Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

soitatteko kyläpaikkaan ennekuin menette

Vierailija
05.12.2006 |

Mä olen tottunut soittamaan etukäteen, että sopiiko tulla. Eihän sitä koskaan tiedä mikä tilanne ko. paikassa on, tai haluaako he olla just sen illan rauhassa.

Mun miehen suvussa ei saa soittaa etukäteen, he loukkaantuvat. He ajattelevat, että nyt me halutaan erikoiskohtelua, kun ilmoitetaan että ollaan tulossa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai ymmärsinkö ap:n viestin ihan väärin?

Vierailija:

Mä olen tottunut soittamaan etukäteen, että sopiiko tulla. Eihän sitä koskaan tiedä mikä tilanne ko. paikassa on, tai haluaako he olla just sen illan rauhassa.

Mun miehen suvussa ei saa soittaa etukäteen, he loukkaantuvat. He ajattelevat, että nyt me halutaan erikoiskohtelua, kun ilmoitetaan että ollaan tulossa.

Vierailija
2/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekään toivoisi yllätysvieraita juuri kun olen esim. tekemässä suursiivousta tai vaikka itkenyt silmäni punaisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä muistan ajan kun olin lapsi, ei silloin kysytty sopiiko tulla, mentiin vaan... No silloin ei ollut puhelimiakaan joka talossa. Eikä kaikilla niin paljon menoja kuin nykyisin. Ite en kyllä tykkäis, jos joku tuppais kylään kysymättä...

Vierailija
4/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä halua meillekään ketään ihan noin vaan. Yksi kaveri tekee joskus sitä että soittaa sopiiko tulla käymään... ja on jo pihassa odottamassa. Sano siinä sitten että ei käy. Ihanaa saada vieraita mutta olisi myös kiva jos olisi jotai tarjotavaa ja kotona siistiä ja itsekin sen verran säädyllisen näköinen :)

Vierailija
5/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyvin inhottavaa kun joku tuppaa kylään juuri esim kun olen menossa suihkuun, siis olen vielä yöpaita päällä ja tukka rasvaisena.

Juu, olen siis kotiäiti ja käyn aamusuihkussa joskus vasta puolen päivän aikoihin. Meillä on lisäksi hyvin huonosti nukkuva lapsi, joten yöunet saattaa olla tosi risaiset, joten saattaa olla että heräämme vasta 10. 30 kun OVIKELLO soi ja jotkut tuppaa kylään. Ei kivaa.

Toinen ikävä tilanne on se, että meillä on kämppä aivan sekainen, leluja, vaatteita, hiekkaa ja roskia joka puolella, tiskipöytä notkuu astioita ja taas ovi käy ja porukkaa lappaa sisään. (ovi ei ole päivisin lukossa, täytynee opetella laittamaan)

Kolmas hyvin ärsyttävä tilanne on se, että meillä lapsi on saatu juuri päiväunille ja yritän itsekin himan levätä, niin silloin tuppaa joku ovasta sisään. Jos ovi on lukossa niin ovikelloa soitetaan, soitetaan, soitetaan ja soitetaan.. Onhan auto pihassa, joten me ollaan varmasti kotona, joten meidän TÄYTYY avata ovi.

Ja kylläpä vituttaa sekin, kun jotkut eivät ymmärrä pyynnöistä huolimatta soittaa ensin! Jos sanon ovella ettei käy nyt tulla kylään, niin sitten loukkaannutaan.. ajoivathan he sentään tänne asti ja toivat pullaakin tullessaan.

Enpä kyllä aio edelleenkään alkaa heräämään aamulla klo 7 aikaan ja olla vierasvalmiudessa klo 21 asti. (klo 9-21 näitä vieraita ramppaa).

Ja tosiaan, vaikka olen kotiäiti, on minullakin menoni jonka takia en aina voi ottaa vieraita vastaan. Ja silloin vieraat nyrpistelevät nenäänsä kun ilmoitan, että nyt ei käy.. mulla on neuvola, muskari, lapsen kerho tms.. tai että olin juuri lähdössä kauppaan tai itse jollekin kaverille kylään.

Vierailija
6/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

juntilta.

Vierailija
7/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä homma.. minä olen sitten juntti =)

Vierailija
8/8 |
05.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkonen: kyllä, toiset ajattelevat että soittamatta kylään (heh, olen juntti kun " kyläilen" , ei haittaa ;) Se lie periytyy siitä että suku on lähtöisin " korvesta" , jossa ei puhelimia ollu.

Mäkään en tykkää että tullaan ilmoittamatta, kun en ole mikään järjestyksen ihminen ja haluisin että koti olis edes siedettävässä kunnossa kun joku tulee. Miehen suku ei käy meillä, kun tietävät etten tykkää yllätysvieraista. Appivanhempien kanssaki oon joskus saanu sätkyjä, kun ovat tulleet ykskaks. Tuttuja ja läheisiä, mutta jos kiukuttaa viimesen päälle, ei jaksaisi olla ystävällinen vaan omissa oloissaan.

ap