Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko rahaa ylioppilaslahjaksi?

Vierailija
23.05.2023 |

Onko 10e ja ruusu ok, jos on vähävarainen?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ruusu pois ja anna 20 euroa

Vierailija
2/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annoin työväenopiston kurssilla valmistamani savisen tarjoiluastian joka oli täytetty Fazerin sinisillä konvehdeilla ja pohjalta löytyi yllätyksenä 10e setelim

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti vähävarainen jättää menemättä ja ostaa 10e ruokaa itselleen.

Vierailija
4/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse antaisin ruusun ja ostaisin kympillä jonkun korun, esim. ketjuun laitettavan riipuksen tms. Kultasepänliikkeissähän on usein niitä alelaareja, joista löytyy vaikka mitä kivaa pikkurahalla. Ehkä enemmän naispuoleiselle olisi tämä lahja, mutta kyllähän miehellekin voi korun antaa.

Vierailija
5/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö vähävaraisella ole oikeutta mennä edes juhliin? Kyllä siellä lasten kanssa syödään mahat täyteen koko perhe

Vierailija
6/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö vähävaraisella ole oikeutta mennä edes juhliin? Kyllä siellä lasten kanssa syödään mahat täyteen koko perhe

Skumppaa, salaattia, pikkuleipiä, raparperisimaa ( aikaisempien keskustelujen perusteella).

Köyhän perheen juhlissa tunnistaakin kun ovat ruokien kimpussa.

Vierailija
7/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vähävaraisen perheen pitää uudet vaatteetkin käydä kuiten ostamassa ja muuta ehostusta, niin sekin raha säästyy.

Vierailija
8/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ainakaan mitään ruusua vaan annat siihenkin menevän rahan sille ylioppilaalle. Varmasti 20 euroa on ihan hyvä summa. 

Vierailija
9/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ainakaan mitään ruusua vaan annat siihenkin menevän rahan sille ylioppilaalle. Varmasti 20 euroa on ihan hyvä summa. 

Ihan liikaa meidän pudjettiin. Just ja just tuon kympin olen onnistunut säästämään ja sen takia nuorimmalle ei ole varaa ostaa kesäkenkiä kuin vasta seuraavasta lapsilisästä

Vierailija
10/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään rihkamaa, minimi summa 40 euroa ellei sitten oo lähisukulainen niin se 50 uroa.

Vierailija
11/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

1000€ on aika sopiva lahja.

Vierailija
12/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, on vaikea kuvitella noin köyhää menoa,:( Perheen kanssa ylppäreihin menossa ja 10€ meinaat antaa.. itse annan 100€ hyvän kaverin pojalle. Yleensäkin rippi- ja ylppärirahat 80-100€. Kummitytön 18v lahjaksi annoin 100€ + muutaman Breezerin. En pystyisi menemään juhliin kympin lahjalla, mutta ehkäpä tuo perhe tietää pahan rahatilanteesi joten tuo ei ole niin paha..?

Vierailija
13/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että, on vaikea kuvitella noin köyhää menoa,:( Perheen kanssa ylppäreihin menossa ja 10€ meinaat antaa.. itse annan 100€ hyvän kaverin pojalle. Yleensäkin rippi- ja ylppärirahat 80-100€. Kummitytön 18v lahjaksi annoin 100€ + muutaman Breezerin. En pystyisi menemään juhliin kympin lahjalla, mutta ehkäpä tuo perhe tietää pahan rahatilanteesi joten tuo ei ole niin paha..?

Täytyy olla rikas että voi antaa satasia lahjaksi. Ei tavallisella perheelle ole tuollaiseen varaa.

Vierailija
14/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ilkeäisi antaa kenellekään vähemmän kuin 20 euroa. Mieluummin 50 euroa. Läheisimmille nuorille vielä enemmän.

Vierailija
15/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot olevasi demari, joten mielestäsi muistamiset kuuluvat valtiolle. Annat vain lämmintä kättä. Buffetissa sikailet tietysti silti ison mahasi ähkyyn.

Vierailija
16/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50e on sopiva köyhältä, muut voi antaa 100 e ja siitä ylöspäin. Mummit ja papat 500-1000e riippuen nuukuudesta. Ok jos on 10-30 lastenlasta , niin ei sitten, mutta jos on 1-5 ,niin tätä rataa.

Vierailija
17/24 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan tosijuttu tämä aloitus. Toivottavasti.

Vierailija
18/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla rikas että voi antaa satasia lahjaksi. Ei tavallisella perheelle ole tuollaiseen varaa.

Ei olla rikkaita, nettotulot perheessä vaan 4300€! Mutta asioita voi ja pitää priorisoida. Ei voi antaa 10 euroa ylioppilaalle! Tuon summan voi korkeintaan antaa 5v kaverilahjaksi.

Vierailija
19/24 |
24.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olla rikkaita, nettotulot perheessä vaan 4300€! Mutta asioita voi ja pitää priorisoida. Ei voi antaa 10 euroa ylioppilaalle! Tuon summan voi korkeintaan antaa 5v kaverilahjaksi.

Joo, ei kukaan nykyään kehtaa. Siksi monilla on joku este sinä päivänä, että ei pääse juhliin, koska ei ole varaa tulla.

Vierailija
20/24 |
01.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi antaa 10. On sekin rahaa eikä krääsää. Olen itse hyvätuloinen sinkku mutta 50 euroa/lahja on mulla maksimi.

Veljen lapsille toki isommin rahaa mutta esim kummilapset saavat sen 50.

Jep, olen pihi !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi