Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki nykyään vaan pahoittelee, kukaan ei pyydä anteeksi

Vierailija
23.05.2023 |

En voi sitää tätä, ehkä rasauttelee enemmän mitä pitäisi. Oletteko huomanneet saman, ihmiset eivät pyydä enää anteeksi, ainoastaan pahoittelevat. "pahoittelut, tein väärin" Kuulostaa itselle todella teennäiseltä eikä yhtään aidolta anteeksipyynnöltä. Ollaan ikään kuin pahoillaan tapahtuneesta, ottamatta vastuuta. Anteeksi on oikeasti vaikea sana, ja arvostan heitä jotka sitä osaavat käyttää laimean pahoittelun sijasta

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi enkä todellakaan tarkoita sillä yhtään mitään! En pahoittele.

Vierailija
22/25 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin varmaan tämä töissä tullut tavaksi. Olen enemmänkin mieltänyt sen kohteliaaksi tavaksi pyytää anteeksi, jolla ei mennä tavallaan liian "tuttavalliseksi" toisen kanssa, vaan pidetään se kohtelias välimatka esimerkiksi asiakkaaseen. Tuntuisi jotenkin liian henkilökohtaiselta sanoa anteeksi, ellei ole oikeasti itse käyttäytynyt jotenkin väärin toista kohtaan, mitä nyt ei tietysti työelämässä saisi tapahtua muutenkaan, vaikka nyt sitten menettänyt malttinsa ja ollut tympeä/epäkohtelias jne. Hmm. Pitääpä miettiä tätä tarkemmin. En ole ajatellut, että näissä on tällainen sävyero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tää vaihe joskus 5 vuotiaana. Ei riittäny sana anteeks, vaan vaadin ANTEEKSI.

Mut sit kasvoin sen vaiheen yli.

Vierailija
24/25 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin varmaan tämä töissä tullut tavaksi. Olen enemmänkin mieltänyt sen kohteliaaksi tavaksi pyytää anteeksi, jolla ei mennä tavallaan liian "tuttavalliseksi" toisen kanssa, vaan pidetään se kohtelias välimatka esimerkiksi asiakkaaseen. Tuntuisi jotenkin liian henkilökohtaiselta sanoa anteeksi, ellei ole oikeasti itse käyttäytynyt jotenkin väärin toista kohtaan, mitä nyt ei tietysti työelämässä saisi tapahtua muutenkaan, vaikka nyt sitten menettänyt malttinsa ja ollut tympeä/epäkohtelias jne. Hmm. Pitääpä miettiä tätä tarkemmin. En ole ajatellut, että näissä on tällainen sävyero.

Minäkin aina töissä pahoittelen ja olen ajatellut sen vähän samalla tavalla kuin sinäkin. Pahoittelu tuntuu asiallisemmalta ja kohteliaammalta kuin anteeksipyytäminen.

Vierailija
25/25 |
23.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa kuulla, tulkintoja on monenlaisia. Pahoittelu kuulostaa itselle anteeksipyytämisen pakoilulta, mutta itse olen tyyppi joka pyytää helposti anteeksi sitä välttämättä ihan niin tarkoittamatta. Siis asiakaspalvelu- ja työtilanteessa. Itse noissa ympäristöissä kuulen mielummin kepeän anteeksipyynnön kuin pahoittelun. Mutta meitä on siis moneen junaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan