Lapselle huono kaveriseura?
Millaisilla kriteereillä päätät, että joku lapsi on sinun lapselle huonoa seuraa?
Kommentit (8)
Ei pidä yllä hyvää hygieniaa. Vanhemmat eivät ole kasvattaneet lasta, että roskiksia ei kaivella, kadulta ei syödä pudonnutta karkkia, räkää ei pyyhitä hihaan, roskia ei heitellä, purkkaa ei läntätä pöydän alapintaan, kengät jalassa ei olla sisällä ja toisen lautaselta ei ronkita ruokaa omaan suuhun.
Tällaiseen olen törmännyt ja toiste ei meille kutsuttu ja sen jälkeen lähdetty yhdessä kaupungille.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä yllä hyvää hygieniaa. Vanhemmat eivät ole kasvattaneet lasta, että roskiksia ei kaivella, kadulta ei syödä pudonnutta karkkia, räkää ei pyyhitä hihaan, roskia ei heitellä, purkkaa ei läntätä pöydän alapintaan, kengät jalassa ei olla sisällä ja toisen lautaselta ei ronkita ruokaa omaan suuhun.
Tällaiseen olen törmännyt ja toiste ei meille kutsuttu ja sen jälkeen lähdetty yhdessä kaupungille.
Voi kauhee, toi lapsiparka, millaisessakohan kodissa elää, nälkäinen varmaan! Olisi jo lasun paikka mielestäni.
Suttuisuus olisi välitön syy pitää etäisyyttä. Mutta olen kieltänyt meille tulemasta myös: näpistelijää, itsensä kehujaa, lapseni pilkuveljen kiusaajaa, ruokaronkelia (jolla ei ollut allergioita) ja lelujenhajoittajaa.
Siinä vaiheessa kun kiltti koulupoika oli kolmatta kertaa rehtorin kansliassa ja ainoa mikä oli muuttunut oli kaveri kenen kanssa vietti aikaansa. Totesin, että tämä oli varmaankin tässä. En ole katunut, ko "kaveri" on läsnä aina siellä, missä jotain hajoaa tai sotketaan, tai jollekulle käy huonosti. Saman kaveriporukan kolmas on aika komeassa huumekoukussa nykyään. Ikää pojilla on 18v tällä hetkellä.
Varastelee, viiltelee, luvatta pois koulusta ja houkuttelee meidän lasta mukaan, laitossijoitetut.
Jos lapsen elämään tulee negatiivisia vaikutuksia kaverin myötä, niin pidän huonona seurana. Omalla lapsellani on ollut yksi kaverisuhde joka ei ollut terve, ja sen seurauksena lapselle tuli masennusoireita, eristäytyi muista kavereistaan, koulu meni huonommin jne.
Poikani luokalla on poika, joka saa tehdä ihan mitä vain. Pojalla on oma pankkikortti, jolla ostaa, mitä haluaa. Katsoo netistä tosi outoja juttuja (toisen luokkalaisen äiti kertoi), on paljon itsekseen ja usein koulussakin vaikeuksissa. Olen pojalleni ihan sanonut, että ei viettäisi tuon pojan seurassa vapaa-aikaansa. Pienempänä poikani oli ryhmän mukana ja tekivät tosi vaarallisia juttuja. Poikani lähti sieltä pois eikä ole itsekään kyllä sen jälkeen siihen ryhmään haikaillut.
Epärehellisyys nyt ainakin ekana, varastaa, ajaa pummilla jne.