Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä miksi joku haluaa änkeä lastenvaunujen kanssa bussiin tai raitiovaunuun?

Vierailija
22.05.2023 |

Ihan vaan omana keskustelunaan tämä, eli nyt ei siis puhuta lätkäkasseista tai rollaattoreista.
Mikä siinä isojen rattaiden kanssa ahtaissa julkisissa reissaamisessa on niin kivaa, että on pakko sitä harrastaa?
Metrossa sitten pitää ensi mennä jollain hissillä pitkät matkat, että edes pääsee laiturille.
En kyllä ymmärrä mutta monet tuntuu tykkäävän.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin ne olivat lastenvaunuja. Nykyään 3 kertaa suurempia hyökkäysvaunuja.

Vierailija
22/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt samaa. Silloin kun lapset olivat vaunu/ratasikäisiä, asuimme Helsingin keskustassa ja kaikkialle pääsi kävellen. Ei tarvinnut käyttää bussia. Pidempiä matkoja varten oli auto. 

Ps. meillä ei ollut asiaa Töölön Mehiläiseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikaisemmin ne olivat lastenvaunuja. Nykyään 3 kertaa suurempia hyökkäysvaunuja.

Aina ne on olleet joko vauvanvaunuja tai lastenrattaita.

Vierailija
24/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Mä en tajua ihmisiä jotka täällä kysyvät asioita, vaikka voisivat ihan hyvin kysyä niitä asianosaisilta paikan päällä.

Mikset kysy siellä raitiovaunussa että "miksi olet täällä vaunujen kanssa?"

Mä harvemmin käytän julkisia. Siis en juuri koskaan. Ihan vaan kyselemään en viitsi mihinkään ratikkaan lähteä.

Ap

Luulin että iniset täällä just siksi että käytät julkisia ja ne vaunut ärsyttää mutta et käytä julkisia ja iniset silti. Meeppä trolli vaikka pyykille 😂

Vierailija
25/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän vaunuilla julkisiin menemisessä ole mitään vaikeaa. Ovi aukeaa, työnnät vaunut sinne ja oikealla pysäkillä jäät pois.

Autolla kulkiessa pitää kasata vaunuja edestakaisin, laittaa vauva istuimeen ja siirtää jo mahdollisesti nukahtanut vauva vaunuihin tai vaunuista istuimeen jolloin vauva herää. Usein julkisilla pääsee myös lähemmäs.

Vierailija
26/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt samaa. Silloin kun lapset olivat vaunu/ratasikäisiä, asuimme Helsingin keskustassa ja kaikkialle pääsi kävellen. Ei tarvinnut käyttää bussia. Pidempiä matkoja varten oli auto. 

Ps. meillä ei ollut asiaa Töölön Mehiläiseen

No vau. Haluatko jonkun palkinnon?

- Eri

Vierailija
27/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina ne on olleet joko vauvanvaunuja tai lastenrattaita.

Vauvanvaunut ovat nykyään noin 3 kertaa suurempia kuin aikaisemmin. Muistuttavat pikemminkin hyökkäysvaunuja.

Vierailija
28/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli paljon helpompi liikkua rattailla kuin autolla. Voi vain työntää ja tavarat kulkivat rattaan aisassa ja alaritilällä. Rattaiden kanssa on todella helppoa liikkua julkisilla, kun kaikki ovat matalattiamallejakin nykyään.

Autoni homehtui sisältä vauvavuonna, kun en käyttänyt sitä. Oli vaikea kantaa kaukaloa, vauvaa ja monia kasseja ja parhaillaan sateenvarjoakin autolle ja pois. Lisäksi olin niin univelassa, että olisi ollut vaarallista ajaa.

Vierailija
29/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko40 kirjoitti:

Mä en tajua ihmisiä jotka täällä kysyvät asioita, vaikka voisivat ihan hyvin kysyä niitä asianosaisilta paikan päällä.

Mikset kysy siellä raitiovaunussa että "miksi olet täällä vaunujen kanssa?"

Mä harvemmin käytän julkisia. Siis en juuri koskaan. Ihan vaan kyselemään en viitsi mihinkään ratikkaan lähteä.

Ap

Tälläisiä aivopieruun ei pysty muut kuin somettavat viherhörhöt. Nyt olis tarjolla vaihteeksi lämpimiä  ratakiskoja vielä kylmän asvaltin sijaan  näille puusilmä elokapinallisille.

Vierailija
30/30 |
22.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan ei ymmärrä että minulla pakkomielle tunkea tavaroita peräaukkoon?

Ai se oletkin se hyypiö joka kulkee keppihevonen perseessä ja ei sovi yleisiin kulkuneuvoihin värkkiensä kera.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän