Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pieni Merenneito (uusi) lasten kanssa?

Vierailija
23.05.2023 |

Meinasin lähteä 8-veen kanssa katsomaan uuden pieni merenneito elokuvan, mutta siinä onkin ikäraja 12! Eli ilmeisesti ei päästä edes sen -3 vuotta säännön turvin? Ihmettelen vain, miksi elokuvasta on edes tehty suomeksi puhuttu versio, kun johan yli 12-vuotiaat pystyisivät katsomaan tekstitettyjäkin elokuvia....

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohi aiheesta, mutta rehellinen kysymys:

Miksi kukaan haluaa mennä katsomaan Disneyn uusintaversioita sen vanhoista ja vähemmän vanhoista piirretyistä? Miksi katsoa uudistettu Pieni merenneito kun alkuperäinen elokuva ei ole mihinkään kadonnut? Ymmärrän, että niitä on porukka käynyt katsomassa, kun boxofficemojosta voi nähdä, että ovat rahaa tuottaneet. Mutta kertokaa nyt joku, joka on vaikkapa tätä uutta merenneitoa menossa katsomaan, että mikä idea siinä oikein on?

Nostalgia. Jotkut katsovat saman elokuvan monta kertaa, miten tämä poikkeaa siitä?

Vierailija
22/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaa mennä katsomaan Disneyn uusintaversioita sen vanhoista ja vähemmän vanhoista piirretyistä? Miksi katsoa uudistettu Pieni merenneito kun alkuperäinen elokuva ei ole mihinkään kadonnut? Ymmärrän, että niitä on porukka käynyt katsomassa, kun boxofficemojosta voi nähdä, että ovat rahaa tuottaneet. Mutta kertokaa nyt joku, joka on vaikkapa tätä uutta merenneitoa menossa katsomaan, että mikä idea siinä oikein on?

Kyllä minua kiinnostaa vähän aikuisempaan makuun tehty versio vanhasta tutusta tarinasta. Se alkuperäinen on kuitenkin selkeästi enemmän lasten elokuva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tarina, eri elokuva. Siksi.

Vierailija
24/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa kun neito on tumma, luulisi että meressä elävät ovat kalmankalpeita kun aurinko ei paista.

Kuten tunnetusti kalat ja muut merenelävät ovat kalmankalpeita kaikki. 

Vierailija
25/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin palata tähän ketjuun, kun oon käynyt sen katsomassa. Varmasti joku kohtaus on syynä ikärajaan. Eli ensiviikolla sitten palaan asiaan.

Vierailija
26/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tumman puhuvalta vaikuttaa elokuva, vaikka itseäkin kiinnostaisi. Tämähän on osittain musikaali ja kiinnostaa paljon nämä laulu osuudet. Mutta ehkä odotan bluray julkaisua tämän osalta. Disney piirretty versio löytyy hyllystä.

Vierailija
27/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lastenelokuva, jota lapset ei pääse katsomaan? Ei teinejä taida mitkään merenneidot edes kiinnostaa.

Näitä live action remake-versioita tehdään niille ysärilapsille jotka ovat fanittaneet niitä vanhempia Disney-leffoja silloin aikanaan.

Jännä, itse en pysty edes katsomaan niitä piirrettyjä uusilla äänillä. Enkä todellakaan katso näitä live actioneja.

Vierailija
28/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ne on tarkkoja noiden ikärajojen kanssa. Toista oli kolmekymmentä vuotta sitten. Kävin kymmenenvuotiaana katsomassa Schindlerin listan 14-vuotiaan siskoni kanssa. Nykyään ei varmaan päästettäisi isosiskoani saliin, saati minua.

Miksi ihmeessä lapset menee katsomaan tollasta elokuvaa?

Sisareni oli nähnyt Humisevan harjun ja oli teinitytön julkkisihastus Ralph Fiennesiin. Halusi nähdä tämän uusimman filmin. Itse olin lukenut juuri Anne Frankin päiväkirjan ja aihe kiinnosti.

Vierailija
29/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ovella kukaan kysele onko lapsi 8- vai 9-vuotias.

Itsekin ihmettelen näitä ikärajoja. Leijonakuningas oli muutama vuosi sitten myös 12 ikärajalla. Katsottiin se myöhemmin kotona enkä nähnyt mitään syytä ikärajaan.

Hyvin tarkkoja on ainaskin oltu k15 elokuvista.

Naapurin 18 vuotias ei päässyt elokuviin, kun ei ollut henkkareita mukana. Kyseessä Bad boys for life -elokuva.

Vierailija
30/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko tämä se live action tekele? Vaikutti kyllä huonolta, ei kannata vaivautua.

Vierailija
31/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko tämä se live action tekele? Vaikutti kyllä huonolta, ei kannata vaivautua.

Ei voi olla huonompi kuin live action Aladdin.

Siitäkin voi nauttia sen surkeuden takia.

Vierailija
32/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkee sen myöhemminkin katsomaan.

Jos on Disney+ niin eiköhän se sieltäkin löydy aika pian ja kesän jälkeen se todennäköisesti löytyy kaupoista dvd:nä ja blu ray:nä.

Mä olisin niin toivonut, että Kaunotar ja Kulkuri real action -elokuva olisi julkaistu dvd:nä, mutta ei. Myös se uusi real action Pinocchio olisi kiva myös omistaa kiinteänä versiona.

Mitään järkeä ei olisi tilata kaikkia suoratoistopalveluita!

Vierailija
33/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään ne on tarkkoja noiden ikärajojen kanssa. Toista oli kolmekymmentä vuotta sitten. Kävin kymmenenvuotiaana katsomassa Schindlerin listan 14-vuotiaan siskoni kanssa. Nykyään ei varmaan päästettäisi isosiskoani saliin, saati minua.

Miksi ihmeessä lapset menee katsomaan tollasta elokuvaa?

Sisareni oli nähnyt Humisevan harjun ja oli teinitytön julkkisihastus Ralph Fiennesiin. Halusi nähdä tämän uusimman filmin. Itse olin lukenut juuri Anne Frankin päiväkirjan ja aihe kiinnosti.

Ei Anne Frankkia ollut Schindlerin listassa.

Vierailija
34/60 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trailerin perusteella elokuvassa on huonot erikoistehosteet.

Vierailija
35/60 |
28.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin leffan. Tritonin puku ja atrain näytti ihan pahviselta. Ihan kuin paperimassasta olisi askarreltu koulunäytelmään.

Hahmonvaihdokset tummempiin tuntuivat päälleliimatuilta. Arielilla oli pikimustia sisaruksia. Prinssi Erikin kuningasisä oli vaihtunut mustaan kuningataräitiin. Näin ollen Erik on tietenkin adoptoitu perheeseen.

Sebastian ja Pärsky, ei toimi. Ilmeettömiä.

Lokki oli myös transgender.

Aika turha tekele. Nostalgiannälkäiset ärsyyntyy muutoksista, nuorempi polvi pitää tarinaa tylsänä.

Vierailija
36/60 |
29.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin katsomassa ja mä pidin siitä. Mä tykkäsin, kun siinä oli vähän erilaista ilmettä verrattuna vanhaan. Leijonakuningas oli tylsä juuri sen takia, kun se vaan jäljinteli piirrettyä.

Uusia laulujakin oli ja vähän erilaisia tapahtumia piitrettyyn verrattuna.

Vierailija
37/60 |
30.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuva on yhtä jännittävä, kuin Pirates of the Caribbean elokuvat. Mielestäni Kiero ja Liero, hai, jättiläis Ursula ja elokuvan intensiivisyys ovat tosi jännittäviä kohtauksia ihan perheen pienimmille.

Ainakaan oman teatterini näytöksissä ei ole dubattuja versioita.

Mielestäni Halle Bailey istui hyvin rooliinsa.

Vierailija
38/60 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Disney, Pieni Merenneito (2023), 💩

Matt Walsh Reacts To Awful Little Mermaid Song

Tekeleen musiikin arvostelu 7:00 ->

VAROITUS: "musiikki" on äänisaasta.

Vierailija
39/60 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi pienten lasten kanssa katsomaan tuota tekelettä, siinä on mm. trans-lokki, drag-Ursula jne. mädätystä. 

Vierailija
40/60 |
31.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi pienten lasten kanssa katsomaan tuota tekelettä, siinä on mm. trans-lokki, drag-Ursula jne. mädätystä. 

Jos vihaa lapsia, voi yrittää. Sen jälkeen he vihaavat elokuviin viejää.