öin ;)

[b]Elin@ [/b]sie mokoma! Kuulostaa siltä, ett oot ostanu just sen myssyn mitä kattelin kerran peipille ja onneton luulin sitä sillon liian isoksi enkä ottanu.

Hienoa, ett joku muukin ei mielellään tartu luutuun ;) siis siksi just pakko, koska mä en viimeksi sitä tehny ja sillon alko oleen jo siinä rajoilla, ett pölyt näkyy kauas kerrostuman takia :D Mä en tosiaankaan kovin usein pyyhi, en varsinkaa siten, ett joka paikasta yhellä kertaa.

Juo vaikka panadol hottia illalla niin saat paremmin unta.

[b]Sulina [/b]sulleppa tulee mukavia vieraita, ku tuovat tarjottavatki. Mä tilasin vasta Anttilasta imetysliivit, vähä alle 10,- eli ei paha ei paha :) Akan aikuset yhet i-rintsikat on vielä iskussa, mut se ei ookkaan mikkää ihme, ku ne on Triumphit.

[b]Mamm@mia [/b]muistat kans sitte ottaa iisisti bd bd.

[b]Ardisia [/b]kiitos ja kumarrus ohjeesta, kuulostaapa tosi makosalta :b onkohan pakko tehä pyöreeseen vuokaan *hmm*. .

Hui, kuulostaa kyllä siltä, että teitä voi olla tosiaan yks enempi perheessä vaikka hyvissä ajoin ennen joulua :O Koeta nyt hyvä ystävä ottaa rauhallisesti ja laitat isäs touhuileen :)

[b]Hermione [/b]eihän tuossa piirakkaohjeessa paljo rasvaa oo ja mustikat on terveellisiä ;)

[b]Beijaflor [/b]tsemiä torstaille bd bd.

[b]Vaunujen kankaitten pesusta[/b] ett kyllä mä nyt aion irrottaa kaikki ja heittää koneeseen. Siten oon pessy toisinaan ja tarpeen tullen pyyhkiny vaan luutulla. Mut nyt pesen muutenki rungon tai ukko saa putsailla ainaki kaikki renkaat. Sitä ei kovin usein oo tullu tehtyä ja vaikka nuo renkaat on ns. huoltovapaat niin hyvä se on joskus ne huoltaa kunnolla.

Kaukalo ku ostettiin käytettynä niin myös siittä otan kankaat irti ja heitän koneeseen.

Taian laittaa kaikki nuo kankaat 40 pesuun ja lyhentää pesuaikaa + linkousta tehottomammaksi.

Ihanaa huomenna ollaan kaikki kotosalla. Harmi ku lupasivat vesisaetta :/ Mut jospa vihon viimein sais laitettua olkkariinki jouluverhot.

Pitääpä katastaa oisko mesessä juttuseuraa.

Illan jatkoja :)

Vierailija
32/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin omaa napaa taas... On mennyt koko päivä lennossa, ettei oo ees kerennä nettiin kuin vasta nyt. Mistähän johtuu, että kun pitäs olla äitiyslomalla ja aikaa ihan reilusti, niin koko ajan pitää juosta jossain? Tänään oli aamupäivällä polikäynti ja iltapäivällä kampaaja (nyt on kivasti glöginväriset hiukset, joulutunnelmaa nääs ;))

Polilla meni parisen tuntia. Vauvalla oli tosi vilkas hetki käyrällä, kun sai koko ajan olla painelemassa nappia ja sykekin oli 150 - 170 lähes koko ajan. Ultrassa vilahti jokin sormenmuotoinen uloke jalkovälin tuntumassa. Ihmettelin ääneen, että mikä se tuo on, kätilö ois kahtonut uudestaan, mutta mie sit kielsin, kun en halua tietää sukupuolta vielä. Mutta oli kyllä niin pikkupippelin näköinen tappi :). Se saattoi kyllä olla napanuorakin, kun sitä oli kasassa siellä jalkojen tienoilla. Maksa-arvot oli noussut, mutta sappien tulokset tulee vasta torstaina. Jos ne on noussut, niin aloitetaan Ardusal-lääkitys, joka tapauksessa lääkäri sanoi, että käynnistys rv 38 eli joulun tienoilla. Ei ihan vielä oo mennyt jakeluun, että meillä saattaa olla vauva maailmassa kolmen viikon päästä! Tuleeko meidän terhosta sittenkin tonttu? :) Ens maanantaina taas uudet verikokeet ja käyrälle sen jälkeen.

Aamulla piti juosta bussille, kun se tuli liian aikaseen. Ei onneksi pitkää matkaa, ehkä 50 metriä, mutta kyllä kävi pahasti mahaan ja liitoksiin. Tää päivä onkin sit mennyt kunnon vaapulla. Huomenna en kyllä aio pahemmin liikkua mihinkään suuntaan ja torstainakin taitaa olla aika rento päivä. Illalla on tosin päiväkodissa joulupuuro- ja laulujuhla ja mennään sinne. Kuulemma meidän neiti 2 v. esiintyy siellä. Mammalla tulee varmaan tippa silmään moisesta.

Mutta nyt huokasemaan tuonne sohvalle miehen viereen. Oli semmoset iltapalahulinat äsken, että meinas hermot mennä. Uhmaikä on vaan ihanaa...

Hyviä vointeja kaikille!

T: Monttu 35+4

Vierailija
33/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä meillä oo ku Finrexiä ja sitä ei saa käyttää =/ ja huomenna on pyhä, joutuu kärvistellä torstaihin, jos ei olo helpotu.

Oli kyllä tehokasta se pannari! Masukki on vetäny ny sellasta rumbaa ja sambaa että mun massu on ihan mustelmilla sisältä!

Imetysliiveistä: mun liivit on kaikki kälyllä käytössä, joten saa nähdä miten mun käy. Aion kyllä investoida ainaki yhdet kunnon liivit. Kaveri just sanoi tänään pitävänsä jotku liivikutsutkin tammikuussa ja jos on mitä luulen, niin sieltä saisi teetettyä imetysliivitkin. Toivottavasti vaan pääsen paikalle!

Elina

Vierailija
34/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuin kauan sitä Marianne -kakkua ois pitänyt pitää uunissa? Mä tänään töiden jälkeen sellaisen leipasin ja oli n. 50 min uunissa. Tulitikulla kokeilin, että on kypsä ja jätin vuokaan jäähtymään. Kuinka ollakaan kumotessa kuului vaan PLÖTS ja kakku valahti lautaselle keoksi :/ Eli siis oli sittenkin sisältä raakaa, vaikka tein vielä rengasvuoassa. Tosin ei kyllä raa' alle maistunut kun sitä tuossa lusikalla mätin naamaan, vaan on oikein hyvää! Mut ei siitä nyt oikein vierasvaraa tullut, kuten oli tarkoitus...

Ihanalta kuulosti tuo Ardisiankin ohje, ihme että sitä tulee bongattua kaikkea suklaaseen liittyvää, tänään kopsasin töissä jostain lehdestä valkosuklaa-jogurttijäädykkeen ohjeen, pakko kokeilla jouluna!

Täällä on tosi moni jo ihan lähtökuopissa! Eikös meidän pitänyt olla tammenterhoja eikä joulutonttuja?! ;) Itsellä koko synnytys tuntuu vielä hyvin kaukaiselta asialta, mutta aikas jänskää päästä kuulemaan pian ekoja synnytyskertomuksia. Enpä osaa veikata, kuka teistä ois eka (mä se en ole ainakaan!), aika monta potentiaalista tapausta tuntuu löytyvän... :)

Mut ihme ja kumma, mullakin alkaa työt käymään vähiin! Enää torstai ja perjantai ja sitten jäänkin hyvin ansaitulle talvilomalle ja siitä äippälomalle. Että vaikka aika kituutusta on välillä ollut, niin ihan hieno fiilis että jaksoi loppuun saakka. Mä kun en ole vaan ehtinyt tehdä yhtään mitään joulun tai vauvan hyväksi, niin suunnittelin, että vien esikoisen vielä ensi viikolla muutamaksi päiväksi hoitoon ja yritän pyörremyrskynä hoitaa asioita kuntoon, niin eiköhän sitten sata ja yksi kaveria ole sopimassa treffejä vielä ennen joulua " kun sulla vihdoin on aikaa" . Ei oikein millään kehtaisi sanoa ei, kun kaikki on sellaisia joita ei ole aikoihin nähnyt, mutta ois se nyt ollut ihan kiva saada joululahjat ostettua ja koti jonkunlaiseen kondikseen... Onko muilla ollut vastaavaa " ongelmaa" kun ootte jääneet kotiin? Esikon kanssa tuo oli vastassa sitten synnytyksen jälkeen, kun meille lappasi vieraita ihan katkeamattomana virtana. Se ei kyllä haitannut kun olin hyvässä kunnossa, mut ehkä ihmiset on joskus hieman ajattelemattomia.

Nyt kyllä täytyy mennä maistelemaan sitä lusikoitavaa kakkua uudelleen :) Mitenhän ens yön kanssa käy? Oon valvonut nyt perjantaista saakka lähes putkeen, mutta enää se ei tunnu haittaavan. Päinvastoin, käyn ihan ylikierroksilla! Mut en tosiaan silti sellaisiin urotekoihin oo kyennyt kuin Maria ja kumppanit, että seiniä tapetoisin :) Kylppäriremonttia suunnittelin viime yönä, mut en sitten sitäkään sentään toteuttanut!

ariella ja paavo 32+jotain

Vierailija
35/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zatu: On ollut paineen tunnetta tuolla alapäässä ja ei kyllä mukavalta tunnu.. Näin kolmannen odottajana ei olis kauheen kiva jos tulis esim. kohdunlaskeuma... pitäis vaan ahkeraan jumpata noita lihaksia. Milloin sitä muistaa.......?

pupina74: Juu ymmärsit oikein. Eli veljen vaimolta leikattin suonikohju alapäästä. Tais päästä samana päivänä pois sairaalasta. Sitä en tiedä miten on parantunut, kun ei olla oltu yhteyksissä vähään aikaan.

KaavakeG: Saatiin neuvolasta kaksin kappalein. Mun ainoa toiveeni on päästä 2hengen huoneeseen 3h huoneen sijaan. Tosin en mä silloinkaan saa nukutuksi vaikka pääsisin pienempään. Rasittavaa jo nyt ajatella miten väsy sitä onkaan sit siellä, jos on samanlaista ku viimeks. :(

Jeps, mutta eipä nuo muksut kuulosta tuolla nukkuvan, vaan riehuvan. AARGH! Täytyy mennä komentaan..

heippa

Vierailija
36/36 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Juu 50 minsaa sanoo ohjeistus, mut pidin ite tunteroisen. Mä tein sellasessa pitkulassa vuokasessa, joten luulis, ett on sama millasessa sen paistaa. En omista silikonivuokaa, ett miten ne käyttäytyy -> riittääkö sillon vähempi paistumisaika? Kellään tietoo. .

Kattelin Mullan Alla ja tuli jotenki höntti olo, ku se toinen veli vaan nukku pois. En tykkää yhtään :( Eihän tuo sarja vielä lopu, ku ukko sellasta höpisi.

( . ) hirmusesti peipi on myllänny nyt myöhään. Jos tää meinaa oikeeta rytmiä niin tulee aika iltakukkuja ja yökyöpeli meille. Tosin päivät tulee aina sähkästyä ja levähtely jää iltaan niin voi johtua ihan siittäki.

Odotus-lehti tuli tänään. Sitä tuossa lueskelin ja yllätyin, ku mun yks " mielipide" kirjotus oli siellä :O Aattelin sinne menevän niin paljo postia ja muutenki. .en tienny ett oli niin julkasukelponen juttu ;)

Unettaa, mut katotaan ku sänkyyn pääsen niin ei löyä hyvää asentoo ja uni karkaa. No, tuleepahan taas luettua kirjaa. Eilen alko oksettaan sitä lukiessa, ku päähenkilö raiskattiin :/ Että hyvät on kirjavalinnat taas. Oikeesti tykkään tuosta kirjailijasta ja kirjottaa kaikesta niin asiantuntevasti, ett jään aina koukkuun. Sama mistä aiheesta on tarina.

Mut nyt hampaittenpesulle. Kauniita unia ja oman kullan kuvia :)