Sateinen ja pilvinen päivä. Laitatko silti aurinkorasvaa? Kasvoihin siis
Itse laitan. Olen laittanut joka päivä helmikuusta asti. Ja jatkan syyskuun loppuun.
Kommentit (21)
En laita. Mä olen niin lyhyen hetken ulkona, etten sitä tarvitse.
Huvipuistohullu kirjoitti:
En
en
pakko lainata, ei mene pelkkä en hyväksynnästä läpi. :D
En, olen käytännössä 9.00 - 15.00 sisätiloissa ja onnistun välttelemään jopa epäsuoraa auringon valoa.
En, en ole laittanut edes niinä päivinä kun aurinko on porottanut. Muistutit, että pitää käydä ostamassa lisää.
Laitan. Eka garnierin nestemäinen sk50 (kemiallinen) ja päälle IsaDoran sk20 puuteria (fyysinen). Vihdoin löyty hyvä suojaus kasvoille mikä ei kiillä, ole tahmainen, vie ikuisuuksia imeytyä tai haise.
Meille lupasi pilvistä ja sadetta, nyt kuitenkin aurinko paistaa kirkkaasti, niin laitoin aurinkovoidetta.
En ole ikinä ymmärtänyt miksi niitä tahnoja pitää läästiä naamaan kun uv-säteilyä ei ole nimeksikään (pilvinen päivä, helmikuu). Mutta kukin toki käyttää rahansa ja aikansa mihin lystää.
Tottakai laitan.
"Pilviselläkin säällä voi ruskettua ja iho voi suorastaan palaa. Auringonsäteily läpäisee helposti yläpilvet, jotka päästävät jopa 90 % ultraviolettisäteilystä läpi. Vaikka aurinko ei ohuen pilven läpi porotakaan yhtä intensiivisesti kuin selkeällä säällä, voi iho palaa.
Vain paksut alapilvet, kuten sade- ja ukkospilvet, rajoittavat ultraviolettisäteilyn määrää maanpinnalla."
Vierailija kirjoitti:
Laitan. Eka garnierin nestemäinen sk50 (kemiallinen) ja päälle IsaDoran sk20 puuteria (fyysinen). Vihdoin löyty hyvä suojaus kasvoille mikä ei kiillä, ole tahmainen, vie ikuisuuksia imeytyä tai haise.
Voisin lisätä sen että jos käytätte retinolia (tai muita auringolle herkistäviä ihonhoitotuotteita), mutta ette käytä aurinkorasvaa niin maksatte niissä seerumeissa ja voiteissa vaan siitä että pääsette vanhentamaan kasvojanne.
En käytä suomessa koskaan aurinkorasvaa, en edes rusketu täällä. Kyllä uv-indeksin pitää olla vähintään 7-8 että ruskettuu.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai laitan.
"Pilviselläkin säällä voi ruskettua ja iho voi suorastaan palaa. Auringonsäteily läpäisee helposti yläpilvet, jotka päästävät jopa 90 % ultraviolettisäteilystä läpi. Vaikka aurinko ei ohuen pilven läpi porotakaan yhtä intensiivisesti kuin selkeällä säällä, voi iho palaa.
Vain paksut alapilvet, kuten sade- ja ukkospilvet, rajoittavat ultraviolettisäteilyn määrää maanpinnalla."
UV-indeksin ennuste on tällä hetkellä 4. Terve iho ei tarvitse aurinkorasvaa edes ilman niitä pilviä, saati pilvisellä säällä.
Nyt jotain rajaa tuohon aurinkohysteriaan.
Laitan aurinkorasvaa vain kun oleilen pidempään auringossa. Arkena päivät menee töissä, niin ei tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai laitan.
UV-indeksin ennuste on tällä hetkellä 4. Terve iho ei tarvitse aurinkorasvaa edes ilman niitä pilviä, saati pilvisellä säällä.
Nyt jotain rajaa tuohon aurinkohysteriaan.
UV-säteilyltä on syytä suojautua silloin, kun UV-indeksi saavuttaa arvon 3. Luotan tässäkin enemmän asiantuntijoiden tietoihin kuin jonkun av-mamman arveluihin.
Laitan. Paras anti-age tuote. Laitan myös kaulaan ja dekolteelle, kämmenselkiin ja käsivarsiin siltä osin kun näkyy.
Laitan aina, ja vältän siten myös maksaläiskien ilmestymisen.
Harvoin laitan mitään aurinkovoiteita mihinkään, suojaan vaatteilla tai oleskelen varjossa.
En käytä aurinkovoidetta koskaan.
Kissanrasvaa levittelen alakertaan tarpeentullen. Paikat hyvin rasvattu.
En